24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

מוכרחים להשלים מהפיכת בָּרְקַת

ניר ברקת החל לבצע מהפיכה משמעותית בירושלים – בתיירות, בתרבות, בכלכלה, והקומבינה של החרדים-ליברמן בדמות תושב גבעתיים משה לאון לא תוכל לעבוד על תושבי העיר המרגישים שבאמת משהו חדש התחיל בבירה ושחייבים להשלים אותו

 

 

 

הקומבינה הברורה של החרדים, יחד עם אביגדור ליברמן הפעלתן, איננה מטעה איש בעיר הבירה. ברור שפה חברו פוליטיקאים עם עבירות פליליות על הידיים, מול אנשי האור הישרים הירושלמים – החילונים, הדתיים-לאומיים והמסורתיים. מי שיבחר במועמד החרדים משה ליאון יעדיף למעשה מי שהמחוייבות שלו נתונה קודם כל לא לכלל התושבים אלא לחרדים שהבטיחו לתמוך בו ויגייסו את כל עשרות אלפי האברכים להצביע למענו. לניר ברקת יש מחוייבות לתושבי העיר כולם. הוא הוכיח זאת בפועל בחמשת השנים האחרונות.

 

אהבתי מאוד את הסיסמא של פרסומאי ליאון – “התושבים לפני הכול”. רק שניר ברקת הוכיח את זה בפועל, ואת זה יודעם רוב התושבים. למשה ליאון, החייזר-עב”ם שביצע נחיתת אונס פתאומית מגבעתיים בירושלים, יהיה קשה מאוד להוכיח שידאג לתושבים יותר מניר ברקת. לראש העיר שגדל בבירה ומתגורר בה משחר ילדותו, יש גם קבלות מחמשת שנות אופוזיציה וחמש שנים כראש העיר, בהן החל לבצע מהפיכה חיובית ומפנה מרשים בעיקר בתיירות, בתרבות, בכלכלת העיר בכלל. את זה חשים כל התושבים, גם אלה שעדיין אינם מרוצים (בצדק) ממצב הניקיון והבנייה בעיר.

למשה ליאון יש רק הצהרות. יכול להיות שיש לו גם קבלות על מה שעשה בגבעתיים, אבל לא בירושלים. ליאון יכול אומנם להתהדר בפעולות שביצעה הרשות לפיתוח ירושלים שבראשה העמיד אותו אביגדור ליברמן פטרונו, אבל ברור שללא אישור ושיתוף פעולה של ראש העיר – גם פעולות אלה לא היו יכולות להתבצע.

 

זה שחלק מעסקני הליכוד בסניף ירושלים תמכו בקומבינת משה ליאון איננו אומר דבר על הצבעתם של עשרות אלפי חברי ותומכי הליכוד בעיר. אלה יצביעו ברובם לניר ברקת – מי שנמנע מפינוי בתים יהודיים במזרח העיר, מי שהגה את תוכנית גן המלך בעיר דוד למרות מחאת השמאל במועצת העיר, מי שְעֶרֶב הבחירות לכנסת ה-19 הודיע בפומבי על תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו. כך שרוב חברי ואוהדי הליכוד לא יצביעו לנציגם ההזוי של דרעי-פורוש-ליברמן.

החרדים רוצים להמעיט מכוחו של ברקת כדי לנקום בו על שהצליח להתנגד לתביעתם לסגור את החנייה בשבת בקרתא, כפי שגם סירב לתביעות אחרות שהעלו החרדים בפניו, שנועדו לבוא על חשבון הרוב הלא-חרדי בירושלים. עכשיו הם כנראה בונים על המעטת כוחו של ברקת במועצת העיר, כדי שיוכלו לסחוט אותו בתקופת כהונתו הבאה באורח יעיל יותר.

 

לכן צריך לזכור שגם אם יש סבירות גבוהה שניר ברקת ינצח – זה לא מספיק כדי שיוכל להמשיך במפנה שהוביל בעיר החשובה והגדולה ביותר בישראל. צריך לזכור שלשם כך חייבים להצביע לברקת בשני פתקים, לא רק לראשות העיר אלא גם לרשימתו במועצת העיר – “ירושלים תצליח”. כי אם ייאלץ להיכנע לסחטנות החרדים וסיעות אחרות במועצת העיר – הוא יהיה מוגבל ביכולת הביצוע שלו.

מוכרחים להשלים את המהפיכה בה החל ברקת כמעט בכל התחומים, כשהפך את העיר לאטרקטיבית לצעירים ומבוגרים כאחד. אפילו תל אביבים כבר נוהרים לבירה בערבים. עוד מעט גם ירושלים תהיה עיר ללא הפסקה.

אסור להפסיק את המגמה הזו בשביל קומבינה של החרדים, קומבינה של עסקנים קטנים שראשיהם נאשמו או הורשעו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור, גם ליאון עצמו נחקר במשטרה בעקבות פרשת בני הזוג נתניהו ויגאל עמדי שהמליצה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים, אך התיק בגינו נסגר בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין שקבע ש”לכאורה היה מקום להעמדה לדין משמעתי, אך לא יהא זה מן המידה והעניין בשעה שנסגר התיק נגד בעלי הדבר העיקריים מר וגב’ נתניהו, והבאנו בחשבון גם כי אינו מכהן עוד בשירות המדינה”.

 

יש להניח, איפוא, שרוב תושבי הבירה יבינו כי חייבים לתת לציבור החילוני, הדתי-לאומי והמסורתי בירושלים את צרכיו, את העדיפויות והמשאבים המגיעים לו, ולא לחזור לתקופת הולילנד החשוכה בעידן החרדי בירושלים.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד וחבר מרכז התנועה, מנכ”ל חטיבת בוגרי בית”ר, חבר מועצת הגִמלאים של עיריית ירושלים, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נטע זר והזהות האמיתית של הליכוד

אלי חזן

איתמר – תל מוות וחיים

אריק זיו ויזר

הַ”דִּיל” לְ”הִשְתַלְטוּת עַל הַלִּיכּוּד”

אלי חזן

מלון 5 כוכבים למחבלים – על חשבון שליט וחינוך הנוער

אריק זיו ויזר

הגטו של הליכוד ושל בנט

אלי חזן

“נתניהו למעשה סיים את תפקידו”

אלי חזן
דילוג לתוכן