21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

מה צריכים הח”כים הערבים להגיד לקדאפי

ישראתין –  כינוי למדינה דו לאומית (ישראל-פלסטין) מבית מדרשו של קדאפי

לאחרונה פורסם שמספר חברי כנסת ערבים ייפגשו עם קדאפי, נשיא לוב (“מעריב” 22.4.2010).  בפגישתם מומלץ שהחכ”ים יתנו לו מספר עיצות מועילות.

יש להזכיר לקדאפי שבלוב בשנת 1948 היו 38 אלף יהודים.  הם יצאו משם בחוסר כל לאחר שרכושם הוחרם והולאם וחלק מהם הוכו, הושפלו ונרצחו.  יש להזכיר לו שרכושם של יהודים אלה שהוחרם מגיע לכעשרה מליארד דולר לפחות במושגים של היום.  מדובר על בתים, מפעלים, מוסדות ציבור, בנינים, עשרות אלפים דונמים של אדמה ועוד.קדאפי הבטיח עוד ב1970 לפצות את יהודי לוב על רכושם אך לא עמד בהבטחתו.

ישראתין –  כינוי למדינה דו לאומית (ישראל-פלסטין) מבית מדרשו של קדאפי.

הרעיון הזה אינו ניתן לבצוע כי ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ואין שום סיבה להקים מדינה דו לאומית.  זה לא מעשי וזה לא הגיוני בגלל מספר רב של סיבות.  יתרה מזו, מי שיודע את מקורות האסלאם יודע שמדינה כזו תהיה מתכון לצרות וחוסר יציבות.  האסלאם נחשב אצל המוסלמים כדת עליונה ואיך יתישב האסלאם עם הדת היהודית במדינת ישראתין?

לוב בשטחה מליון ושמונה מאות אלף קמ”ר.  מדינה עשירה שמכניסה לקופתה כל שנה עשרות מליארדי דולרים מיצוא הנפט.  אם אכן קדאפי מעונין לעזור במציאת שלום באיזורנו עליו לפתוח שעריה של לוב לקלוט מאות אלפי פליטים פלשתינאים, לישב אותם בלוב, לבנות להם בתים, ליצור מקומות תעסוקה.  מעין חלופי אוכלוסין:  היהודים של לוב עברו ברובם המכריע להתגורר בישראל, הפלשתשינאים יתגוררו בלוב.  קדאפי ידוע בחשיבתו המהפכנית.  אם יקבל ההצעה הזו הוא יתרום לקדום תהליך השלום ואולי ישכנע המדינות הערביות האחרות לקלוט פליטים פלשתינאים.  בדרך זו יסלק קדאפי אחד מאבני הנגף החמורים שמפריעים להתקדם בתהליך השלום.

אין לישראל שום סכסוך עם לוב.  קדאפי צריך לעשות מה שעשה אנואר סאדאת בנובמבר 1977 –  לבוא לישראל לדבר בכנסת ולהודיע שהוא מכיר בישראל וקושר יחסים דפלומטיים עימה.  אין ספק זה יקדם את תהליך השלום, יחליש את חזית הסרוב הערבית-מוסלמית:  חמאס, חזבאללה, סוריה ואיראן ויחזק את המתונים בעולם הערבי.  זה גם יחזק את תחושת הבטחון בקרב אזרחי ישראל.

אם ינהג כך, ייכנס להסטוריה של המזה”ת כמנהיג נועז ומשכין שלום.

 

הכותב יליד לוב לשעבר קונסול כללי של ישראל בשיקגו ובמיאמי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אופיים של שכנינו על פי המקורות

אריק זיו ויזר

הישג מצוין לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

אבו מאזן – משכתב את ההסטוריה

אריק זיו ויזר

הגיע הזמן לדבר ערבית לעולם הערבי

אריק זיו ויזר

השגריר באו”ם: הגיע הזמן לשנות כיוון

אריק זיו ויזר

שימור המורשת: ברכות לראש הממשלה ושר החינוך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן