22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מה עם זכויות אדם?

זכויות אדם זה נושא שמאוד מדאיג את כל אלו שמנסים להיות "פוליטיקלי קורקט",

אבל זה עוד יותר רלוונטי עבור אנשים רגילים שיש להם לב טוב וכואב להם לחשוב על אנשים שסובלים מדיכוי, מכות, אונס ורצח. המחשבה שיש אנשים בעולם הזה שמדוכאים בגלל צבע עור, מוצא, או מין, לא תתכן בעולם הערכים של אנשים הגונים. אולם, האם יתכן שקו המחשבה המכובד הזה נחטף ע"י אלו שלא באמת אכפת להם, אבל הם מעוניינים להשתמש בו כמנוף כדי לתקוף אנשים אחרים?

 

אנחנו קוראים את החדשות ושואלים את עצמנו "לאן העולם הגיע?!" יש כ"כ הרבה אי-צדק שמתרחש בעולם, ובמיוחד במזרח התיכון. אבל זה נראה כאילו "ארגוני זכויות האדם" הם עיוורים, בגלל האובססיה שלהם עם המדינה היהודית. כמה מהם יכולים לטעון שהם באמת אובייקטיביים, ומתעניינים רק באנשים – ללא מטרות פוליטיות?

 

בואו נעשה סקירה של כמה עובדות. במצרים עיתונאיות זרות, מוטרדות מינית ונאנסות בפרהסיה ע"י המוני אנשים שמפגינים בעד דמוקרטיה. אם כך הם מתנהגים כלפי אורחים מהמערב במדינתם, מה קורה לנשים בחברה שלהם. למעשה אין צורך לדמיין. תקלידו בגוגל את המילים“women Egypt street” ותראו שבמצרים נשים מוסלמיות שלבושות בצורה צנועה מופשטות, מוכות ונדרסות ע"י חיילים לבושים בנעלי צבא. מישהו מציע להטיל סנקציות על מצרים? ארגוני זכויות אדם קוראים להחרים את היצוא שלהם? האם ארגוני זכויות אדם יקראו לארה"ב לשקול מחדש את הזרמת המיליארדים בסיוע בינלאומי עבור המדינה שהעלתה את האחים המוסלמים לשלטון בבחירות האחרונות?

 

ומה עם האי ה"שקט" שנקרא בחריין, שרחובותיו הפכו לאזור מלחמה שבו אזרחים נחטפים ומוכים באופן קבוע? האם ארגוני זכויות האדם שוקלים לשלוח לשם משט סיוע, או שאולי הם מעדיפים לסייע לנערות צעירות בתימן שמכריחים אותן להתחתן עם גברים מבוגרים למטרות מיניות? ועוד לא הזכרנו את הנערים הרוקדים של אפגניסטן שנאלצים לתת שרות מיני לעשירים, וזה קורה בחברה שבעצם מוגנת ע"י הכוחות האמריקאים.

 

למרות שאהבה מעולם לא שררה ביני לבין קאדפי, אני עדין תוהה אלו צעדים ננקטו כדי להגן על אזרחי לוב לאחר שהעולם היה עד ללינץ' הפומבי של הדיקטטור לשעבר. דיווחו על אירועים שכללו מעצר של עיתונאים זרים ושימוש באונס כעונש כלפי אנשים משני צידי המתרס במלחמת האזרחים. האם המערב יפסיק לתמוך באנשים בהיותם מעורבים במעשים האלו?

 

ומי עוזר לכל הנשים הסעודיות שנמצאות במאסר רק בגלל שהעזו לנהוג ברכב? האם אנשים בקהל מפריעים לנציגים סעודיים כשהם מגיעים לדבר באוניברסיטאות או ש"כנופיות בזק" מתפרצות לאירועים שלהם? או שאולי העניינים האלו הם פשוט לא חשובים מספיק עבור אלו שמציגים את עצמם כמגני זכויות אדם, ומתעניינים יותר במסע הצלב נגד ישראל.

 

אם זה לא היה כ"כ עצוב, אולי זה היה מצחיק להסתכל על התגובה של אנשי זכויות האדם למה שקורה בסוריה בשנה האחרונה. כל שבוע מאות אזרחים נטבחים ע"י הצבא הסורי וכנופיות חצי-רשמיות של בריונים בשליחות המשטר של בשאר אסד. הקהילה הבינלאומית עומדת מנגד כמו חבורת אידיוטים, כשכל אחד מסתכל על השני בתמיהה ואף אחד לא יודע איך להגיב. בסוף הם מחליטים שמספיק שהליגה הערבית תיקח אחריות על סוריה, מדינה שחברה בליגה. כנראה שארגוני זכויות אדם בינלאומיים ופעיליהם מפיקים נחת רוח מהרעיון שמדינות כמו ערב הסעודית (שהזכרנו לעיל בקשר ל"סטנדרטים הגבוהים" שלהם בנושא זכויות אדם) הם אלו שישלחו משקיפים "אובייקטיביים" להחליט עד כמה המצב רע בסוריה, והם יחליטו איך לתקן את המצב. יחסית למשקיפי הליגה הערבית, שמתקשים להשתמש בטלפונים הניידים המיושנים שלהם ומבקשים מהאזרחים המדוכאים להשאיל להם עט ונייר,” השוטר אזולאי" היה נראה כמו מקצוען.

 

רוברט ברנשטיין, המייסד והמנהל לשעבר של "משמר זכויות אדם", כבר הביע את דאגתו על כך שארגוני זכויות האדם איבדו את דרכם והפכו לכלי ניגוח נגד ישראל.

 

האם מישהו פעם חשב על השיפור הניכר ברמת החיים של הפלסטינים שחיים תחת שליטה ישראלית? תבקרו בכל בית חולים ישראלי ותמצאו שם פלסטינים רבים שנהנים מטיפול רפואי ישראלי. מעבר לכך, התשתיות הבסיסיות של כל הישובים הערביים בישראל – כולל ביהודה ושומרון – השתפרו בצורה ניכרת תחת שליטה ישראלית. כבישים, מים וקווי חשמל, ואפילו רוב הבתים הפרטיים באזור נבנו בתמיכת ישראל. אבל ארגוני זכויות אדם מעדיפים להתמקד בצדדים השליליים לעוות את המציאות ולהראות שכלל הנדכאים בעולם דווקא ערבים תחת שליטה ישראלית .

 

ישראל שואפת להמשיך לשפר את רמת החיים של כל אזרחיה ותושביה, אבל ישראל לא נמצאת במצב שבו היא יכולה להתעלם מאיומים על בטחונה. מחסומים הם אי-נוחות שנכפית על האוכלוסייה – לא ע"י הממשלה או הצבא, אלא ע"י המחבלים – שחלקם נוסעים באמבולנסים ומנצלים אותו למטרות טרור, המפתח להעלאת רמת החיים בישראל עבור כל התושבים זה הפסקת הטרור. את זה אפשר להשיג ע"י צעדים הגנתיים של צה"ל בעת הצורך ומנהיגות אזרחית משני הצדדים .

 

הכותב הוא, מנהל היחידה לקשרי חוץ שליד מועצה אזורית שומרון. גר בכפר תפוח עם אשתו מאלי ושמונת ילדיהם. לתגובות [email protected]

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלוש שנים של חיים נורמליים

אלי חזן

ד"ר עמנואל נבון : "אני קורא להצביע בעד חוק ההסדרה"

אלי חזן

פצצה למחשבה

אריק זיו ויזר

סמי ג'ומאייל : לבנון זקוקה להגנה מפני כוחו של חיזבאללה !

אריק זיו ויזר

הגדר הטובה

אלי חזן

נתניהו, שבור שתיקה

אלי חזן
דילוג לתוכן