16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מדוע ירושלים מאוחדת היא הכרח

ליכודניק מתכבד להביא תרגום של מאמרו האחרון של אלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, אשר פרסם מאמר באתר הנחשב "דה וושינגטון אקזמינר" בדבר הצורך לשמור על ירושלים מאוחדת. חזן פרסם את המאמר כמאמר תגובה למאמרו של חבר הפרלמנט האירופי מבריטניה דניאל האנאן

 

למאמר המקורי לחצו כאן

 

ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל במסגרת "הצהרת טראמפ" הצליחה להרגיז לא רק את מדינות ערב המוסלמיות אלא גם את רובן המכריע של מדינות אירופה. רבים התייחסו להצהרה ובהם חבר הפרלמנט הבריטי מהפרלמנט האירופאי, דניאל האנאן באתר "וושינגטון אקזמינר". "ירושלים בוודאי לא מאוחדת כיום" קובע האנאן ובמאמר מרתק מסביר את עמדתו. הוא מסכם : "ההזדמנות להשתמש במעבר השגרירות לקדם את תהליך השלום התבזבזה – וזה חבל".

אתחיל ואומר : המבנה הפוליטי והדתי בירושלים אכן רווי בעיות. אך עד כמה שזה יישמע מוזר : המצב הנוכחי, שבו ישראל היא הריבון על כל השטח, הוא המצב אותו צריך לשמר.

שיעור היסטוריה קצר : על פי החלטת החלוקה של האו"ם, 181, אמורה הייתה ירושלים להיות עיר תחת שליטת האו"ם. היהודים קיבלו את ההחלטה. הערבים לא. הם פתחו במלחמה תוך שהם מהווים רוב ניכר שאיים להשמיד את היהודים. בסוף המלחמה לא רק שישראל לא הפסידה אלא שהערבים בעצמם גרמו לבעיית פליטים איומה. ירושלים חולקה לשניים : חלקה המזרחי סופח על ידי ירדן ואילו חלקה המערבי הפך להיות חלק מישראל. העולם קיבל את המצב כמו שהוא.

19 שנים הייתה ירושלים מחולקת. הערבים שללו מהיהודים את הגישה למקומות הקדושים. את הקברים היהודים בהר הזיתים הם חוללו תוך שהם עוקרים את המצבות לשימוש צבאי. הקהילייה הבינלאומית לא התייחסה לתלונות של ישראל. מי מבטיח לישראלים שהקהילייה הבינלאומית תתייחס לתלונותיה ברצינות אם העיר תחולק?

ואז הגיעה מלחמת ששת הימים ביוני 1967. ישראל התחננה בפני המלך חוסיין, שליט ירדן, שלא יפתח במלחמה. הוא לא שמע לה. גם הוא הפסיד וישראל שחררה את כל השטח. ירושלים אוחדה תחת ריבונות ישראלית.

אז נעזוב לרגע את העובדה שאין אף מקרה בעולם שמדינה שפתחה במלחמה והפסידה שטח בעקבותיו קיבלה אותו בחזרה. חלוקת העיר מחדש עלולה ליצור מצב שחלוקת ברלין תיראה כמו משחק ילדים על ידה. נכון להיום, כל בני הדתות עולים להתפלל באופן חופשי במקומות הקדושים. ממשלת נתניהו מאמינה שיש לשמר את המצב הזה ופועלת לשם כך למרות שההנהגה הפלשתינית מנסה לעורר פרובוקציות. לא זו אף זו, ממשלת אבו מאזן מנסה בכל כוחה למנוע מיהודים ונוצרים להגיע אל מקומות קדושים במקומות בהם הרשות הפלשתינית שולטת. מי יכול להבטיח שכאן המצב יהיה שונה?

המקרה של ההינתקות הישראלית מעזה, שבו ישראל נסוגה עד הסנטימטר האחרון של הגבול הבינלאומי תוך שהיא עוקרת 8000 מתיישבים, מוכיח כי אסור לישראל ולעולם להסתכן בחלוקת ירושלים. מדוע ? כי לאחר ההינתקות התקיימו בחירות ברשות הפלשתינית שבהן ניצח החמאס. מאז, לא מפסיק ירי הטילים מכיוון עזה לכיוון ישראל. עליית החמאס לשלטון ברשות הפלשתינית הוא לא דבר מופרך. אלא שכאן חשוב להדגיש עוד משהו : החמאס מבצע סוג של טיהור אתני בתושבים הנוצרים של עזה. בבית לחם שתחת שלטון הרשות הפלשתינית נוצר מצב שתוך 20 שנה הרוב הנוצרי של העיר הפך למיעוט מבוטל.

לפי ההצהרות של מנהיגים פלשתינים המצב לא יהיה שונה בירושלים אם היא תחולק.  ראו למשל את דבריו של עבאס זכי, מנהיג פלשתיני מוכר : https://www.youtube.com/watch?v=RyhuqthF2UM

לאחר ההינתקות מעזה הבטיחה הקהילייה הבינלאומית לישראל שאם רק תיסוג משטחים היא תעניק לה ערבויות שיבטיחו את בטחונה. מאז 2009 יצאה ישראל לשלושה מבצעים צבאיים על מנת להגן על אזרחיה אל מול משטר הטרור ברצועת עזה ומאז היא עומדת על מוקד הביקורת של אותה קהילייה שדרשה ממנה לסגת.

ירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראל היא אינטרס לא רק של המערב אלא גם של העולם כולו. לא רק שטראמפ לא טעה אלא שעשה את הדבר הנכון שנשיאים אחרים לפניו לא עשו למרות שהבטיחו. חבר קפריסאי שהזמנתי לסיור בעיר העתיקה אמר לי : "לעולם אל תובילו למצב שירושלים היא העיר הבירה השנייה החולקת לאחר ניקוסיה". הרגעתי אותו ואמרתי לו : "ככל שזה תלוי בנו ובידידינו זה בוודאי לא יקרה".

 

אלי חזן בטוויטר : realEliHazan@

אלי חזן בפייסבוק : elihazan1977@

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גם תנועת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש לאומי ומפלגתי

אריק זיו ויזר

אז למה ראוי לזכור את יצחק שמיר

אריק זיו ויזר

בין נתניהו לרגב ודנון

אלי חזן

האם טראמפ ימנע קריסת האימפריה ?

אלי הרשקוביץ

"תומכים בנתניהו ללא סייג"

ליכודניק

המנגינה החדשה של השיר לשלום

חיים פוזן
דילוג לתוכן