26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

מגל ועד צ'יקו

מה תהייה שיטה בפריימריז, מדד ההימורים מי יביא יותר להדלקת נר חנוכה נתניהו או סער, נחמיאס מול שקד, הצריף של לפיד, ניר ברקת הביא את ירושלים לדרגת העוני של כפר קאסם

לא מדובר כבר בחדשות אלא בישנות : צ'יקו אדרי נפסל על ידי ועדת המינויים. החדשות הן ואולי החדשות הטובות הן שהשר גלעד ארדן לא נופל בפח ומודיע כי הוא עומד על המינוי. שיהיה לו בהצלחה כה רבה.

הועדה למינוי בכירים הפכה להיות הגולם שקם על יוצרו. המסקנה הראשונה היא שצריך לבטל את הוועדה ובמקום זאת כל מינוי יגיע לוועדה בכנסת והיא תהיה למעשה הועדה למינוי בכירים.

הכול יהיה גלוי לציבור בשקיפות. הדבר יהיה בניגוד להיום שבו אנחנו עדים לשיקולים לא הגיוניים. יתרה מזאת, הועדה בקשה מצ'יקו לעבור פוליגרף ולאחר מכן היה ברור שהם לא יעבירו.

צ'יקו לא חשב פעמיים והסכים לעבור פוליגרף, ולאחר מכן בועדה נוצר רוב שתומך במינוי של צ'יקו ורק כאשר השופט השתמש בקול הנוסף שיש לו נוצר התיקו.

לכן צודק השר גלעד ארדן שעומד על המינוי של צ'יקו לתפקיד המפכ"ל.

הציוץ של ארדן : "‏ולמי שלא היה ברור- ניצב בדימוס משה אדרי עבר בדיקת פוליגרף תעסוקתי בהצלחה(!) לפי דרישת הוועדה. אף מועמד לשום תפקיד אינו עובר בדיקה כזו על עברו. לא שופט עליון, לא פרקליט המדינה וגם לא ראש השב״כ. אני אלחם כנגד עוול שעושים בפעם השנייה(אחרי גל הירש) לקצין ששירת כל חייו את בטחוננו".

רק בקשה קטנה מהשר ארדן : דרוש בתוקף לגמור את החקירות נגד גל הירש. עברו כבר 3 שנים מאז שאגף החקירות שם אותו על הגריל, ואם עד היום אין כלום אז הגיע הזמן לתת לו לצאת לחופש.

השיטה בפריימריז

אתר סרוגים חשף טפח מהמערכת על הכנסת הבאה אך הסיפור הוא יותר מורכב רק מהזזת הרשימה. בחודשים האחרונים יש אצל נתניהו מספר הצעות הכול כדי למנוע הקמת סיעה בתוך רשימת הליכוד.

הכוונה הבסיסית היא שלא יקום דיל מרכזי שכולל את יש"ע וחיים כץ , ביטן ודודו אמסלם והדיל הזה הוא שיקבע מי המועמדים שינצחו במחוזות ובכך תיווצר סיעה בתוך סיעת הליכוד.

אחת ההצעות היא שחברי המרכז מכול מחוז יבחרו רק 1 את המחוז ועוד 3.

אחרי מחשבה גם מהצעה הזאת כנראה יורדים כי ההצעה הזאת יותר מסוכנת. כך יכול למשל גדעון סער לרכז מאמץ על 4 מחוזות ולהכניס לסיעת הליכוד הבאה 4 חברי כנסת מהמחוזות + קטי שיטרית בנשים חדשות ומועמד במגזר המיעוטים.

שבעה חברי כנסת כבסיס לחץ בסיעה ללא ספק זה משמעותי.

צריך להבין זה לא רק קשור לגדעון. גדעון זאת דוגמה למצב ולכן השיטה שלא כל חברי המרכז בוחרים את כל המחוזות עלולה להיות יותר מסוכנת.

ואם הזכרנו את גדעון אז השבוע יש במערכת ההימורים באיזה הדלקת נרות יגיעו יותר חברי תנועה :האם בהדלקת נרות של ראש הממשלה ביום ראשון או בהדלקת הנרות של גדעון סער ביום שני.

הערכה זהירה של אצל גדעון יהיו יותר, זאת משום שאצל נתניהו מי שמארגנת את הכנס היא חני וחני יצרה הרבה אנטגוניזם אצל הפעילים. יש הרבה שכבר אמרו כי הם לא יגיעו רק בגלל חני.

ציוצים שווים

עקיבא נוביק צייץ לפני שנתיים :

"‏יאיר לפיד הכריז עכשיו בכנס הקיבוצים שבעוד שנתיים יהיה לו צריף בנגב כחלק מגרעין התיישבות של יש עתיד. תעשו עם זה מה שאתם רוצים

עברו שנתיים הציבור שכח מה הבטיח יאיר לפיד אך לא המרשתת, ברשת האינטרנט זוכרים הכול ולכן עכשיו מחכים ליאיר שיסביר".

ציוץ ח"כ אילת ורבין נחמיאס : ‏השם רות דוד חוזר וחוזר.ושוב חוזר.שימו לב בפיד.

לפני כמה שנים פניתי לפחות 3 פעמים לשרת המשפטים בדרישה להקים ועדה מיוחדת שבה יבדקו כל התיקים שעברו תחת ידה של רות דוד כפרקליטת מחוז.אני יודעת ששקד שוחחה על כך עם שי ניצן,הספק מנקר גם בה.איכשהו זה לא קרה.

שתיקת הפרקליטות.

לא שתיקת הפרקליטות אלא שתיקת שרת המשפטים היא העניין. מעניין, כאשר שרת המשפטים רצתה לעשות סיבוב על המשנה דינה זילבר היה לה את הכוח, ובמקרה הזה היא שותקת.

כן, צדקה אילת כאשר פסלה את דינה זילבר אבל למה לא לבדוק לעומק פרשה שהפרקליטות נמצאת בה בתוך ביצה אחת גדולה.

ירושלים קרסה בעידן ניר ברקת: מתוך פוסט של איפרגן משה

השבוע פורסמו נתוני הלמ"ס שהראו שברקת מותיר את ירושלים במצב קטסטרופלי.

"ירושלים יותר ענייה וממשיכה להידרדר…

תוך חמש שנים צללה הבירה אל האשכול השני בלבד במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס – מתחת ליישובים כמו כפר קאסם וקריית ארבע…"

הבנתם?

בתום עשור של כהונה ברקת מותיר את עיר הבירה במצב רע יותר מזה של כפר קאסם.

צריך להתעורר: יש בליכוד שרים וח"כים שעולים על ברקת בהרבה מכל בחינה, והם ימניים מוכחים ושורשיים,לא כאלה שעל חורבות גוש קטיף וצפון השומרון הצטרפו לקדימה בהתלהבות.

אל תתנו לעובדים בשכר להטעות אתכם, זאת פרנסתם, שימרו על המצפון הפוליטי שלכם, הוא הנכס הכי יקר,

הוא המצפן שמאפשר לנווט בחיים הפוליטיים הבעייתיים

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הציונות IN פוסט ציונות OUT

אריק זיו ויזר

זוית אחרת על בני אברהם

רוני צימרינג

ה"בידוד" נמשך: רה"מ נתניהו נפגש עם ראש ממשלת רוסיה

אריאל אילוז

הפלסטינים הצליחו להתקבל לאינטרפול

אביגדור הדר

קטי שטרית: מהח״כים המובילים בפעילות למען ההתיישבות

מערכת ליכודניק

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן