26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
טור אישי

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

ב"יש עתיד" הבטיחו פוליטיקה חדשה. יעל גרמן ויתרה על רכב יוקרתי ובחרה רכב היברידי. בנושא כהונתו של מנכ"ל קופת חולים מאוחדת היא תיבחן מבחן מהותי

 

 

הפוליטיקה הישראלית מלאה עד אין קץ בשחיתות ידועה ובשחיתות מתחת לפני השטח. לחלק מהשחיתות נחשף הציבור הישראלי דרך מערכות התקשורת שלנו, אשר חלקן עושות עבודת קודש. ואילו החלק השני ? פחות. הרבה פחות. זאת הסיבה שמעשי שחיתות רבים נסתרים מהמציאות. בו בזמן, ההצלחה של יש עתיד נבעה מהמיאוס בפוליטיקה של המפלגות הישנות – הליכוד והעבודה. יותר מכך, חברי יש עתיד, יחד עם חברי הבית היהודי דאגו להעצים את "אתוס הפוליטיקה החדשה", זה שישים במוקד העניין את האינטרס הלאומי על חשבון האינטרס האישי והמפלגתי. כך למשל ויתרו ביש עתיד על יתרון במכסת השרים למרות שהדבר התחייב על פי מספר המנדטים של סיעות הקואליציה. נטען שם כי המהות יותר חשובה מהמינויים. שר האוצר יאיר לפיד ויתר על נהג וטען שאין לו צורך בו. באחד מצעדיו הראשונים בתפקיד הוא העביר מאות מיליונים לניצולי שואה ועל כך מגיע לו מלוא הכבוד. הוא סימן לדור החדש את סדר העדיפויות החדש. ואילו השרה הבכירה במפלגות, שרת הבריאות יעל גרמן, ויתרה על הרכב הממשלתי היקר,  B.M.W 528, ובחרה ברכב היברידי. כל הכבוד. באמת. ללא שמץ של ציניות. ואולם, בימים הקרובים היא נדרשת לעמוד למבחן מהותי שאם תיכשל בו תסמן מחדש את גבולות הפוליטיקה הישנה בצבע אדום בוהק שאומר "סכנה" : הפוליטיקה הישנה כאן ואלו שהצהירו על הפוליטיקה החדשה נכשלו במבחן הראשון שלהם. במקרה הזה יהיה עלינו להיזהר מהעתיד של יש עתיד.

וחשוב להכיר את הנפשות הפועלות. הדמויות הראשונות במחזה שלנו הן חברי הדירקטוריון של קופת חולים מאוחדת. אנשים שסימן שאלה גדול מרחף עליהם. למעשה, ב – 2010, זכה סימן השאלה הגדול לסימן קריאה זועק לשמיים בדבר התפקוד של חברי הדירקטוריון של הקופה. דו"ח מבקר המדינה מאותה שנה הצביע על התנהלות שערורייתית

לכתבה מעיתון הארץ על דו"ח מבקר המדינה לשנת 2010 בנושא קופת חולים מאוחדת לחצו כאן 

 

 

פרופסור אשר אלחיאני. האם השרה גרמן תשמור על שומר החותם ?  

 

 

וצריך לשים לב : מתוך 10 חברי דירקטוריון שהדו"ח כוון בעיקר נגדם, 8 מהם עדיין נשארו במסגרת תפקידם…

 

מן הצד השני עומד פרופסור אשר אלחיאני. מי שביצע התקדמות מרשימה במהלך חייו, פרץ כל תקרת זכוכית אפשרית ונשלח לטהר את הקופה לאחר הדו"ח החמור. הוא מונה למנכ"ל לפני שנתיים והנהיג את שיקומה המופלא. וברור, כאשר מישהו מגיע לנקות את האורוות ופוגע באינטרסים אישיים המעוררים חשד כבד להתנהגות פסולה לכאורה, הרי שגם אותו צריך להדיח.

ככל הנראה זה המצב שם כיום והדבר מרתיח. מעורר שאט נפש. אדגיש שוב : אלו שדו"ח מבקר המדינה נגע לתפקודם הם אלו שמבקשים להדיח את מי שמנסה לתקן את המצב. כך למשל ראוי לברר מיהו ד"ר דוד פוקס וכיצד נשאר בתפקידו למרות שמעשיו הפגומים צוינו בדו"ח במפורש.

אז איך הם עשו זאת : בתחילה ביקשו לפטר את אלחיאני מיידית ולאחר מכן התברר שהם חייבים לבצע "שימוע". אז הם ביצעו "שימוע". גם סטלין ביצע "שימועים" במשפטי הראווה שלו כאשר פסק הדין היה ידוע מראש.

ומה נטען על ידי שמונת חברי הדירקטוריון : שאלחיאני אשם בחריגה מסמכות, בעקיפת הדירקטוריון, במינויים מיותרים של מקורבים לו והתנהלות אישית בעייתית. האנשים שמינו בעצמם מינויים בעייתיים ואחראים להתנהלות בעייתית מצאו קרניים במזבח להיאחז בהם. רק שאלו קרניים דמיוניות.

זה פחות או יותר כמו שרוצח יטפול על מי שבא לשקם ולתקן את מעשיו בהאשמה דומה למרות שלא היו דברים מעולם. העניין ברור : על מנת לברוח מהעיקר שהוא האשמותיהם והליקויים בהם הם נמצאו אשמים בדו"ח המבקר, טופלים חברי הדירקטוריון האשמות שווא על אלחיאני כי הם יודעים שהוא עשוי לפגוע במעמדם המעורער גם כך.

אז הנה כי כן, שרת הבריאות יעל גרמן תתייצב למבחן הראשון שלה. אם היא תאשר את הדחת אלחיאני הרי שעלינו לדעת שהחדש הוא ישן- ישן מאוד. ראוי גם שראש הממשלה ייכנס לעניין. הדבר מריח מאוד רע.

ליכודניק ימשיך לדווח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

קירוב לבבות או אתנן פוליטי?

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן
דילוג לתוכן