26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ כללי

מאות השתתפו בטקס האזכרה המרגש שערך 'המטה החרדי בליכוד' בבני ברק לזכרם של חללי צה"ל החרדים

ביום הזיכרון והגבורה, ערך סניף הליכוד בני ברק בראשותו של יעקב וידר טקס אזכרה ייחודי מסוגו לחללי צה"ל החרדים שנפלו במערכות ישראל. באזכרה השתתפו נציג ממשלת ישראל השר איוב קרא, יו"ר המטה החרדי בליכוד ויוזם הטקס יעקב וידר ונציג משפחות השכול הרב יצחק דרקסלר, בטקס נאמרה תפילה לזכר הקדושים וקדיש לעילוי נשמתם.

 

למעשה, זו השנה השנייה שפעילי 'המטה החרדי בליכוד' מקיימים בבית העלמין של ישיבת פוניבז' בבני ברק טקס לזכר חללי צה"ל החרדים שנהרגו במלחמות ישראל, ושחלק גדול מהם קבור במקום.

 

בשעת הטקס התעוררה מהומה גדולה כשכמה עשרות פעילי הפלג החרדי הקיצוני הגיעו למקום וניסו באלימות למנוע את קיום הטקס בטענה שלא ראוי שיתקיים טקס אזכרה לחיילים, מארגני הטקס המשיכו אותו כמתכונן לאחר שמשטרת ישראל הגיעה למקום, הרחיקה את המתפרעים ועיכבה כמה מהם.

 

נציג הממשלה, השר איוב קרא, אמר במהלך הטקס כי: "הגעתי לכבד את הטקס המיוחד הזה, לא רק כנציג ממשלת ישראל אלא גם כאח שכול, שבא ממשפחה שכולה, שהקריבה רבות עבור ביטחון מדינת ישראל, בעיני – חייל חרדי הוא חייל ישראלי, צה"ל הוא הצבא של כולם, וחשוב שנזכור ביום זה גם את החללים החרדים".

 

יעקב וידר, יו"ר הליכוד בבני ברק ויוזם טקס האזכרה אמר בטקס כי "דווקא בתקופה בה ישנו קומץ חרדי קיצוני שמסית, ואף פועל באלימות, נגד חיילי צה"ל החרדים, ומנסה להשכיח את זכרם של החללים החרדים הקדושים, גוברת החשיבות לקיומו של טקס האזכרה החשוב שאנו עורכים לזכר חללי צה"ל החרדים. לזכר הקדושים שמסרו את נפשם על הגנת עם ישראל וארץ ישראל, אך לא כולם זכו שיתפללו על קברם ביום הזיכרון. אני מודה לממשלת ישראל, וכן למשתתפים שהורכבו מכל גווני החברה הישראלית שהגיעו לכבד את זכרם של אחינו הגיבורים והקדושים".

בסיום הטקס שר הקהל את המנון "התקווה", ולאחריו את תפילת "אני מאמין" בניגון החסידי המסורתי.

 

חייל חרדי שהשתתף בטקס סיפר בעיניים דומעות כי הוא בא בגאווה לטקס וכי "מגיע לחללים החרדים טקס חרדי ייחודי, כפי שעורכים ובצדק – טקס ייחודי לאחינו הגיבורים מהעדה הדרוזית, הבדואית, וכן הלאה", הוא הוסיף כי הוא חש בושה בשל מעשיהם של אותם מתפרעים: "באנו להתפלל לעילוי נשמת החללים החרדים הקדושים ולהזכיר את גבורתם, איך יהודים יכולים להתנגד לאמירת קדיש ותפילה, ולפגוע כך במשפחות שכולות שנכחו במקום?!".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלקין לא נכשל בירושלים, אלקין הוכשל.

אריק זיו ויזר

אלי ארביב מועמד הליכוד למחוז מישור החוף בליכוד .

אריק זיו ויזר

אולי מפקד משמר הכנסת צריך להחליף את המפכ"ל

אריק זיו ויזר

מגל ועד צ'יקו

אריק זיו ויזר

שגרירות ארה"ב בירושלים?

ד"ר אביגדור הדר

המלחמה המוניציפלית – חלק ב׳

עובד קראוס
דילוג לתוכן