39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

“מאגר ה – DNA שהקמתי שוב מוכיח את עצמו”

לאחר מפגש האיחוד בין הגברת ורדה פוקס למשפחתה הביולוגית שאירע אמש, בזכות מאגר ה – DNA  אותו הקימה יושבת ראש הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן מסרה חברת הכנסת  כי: “ אני מאוד נרגשת, ששוב הצלחתי לאחד משפחות זו הפעם השלישית ומקרים כמו של גברת פוקס היקרה הם אלה שנותנים לי את הכוח והאמונה להמשיך במסע החשוב שלי לחקר האמת ולסגירת הפרשה העגומה הזו.”

 

ורדה פוקס שאומצה כשהייתה ילדה, טענה במשך השנים כי היא אחת מילדי חטופי תימן. אתמול, בגיל 67 ולאחר שנים רבות של תהיות וחשדות – בזכות התאמת דנ”א מלאה שהתקבלה במאגר הגנטי אותו הקימה יושבת ראש הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) ורדה התאחדה לראשונה עם בני משפחתה הביולוגים.

על פי הבדיקה הגנטית, נמצאה התאמה מוחלטת בין ורדה לבין אחותה הביולוגית והוכח כי השתיים חולקות אבא ואמא ביולוגים משותפים. אמש, פגשה ורדה לראשונה שתי אחיות, שלושה דודים (אחיה של האם שנפטרה לפני שנים), נכדים ונינים.  לאחר המפגש אמרה ורדה הנרגשת כי: “כל החיים חיפשתי את ההורים שלי ולא מצאתי אותם ולא האמנתי שאמצא אותם. רציתי לראות והם נפטרו, אבל לפגוש רק את האחיות שלי זה הלם גדול בשבילי”.

ורדה הצליחה, לאחר שנות חשד רבות, להוכיח כי היא אכן גדלה במשפחה מאמצת ובזכות מאגר ה DNA שיזמה והקימה יושבת ראש הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן – היא הצליחה לאתר את משפחתה הביולוגית ואמש אף נפגשה עימם באירוע מרגש.

ורדה היתה מראשוני הנבדקים במאגר בכנס הראשון שהתקיים בראש העין באוגוסט 2015, כאשר עופרה, אחותה הביולוגית של ורדה, הגיעה לאחרונה לכנס נוסף שערכה ח”כ נורית קורן בראש העין בעניין פרשת חטופי תימן, וביצעה בכנס גם היא את בדיקת הדנ”א שהובילה לאיחוד.

יושבת ראש הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, חברת הכנסת נורית קורן מסרה כי: “בעקבות פעולותיי בנושא פרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן מאז היבחרי לכנסת ולאחר פנייתי לראש הממשלה, מר בינימין נתניהו בבקשה לפתוח את הפרוטוקולים – הבנתי כי צריך להקים מאגר DNA מאחר ודור ההורים הולך ונעלם ואיתו מצטמצם הסיכוי למצוא תשובות.

המאגר, בו נבדקו מעל 1500 משפחות וביניהם – גם ילדים מאומצים – מבטיח כי נוכל לבדוק ולחבר בין משפחות נוספות.

אני מודה לחברת MyHeritage, שנרתמה יחד איתי ומבצעת פעולות חשובות והיסטוריות.

אני מאוד נרגשת, ששוב הצלחתי לאחד משפחות זו הפעם השלישית ומקרים כמו של גברת פוקס היקרה הם אלה שנותנים לי את הכוח והאמונה להמשיך במסע החשוב שלי לחקר האמת ולסגירת הפרשה העגומה הזו.”

עוד הוסיפה כי: “אני קוראת לכל האנשים בארץ ובחו”ל שיש להם קשר כלשהו לפרשה, בין אם הם בני משפחות שילדיהן נעלמו ובין אם הם סבורים כי הם מאומצים ומעוניינים לגלות את מוצאם ומשפחתם הביולוגית, לבוא ולתת דגימת DNA. חשוב לציין כי כולם זכאים לבצע את הבדיקה בחינם.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

655 : מספר מספר

פרשת בלק – שנאת אומות העולם לישראל

אלי כהן

דרישה מהנשיא : חניננה לנפגעי הקורונה.

אריק זיו ויזר

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז’ק

אריק זיו

לדעת להסביר את הליכוד עם אלי חזן

אריק זיו

פרשת תולדות : מקור השנאה של עשיו ליעקב

אלי כהן
דילוג לתוכן