18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

ליכוד גדול עם צעירים

היום יותר מתמיד, אסור לליכוד לשכוח את החיבור לדור הצעיר.
הבחירות באות עלינו מציבות אתגר גדול בפני הליכוד. מספר המפלגות בימין עולה ככל שהבחירות מתקרבות והליכוד נדרש לאתגר הגדול לשמירה על כוחו ואולי אף צמיחה במספר המנדטים. בכדי להגיע להישג הזה חייבים לאפשר דם צעיר וחדש המקום ריאלי במפלגה.
אמנם הפריימריז הקרובים צפויים להיות מאוד קשים כאשר 33 מתמודדים עשויים להתמודד על מספר מצומצם יחסית של מקומות. אולם צריך לזכור שזה היתרון בשיטה במפלגה שלנו. ההנחה היא שמי שכיהן/ה במשך ארבע שנים בכנסת, עם מעמד, לשכה, עוזרים ותקציב קשר עם הבוחר נהנה מיתרון משמעותי ביחס למתמודדים חדשים. קל וחומר לאחר החקיקה החשה המעניקה תקציב פריימריז לח"כים מכהנים. מצד שני, התחרות האגרסיבית בין ח"כ המכהנים מובילה לברירה דמוקרטית לפיה הטובים ביותר ישתלבו ברשימה שוב. כך המנגנון הקיים מאפשר מצד אחד כניסת אנשים חדשים לעמדות הובלה במפלגה, ומצד שני, תחרות בין הטובים על הזכות להיות הטובים ביותר ולייצג את המפלגה בפעם השניה.
לא מדובר בהמצאה של מפלגת השלטון בישראל. מפלגות ברחבי העולם כולו נוהגות להותיר שריון למשבצת "צעירים". ההבנה כי הדור החדש שמשתלב בהשפעה הפוליטית יכול להוות אלקטורט מושרשת היטב בכל גוף פוליטי בו מתקיימים פריימריז. גם בישראל, מחקרים מראים שצעירים נוטים להצביע בשיעור נמוך ממבוגרים. אחת הסיבות לכך היא חוסר היכולת של הדור הצעיר לזהות מנהיגות צעירה אליה הוא משתייך ואיתה מזדהה. מדובר למעשה במאגר אלקטורלי גדול של בוחרים ובוחרות שאינו מנוצל, אשר רבים ממנו מזדהים עם ערכי הליכוד ובכל זאת לא מצביעים לו.
דווקא במערכת הבחירות הקרובה, הליכוד חייב לשים את יהבו על קהלים צעירים המחפשים ייצוג ודמויות להזדהות איתן בתוך המפלגה. דווקא במערכת הבחירות הקרובה חייבים לשמור על משבצת הצעירים במקום ריאלי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מורידים ומתעדכנים : הליכוד השיק אפליקציה

אריק זיו

פוקס: אולמרט מנוע משפטית מלשוב לראשות קדימה

אלי חזן

יום הולדת להדר סייג – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

ביהדות התורה עדיין מתלבטים במי לתמוך

אריק זיו ויזר

כשח"כים הגיעו כאורחים של ענת וצחי לכפר סבא

עינר אביב

הסעד של הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן