19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לא מוסרי, לא מידתי, לא הגיוני

בימים אלו ממש אנחנו עדים לפינוי-(טרנספר אם תרצו) אשר מתבצע ביהודים אשר סך הכל רצו לבנות את ביתם בארץ ישראל, הפינוי המדובר הוא פינוי גבעת האולפנה.פינוי אשר לא מוסרי, לא מידתי ולא הגיוני.
בימים האחרונים אנחנו עדים לפינוי של כ-33 משפחות מבתיהם, בית שהם בנו וגדלו בו, בית שהיה בעצם כל חייהם, מדובר בעוול לא מידתי, לא הגיוני ולא מוסרי:
שלטון ה(צ)חוק
רבים מגנים על ההחלטה של הפינוי בטענה שלמרות הקושי שבדבר זאת היא החלטה של בית משפט-של בג”צ ולכן חייבים למלות אותה, אחרת-זאת תהיה פגיעה קשה ב”שלטון החוק”, אין הרבה בטענה זאת שכן-לעולם לא הוכחה בעלות על השטח, ולכן לא באמת ברור על מה הסתמכו בבג”צ בהחלטה הנ”ל-לא ברור על איזה חוק בדיוק הסתמכו השופטים בבג”צ, יש שיגידו “נכון, אבל עדיין-עדיין זאת היא החלטת בית המשפט וגם אם היא טעות  עלינו לכבד אותה, שכן- אסור לנו לברור בין החלטות בית המשפט” והם צודקים, אסור לנו לברור בין החלטות אבל אם הן לא צודקות אנחנו יכולים ואף צריכים לנסות לשנות אותן על ידי חקיקה, החקיקה שאני מדבר עלייה היא כמובן “חוק ההסדרה”-חוק שאנחנו עוד נחזור אליו בהמשך.
הבעייתיות של בעלות יהודית בשטחים באיו”ש והסכנה שבתקדים
אל חוק ההסדרה אנחנו נחזור בהמשך אך לפני זה חשוב לי להסביר את הבעייתיות של בעלות יהודית בשטחים באיו”ש ולמה התקדים של שכונת האולפנה מסוכן להתיישבות כולה.
בתים ושטחים רבים באיו”ש נקנים כחוק אבל לא נרשמים כראוי הסיבות העיקריות לכך הן:
1)פחד של המוכרים הערבים מאיבוד חייהם-הרשות ה”פלשתינית” רוצחת כל ערבי שידוע שמכר קרקע או בית ליהודי, המשמעות של כך שאין רישום ממשי לבתים רבים באיו”ש אשר נקנו בכסף מלא וכחוק.
2)בעיות אשר המנהל האזרחי עושה לקניות של יהודים.
עכשיו אחרי שאתם מודעים לשתי הסעיפים הללו תרשו לי לשאול אותכם שאלה-מה ימנע מערבי כלשהו לבוא באחד מן הימים ולטעון שהקרקע או הבית נלקחו ממנו שלא כחוק, שבעצם הוא בעל הבית של המקום?במצב נורמלי, מה שהיה מונע ממנו זה בדיקה של בית המשפט, הערבים וארגוני השמאל עושים “עוקף בדיקה” ובמקום לגשת לבית משפט השלום עם הוכחות הם נגשים ישירות לבג”צ שלא בודק את הטענות ובדרך כלל פוסק ישירות לטובת “החזרת” הקרקע לערבים(כמובן, שההסכמה האוטומטית של הפרקליטות עם העותרים לא באמת עוזרת בסוגיה-במקום שהפרקליטות תנסה להגן על השטח, לטעון נגד ולהגן על האינטרס של המדינה היא בעצם נמנעת אפילו מלהלחם ומסכימה אוטומטית) כך היה במגרון וכך קורה גם עכשיו בגבעת האולפנה.
בשל עובדות אלו ובשל מה שקרה בגבעת האולפנה אנחנו עדים לתקדים נורא מסוכן, תקדים שבעצם מראה לארגוני השמאל ולערבים שהם פשוט יכולים לגשת לבג”צ לטעון על בעלותם על השטח, לא להראות הוכחות ולקבל אותו בחזרה-תקדים שיכול לחסל חלק נכבד מההתיישבות באיו”ש.פינויה של גבעת האולפנה בעצם עלול להיות תחילת פינוים נרחבים יותר.
חוק ההסדרה
חוק ההסדרה  הוא חוק אשר נועד  לתת מענה לתביעות בעלות על שטח, החוק טוען דבר פשוט:תביעת בעלות על קרקע/בית תבדק ובמידה ותמצא כנכונה, בעל הקרקע/הבית המקורי יקבל פיצוי בדמות כסף או בדמות קרקע חלופית באותו הגודל.
לכאורה, נדמה כי החוק הזה צודק לשתי הצדדים אך יהיו כאלו שיטענו שבעל הקרקע/בית מקופח ושפתרון זה איננו מוסרי-שכן, הוא לא מקבל בחזרה את מה שנגזל ממנו.אך, תרשו לי לשאול אותכם שאלה מה יותר מוסרי לפי דעתכם:משפחה שלמה עם ילדים שמגורשת מביתה אל עבר הלא נודע, משפחה שכל חטאה היה שנשלחה על ידי ממשלת ישראל להתיישב בחלקה בארץ ישראל-ארץ אשר היסטורית ומשפטית שייכת לנו או לחילופין בעל קרקע(שלא ברור גם איפה היה כל השנים) שמקבל פיצוי שווה ערך?לדעתי האישית, הפתרון היותר מוסרי הוא לתת פיצוי, זהו מצב של WIN-WIN גם בעל הקרקע/בית מרוויח בחזרה את ההשקעה שלו וגם המשפחה נשארת לגור בבית שהיא הכירה במשך כל כך הרבה זמן.
*כמובן שלפני קבלת הפיצוי הטוען לחזקה חוקית חייבת להוכיח זאת.
הצביעות שבפינוי
באזורים רבים בארץ בין השאר בירושלים ובנגב נבנים בתים רבים של ערבים על קרקעות שלא שייכות להם, על קרקעות שלא הונפקו להם והמדינה שותקת, המדינה לא הורסת ולא מפנה(במקרים רבים אפילו לא מנסה), האם יהודים ניתן לפנות(יהודים שנמצאים על קרקע שבעלות ערבית לא הוכחה עלייה מעולם) וערבים(שבוודאות על קרקע לא חוקית) לא ניתן לפנות?האם המדינה עושה הבדלה בין יהודים לבין ערבים?
ה”פיצוי” לפינוי
רה”מ הבטיח כי יבנה פי 10 ממה שיהרס(בפרסומים אחרים הובטח גם יותר) אך אין פיצוי הולם ואין זה פתרון לבעיה, מצד אחד זהו לא פיצוי בשל העובדה שמשפחה נעקרת מביתה, ילדים נעקרים ממקום מגוריהם היחיד שהם הכירו-שום דבר לא יתקן את הטראומה שנגמרת מזה, לא 10 ולא 100 בתים חדשים שיבנו, בנוסף, ניתן לראות את ערך “מפוני גוש קטיף” ולראות איך ה”פיצוי” שהם קיבלו עזר להם, לעוגמת הנפש שנגרמה להם ולשיקום חייהם.מצד שני, זהו לא פתרון כי עדיין יכול לבוא מישהו-לטעון לבעלות על הקרקע לבג”צ ולגרום להרס הבתים הללו וחוזר חלילה-זהו “פתרון” שרק ימשיך את משחקי החתול ועכבר שמתנהלים באיו”ש-יד אחד תבנה והיד השנייה תהרוס.
מה שצריך באיו”ש זה פתרון כולל, פתרון שיפסיק אחת ולתמיד את משחקי החתול והעכבר הללו ולפתרון הזה יש שתי חלקים:1)חוק ההסדרה שדיברנו עליו מקודם ו2)סיפוח מיידי של שטחי C-שטחים בעל רוב יהודי מוצק(מי שטוען לזה שאסור לנו לעשות זאת בשל הסכם “אוסלו” מוזמן לעיין במאמר שלי בחלק של “התגובה הישראלית הרצויה”
 
חשוב לזכור:ההתפשרות של היום, היא הנורמה של המחר, היא ההפסד של המחר.
 הכותב הוא יו”ר ומייסד “פורום הצעירים למען הדרום”, יו”ר ומייסד “צעירי הליכוד, הקבוצה הדרומית” ורכז משותף במספר פרויקטים בליכוד.




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין פוליטיקה לעסקנות

מנדי ספדי

דרבי הליכודניקים

אלי חזן

בהיכלי המשפט יש צדק?

אלי כהן

חלון לחשיבת ביבי לגבי תהליך השלום ב-2001

אריק זיו ויזר

אדון ליאון אינו גזירה משמיים

אלי חזן

עם ישראל מחכה לביבי

אלי חזן
דילוג לתוכן