19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

לא לחינם כורך נשיא איראן את התקפותיו נגד ישראל ביחד עם הכחשת השואה

הדברים נועדו להכשיר התקפה עתידית על ישראל. לשם מכוונים מאמצי הגרעין של איראן

המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים משה בוגי יעלון יצא היום לביקור רשמי במדינות ליטא ולטביה לרגל יום השואה. השר יעלון ישתתף מחר , יום שני , באירועי מצעד החיים בפונאר, ליטא,  ויהיה הנואם המרכזי בטקס יום השואה בהשתתפות בכירי הממשל הליטאי, וכן בטקס חלוקת אותות חסידי אומות העולם.
הזמנת השר יעלון לאירועי יום השואה הינה ביוזמת איגוד יוצאי וילנה והסביבה. כמו כן, במסגרת הביקור, יפגש השר יעלון עם ראש ממשלת ליטא, ראש ממשלת לטביה, שרים בכירים משתי המדינות, אנשי תקשורת ואקדמיה.
בנאומו מחר במצעד החיים בליטא צפוי השר יעלון לומר בין היתר:
“…. אנחנו, העם היהודי, עשינו את ארץ ישראל למה שהיא. אנחנו הענקנו לירושלים את מעמדה האוניברסאלי המקודש, מאז דוד המלך. אשר על כן, לא הגענו לארץ זרה, ולא פלשנו אליה. אנחנו חזרנו הביתה! זו משמעות הציונות – השיבה לציון. משם זכותנו הטבעית על ארצנו.
ועוד לקח ממה שאירע כאן באירופה כולה במלחמה הארורה ההיא.. אחת התוצאות הנוראות של השואה הייתה הדחייה של הרעיון הלאומי והזהות הלאומית באירופה כולה. אכן, הנאצים והפשיסטים הכתימו את הרעיון הלאומי. אבל בעשרות השנים שחלפו מאז היטשטשה האבחנה הקריטית בין לאומיות ללאומנות. הוויכוח על חשיבות הרעיון הלאומי הוא בלבה של המערכה הקיומית שאירופה ניצבת בפניה.
לכם, תושבי ליטא, הדברים אולי יותר ברורים, מאחר שמשך עשרות שנים הייתם תחת שלטון סובייטי שהחניק את הסממנים הלאומיים הליטאיים. אבל בשני העשורים האחרונים חזרתם לזהותכם הלאומית העתיקה. מדינת ישראל שמחה על הקשרים המדיניים והתרבותיים שהתחדשו בין שני העמים ומקווה שהם יוסיפו ויעמיקו לטובת כולנו.
ההתקפה על ישראל אינה מתבטאת רק במישור הצבאי או הביטחוני, אלא היא בראש ובראשונה התקפה על הזהות הלאומית של ישראל כמדינתו של העם היהודי. ישראל היא מדינת לאום מובהקת משום שהעם היהודי היה מאז ומתמיד גם יחידה דתית וגם יחידה לאומית בעת ובעונה אחת. הניסיון לדה לגיטימציה של ישראל קשור גם להכחשת השואה. לא לחינם כורך נשיא איראן את התקפותיו נגד ישראל ביחד עם הכחשת השואה – הדברים נועדו להכשיר התקפה עתידית על ישראל. לשם מכוונים מאמצי הגרעין של איראן …. “.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סקר השר החברתי : גמליאל הפופלארית ביותר

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה מפרש את דרכי בגין וז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן

ח”כ לימור לבנת מתכוונת לסיוע לאמנים במצוקה/ מאת: יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

בשנה”ל תש”ע חלה עליה של 2.2% בשיעור הזכאים לבגרות

אריק זיו ויזר

יום השואה התשע”ב בסימן להספיק כל עוד אפשר

אלי חזן
דילוג לתוכן