22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

לאמץ את ה-Fdi

חברות אמריקאיות וזרות לרוב רוכשות חברות או סטארט -אפים ישראלים בתחילת דרכן במה שנקרא אקזיט.  מה עם חברות ישראליות שרוכשות חברות זרות?   התעודה הטובה ביותר היא כאשר נרכשת חברה ישראלית או כשמיזם ישראלי נרכש על ידי איזה קרן השקעות זרה.

 

Fdi – השקעת חוץ ישירה, הוא משהו שהכלכלה הישראלית וקובעי המדיניות ומובילי הרפורמות עוד לא אימצו בישראל.  המטרה הישירה לקדם את מדיניות ה-Fdi  בישראל הוא לחזק את התעשיה ולהביא להתייעלות הכלכלה הישראלית בתחומים בהם אנחנו לא עתירי ידע.

 

על מנת שהכלכלה הישראלית לא תישאר מאחור היא חייבת באופן מתמיד לבחון את המודלים הכלכליים אליהם היא הולכת ותמיד לחפש מודלים כלכליים חדשים ולזרוק מודלים שלא יעילים לכלכלה שלה.

 

רכישת חברות זרות תביא לידע נחוץ שמאוד נדרש לכלכלה ולענפים שונים בתעשייה.  קריאת דוחות כלכליים שבוחנים את התפוקה בענפים רבים במשק מראה עד כמה אנחנו נמצאים מתחת לסטנדרטים המובילים בעולם.   כל עוד ישראל לא נמצאת בכלל בתחשיבי ה-Fdi רמת החיים בישראל נשארת ממוצעת בקרב המדינות המפותחות.

 

חינוך הוא לדעת לרכוש ידע נדרש גם ממקומות אחרים שלא נמצאים בנמצא בשוק המקומי.  מדובר בידע סמוי שנדרש על מנת לחזק את החברה בכללותה. תראו את זה. ישראל על מנת לשמר את יתרונה הצבאי היחסי רכשה מטוסים חמקניים מארצות הברית.  בכך ישראל לא רק רכשה כוח ועוצמה צבאית.   ישראל רכשה ידע טכנולוגי סמוי.

 

חברת טבע לא עוסקת בלהמציא תרופות חדשות בעצמה.  המודל שלה זה לרכוש פטנטים של תרופות קיימות שפגה הגנת הפטנט עליהן.   בכך היא רוכשת ידע סמוי ומבטיחה לעצמה יתרון יחסי על פני חברות אחרות בתחום.

 

המשמעות היא שרכישת טכנולוגיה כשלעצמה במודל הכלכלי הסטנדרטי לא מספיק לכלכלה.  FDI השקעה חוץ ישירה כלומר רכישתן של חברות זרות במקומות בהן אתה חלש הופך אותך לחזק כלכלית.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז'ק

אריק זיו

החטא האמריקאי, עונשו ואולי גם תקוותו

ד"ר אביגדור הדר

אין לכם סיבה להתלבט

אלי חזן

מדינת "כוכב נולד" או מערכת חינוך איכותית

בית-אונגר ההיסטורי בצפת היה כלא היה

אריק זיו ויזר

גאווה ישראלית : ביקורת הספרים של מרטין אינדיק על "בגין" של אבי שילון

אלי חזן
דילוג לתוכן