22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

כ"ט בנובמבר והפליטוּת היהודית

מה בין כ"ט בנובמבר לנכבה היהודית והקמת מדינת ישראל ? פורסם לראשונה ב"ישראל היום" 


מחר, יום שישי, יחול יום השנה ה־66 לכ"ט בנובמבר, שבו החליט האו"ם על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות – יהודית וערבית. ההחלטה ידועה גם בשם "החלטה 181", ונודעו לה בדיעבד השלכות מרחיקות לכת על האזור. אין מדובר רק במשמעויות המדיניות שנוצרו בעקבות ההחלטה, אלא גם במשמעויות האנושיות שלה, שכן סירובם של הערבים לקבל את ההחלטה והתעקשותם של לא מעט ממנהיגיהם לא רק למנוע אותה, אלא גם לא לאפשר בפועל את הקמת המדינה היהודית – הובילו למעשי איבה ולמלחמה אשר בסופה נהרגו 6,000 יהודים.
אותם מנהיגים גם יצרו טרגדיה אנושית ערבית: הם הכריחו את התושבים הערבים המקומיים לעזוב את בתיהם כדי שיוכלו לטבוח בשכניהם היהודים, אולם התוכניות הללו עלו בתוהו ואותם תושבים הפכו לפליטים מחוץ לישראל. בד בבד עם התופעה הזאת נוצרה תופעה של פליטות שהיא מעין פליטות מראה: מייד לאחר החלטת החלוקה נמשכו מעשי האיבה, ההתנכלות והאכזריות נגד מאות אלפי היהודים שישבו בארצות ערב, עד כדי כך שהם נאלצו להימלט והגיעו אל מדינת ישראל.

להמשך המאמר המקורי מישראל היום לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרד גטו ורשה: צדק מאוחר

אלי חזן

לזכור את רצח העם הארמני

אלי חזן

גזענות בדשא: שעת מבחן לכולנו

אלי חזן

הפוליטיקה החדשה מבית היוצר של ישראל כץ

אלי חזן

הדרך של עוזי לירושלים

אלי חזן

זה שעולה וזה שיורד?

אלי חזן
דילוג לתוכן