20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

כצפוי – מתחילים להרכיב ממשלה

החתימה עם כולנו ויהדות התורה היא שלב ראשון בדרך להצגת ממשלת נתניהו שתקום עד הזמן שניתן לה בחוק. ככל הנראה כחלון בדרך להשתלבות בליכוד ואנו משלמים את מחיר ההתנהגות המקוממת של לפיד ולבני. עינר אביב בטור פרשנות מיוחד לליכודניק

 

 

לכל אלו שחוששים שממשלה לא תקום ניתן לומר שאפשר להירגע. הטכניקה של הקשחת עמדות ויצית משברים אשר בסופו של דבר מתבררים כחולפים היא טכניקה ידועה של מפלגות הקואליציה. ברצותן לסחוט הן מייצרות משברים כוזבים בבחינת “תחזיקו אותי”. הבשורה החיובית הראשונה של המו”מ היא החתימה עם כחלון כשר אוצר ומילוי דרישותיו על מנת שיוביל להוזלה ביוקר הדיור ויוקר המחייה. כחלון ביקש “ארגז כלים” והוא קיבל את מרבית אשר דרש, לפחות את כל הנחוץ על מנת להצליח בתפקידו. אם לא יחול שינוי משמעותי אז אתם יכולים לרשום לעצמכם : במהלך הקדנציה תיטמע כולנו של כחלון בתוך הליכוד דבר שעשוי להחזיר את הליכוד לימיו הטובים כמפלגה בת 40 מנדטים. תוסיפו על כך שני נתונים שיהפכו את הפריימריז של הליכוד בפעם הבאה לפריימריז הצפופים בתולדותיו : א. בהינתן חוסר פרטנר בצד הפלשתיני ואי סכנה לנסיגות הרי שהליכוד לא הולך להתפצל על רקע אידיאולוגי. ב. אם נתניהו וכחלון יצליחו להוריד את יוקר המחייה ויוקר הדיור ישראל תהפוך באופן רשמי לגן עדן. הליכוד עשוי למצוא כמפלגת שלטון בטוחה ושרים המבקשים לחתור כנגד נתניהו ולהחליפו כבר בקדנציה הבאה – ייאלצו לחכות עוד זמן רב.

הסנקציות הפליליות כנגד החרדים וקיצוץ קצבאות הילדים יבוטלו וביש עתיד נרשמת התרעמות “קלה”. “פשיטת רגל מוסרית” הגדירו זאת שם. המפלגה שהמוסר ממנה והלאה ושהצליחה לגנוב דעת כמעט בכל תחום מטיפה על מוסר. הציבור הישראלי נאלץ לשלם על ההתנהגות הפוליטית המקוממת של לפיד ולבני שעה שניסו ליצור פוטש כנגד נתניהו בממשלה הקודמת ובשל כך יצאנו לבחירות. מי שאמר בבוטות “תזכרו מה אני אומר לכם : נתניהו לא יהיה ראש ממשלה” הולך לבלות באופוזיציה. יש לקוות ששם לא יעשה נזקים כשם שעשה כשר אוצר.

 

ביש עתיד לא שמו לב לשנייה כמה ההסכמים הקואליציוניים טומנים בחובם בשורה. עומרי נחמיאס מביא את הפרטים באתר וואלה!. והוסכם שם בין השאר על הסעיפים הבאים : תוקם ועדת רפורמות עצמאית שתטפל ברפורמות בדיור ובבנקים, 200 מיליון שקלים בשנה יוקצו לטובת דמי אבטלה לעצמאים, ויקודם חוק לתשלום שכר לעצמאים בפרק זמן שלא יעלה על “שוטף פלוס 30”. אלו מקצת הסעיפים ומצד שני שימו לב לסעיף הזה : סעיף 12 בטיוטה הסופית של ההסכם עם יהדות התורה, קובע כי “במסגרת הניסיון להגברת המשילות, תיבחן הצעה להגדלת משרות אמון במשרדי הממשלה לשם טיוב עבודתם של משרדי הממשלה.”

כאשר מונה נתניהו לשר אוצר ב – 2003 הוא לא דיבר הרבה וסיכם את נאום כניסתו לתפקיד ב”מתחילים לעבוד”.

נראה כי הממשלה הזאת הולכת לעבוד קשה מאוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן

המשורר ארז ביטון מעניק את ספרו החדש לשר החינוך

אריק זיו ויזר

המקדוניה של בוגי

המשכו של עידן : עידן פרץ מונה לראש מטה שר התחבורה

אריק זיו ויזר

נאומו במליאת הכנסת של בנימין נתניהו בהשבעת ממשלתו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן