30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

כצל'ה אויב ההתנחלויות / כתב: נרי אבנרי

 אילו אני יושב על כוס קפה עם כצל'ה, הייתי אומר לו (בכעס): גם אם ישתין עליך- למען ההתנחלויות, תבליג. המפעל היקר הזה שהיה לך הכבוד לקחת בו חלק, שווה את ההבלגה. איש ימין שמאיים בהפלת נתניהו חייב לחשוב על האלטרנטיבה קודם… לא מוכרחים לזכות בבחירות על מצע של עקירת התנחלויות, כדי לעקור אותן. אפשר להיבחר על מצע הפוך, לפני זה להורות לנערי הגבעות "לתפוס כל גבעה", להתהדר בכינוי "אבי המתנחלים", ואח"כ לעלות על בולדוזר, ולעקור. שלושים שנה היה מוקצה. דקה אחרי שהתחייב על עקירה, הוכרז כאתרוג.

בדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון, כוחו של הפתק הימני, איננו זהה למקבילו השמאלני. השמאל כדי לבצע את זממו במתנחלים, זקוק לדבר מה נוסף. הכוח שהוא מקבל מהקלפי, לא מספיק. ב- 2005, הדבר מה הנוסף היה הבגידה של אריאל שרון. בלעדיה, לא הייתה עקירה. ב- 2009, השמאל שהובס בבחירות, תולה תקוות בנשיא האמריקאי השחור חוסיין אובמה. אבל לא רק…

"כצל'ה הוא דמות מרתקת", כך הגדירה אותו העיתונאית אמירה לם (ידיעות-אחרונות / 28.5.09), בכתבה מפרגנת פלוס ראיון מקיף. "יש לו פה גדול, אומץ לב ואמת משלו", כתבה לם, "ובפועל כוחו גדול מארבעת המנדטים שלו. האישיות שלו חוצה מגזרים. יש מאחוריו גדודים של חברים חילוניים שילכו אחריו באש ובמים". את דעתה עליו היא מסכמת בשורת מחץ: "כצל'ה הוא איש ימין שהשמאל אוהב לחבק". אין לי ספק שכצל'ה הריח את השורות והשתכר.

מבחינתם, כצל'ה הוא "הדבר מה הנוסף". המחמאות שזכה להן היו התמורה על המאמץ להבאיש את ריחו של נתניהו, ובעיקר על האיומים הבוטים בהפלתו. היה צריך להבין מזמן: התקשורת שונאת את המתנחלים, את ההתנחלויות ואת נתניהו. אין איש ימין שיאות ללכלך על ראש הממשלה שלא יזכה לתקשורת אוהדת ובמה מכובדת. היום זה כצל'ה. לא צריך לבגוד במתנחלים כדי לקחת חלק בעקירתם- מספיק להיות טיפש.

איש ימין שמאיים בהפלת נתניהו הוא איש טיפש. מה ומי האלטרנטיבה? לבני וברק יותר טובים? מבחינתו של המלשן יריב אופנהיימר, ביבי הוא בעיה, וכל מי שיעזור בסילוקו, יבורך. אפילו יהא פנאט ימני קיצוני כמו כצל'ה. ועל הבאשת ריחו של נתניהו בציבור (שלא לומר הפלתו) צריך לומר: "זכו אופנהיימרים שנעשתה מלאכתם בידי כסילי ימין".

…וכאילו לא נהנינו מספיק מהאיומים שלו, נתבשרנו באותה כתבה על תוכניותיו בעתיד: "כצל'ה רציני לגמרי לגבי כוונתו להיות ראש-ממשלה" כתבה לם. אני לא יודע מה איתכם- אני נזכרתי וכנראה לא במקרה, בח"כ לשעבר הרב בא-גד.

אילו אני יושב על כוס קפה עם כצל'ה, הייתי אומר לו (בכעס): גם אם ישתין עליך- למען ההתנחלויות, תבליג. המפעל היקר הזה שהיה לך הכבוד לקחת בו חלק, שווה את ההבלגה. אל תהיה כמו אחיך התל-אביבים, שחיים בבועה. אם ניתן לומר עליהם שאינם מזהים את שאיפתם האמיתית של הפלשתינים, הרי שאתה לא מזהה את שאיפתם האמיתית של השמאלנים. אתה אומר ש"לאובמה אין זכות מוסרית ודמוקרטית לכפות על ראש ממשלת ישראל כיצד לנהוג"? גם אם אתה צודק- ואתה לא!- אז מה? מבחינתו של אובמה, אתה כל כך כלום שהוא אפילו לא ישאל: מי הוא בכלל? גם אם תשכב מתחת עדשת המיקרוסקופ, הוא לא יראה אותך.

לא שכחנו: ב-92, הימין הפיל את שמיר והעלה לשלטון את רבין ופרס, שהביאו עלינו את אוסלו. ב- 98 אותה טעות! אחרי שנתניהו חזר עם הסכם וואי, שוב הימין הפיל אותו. אהוד ברק, מי שהחליף את נתניהו, הלך לפסגת קמפ-דייויד, ויתר על ירושלים, וחזר הביתה לעוד אינתיפאדה. עכשיו כצל'ה, האיש שיצק מים על ידיו המטונפות של שרון, מתנדב לשמש כפצצה מתקתקת מתחת מנהיגותו של נתניהו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שחף פילוביץ', זה בשבילך

אריק זיו ויזר

אהרון ברק מסוכן לדמוקרטיה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אמנון דנקנר נזכר להתבייש

אריק זיו ויזר

פועה, פעם שלישית

אריק זיו ויזר

חזון השלום של ערפאת

עצור, תהום לפניך / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן