20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

כץ חושף: אושרו 700 יחידות דיור ביו"ש ושבות רחל קיבלה "הכשר"

יעקב מאור היה בכנס חוג תדמור ושמע את השר מציע שהועידה הקרובה תכניס תיקונים בחוקת המפלגה לגבי בחירות בסניפים ולגבי נושאים מוניציפאליים וההסתדרות

 

 

"היום ניתנו אישורי בניה למאות יחידות דיור באזור בנימין". כך גילה השר ישראל כץ במפגש של חוג תדמור במצודת זאב בתל אביב.

כץ הסביר שמדובר באישור של שתי תוכניות בניה על 695 בתים בהתנחלות שילה רבתי. כ-250 מהאישורים ניתנו לבתים שכבר קיימים בפועל, אולם עד היום טרם הוסדר מעמדם. 100 מהבתים הם ביישוב שבות רחל, שנחשב התנחלות בפני עצמה, אך במינהל האזרחי היא נחשבת שכונה של שילה.

כתבנו מציין שהגילוי הזה הוא חדשות חשובות מאוד שמעוררות שמחה כפולה: ראשית- משרד הבטחון והמינהל האזרחי אישרו בניית 450 בתים חדשים, והכשירו בתים קיימים. שנית- התנחלות שבות רחל היא מעכשיו חוקית גם לפי הקריטריונים המחמירים של דו"ח טליה ששון.

אולם מעניין שהחדשות הגדולות של ההישג הזה לא פורסמו בכלי התקשורת כלל. שבח שטרן, מראשי מטה יו"ש בליכוד ותושב שילה בעצמו, אומר שאולי טוב שכך. הוא חושש שפרסום עלול לעורר את אנשי שלום עכשיו לפגוע במומנטום של אישורים נוספים כאלה בעתיד הקרוב, והם עלולים לעצור אישורים דומים בישובים אחרים כמו מגרון וגבעת האולפנה בעופרה.

כידוע, השר ישראל כץ קיבל לאחרונה "אות יקיר השומרון" על דעת כל ראשי המועצות בשומרון. בנאומו בפני חברי חוג תדמור הוא תיאר את תנופת העשיה של משרד התחבורה ברחבי יו"ש, ואת השיפורים הגדולים בכבישים ובבטיחות שביצע משרדו מאז מונה לתפקיד שר התחבורה. "אולם" הוסיף השר, "עשיתי זאת גם בנגב ובגליל וברוב הפריפריות בצד המערבי של הקו הירוק. עשיתי גם תוכנית חומש לפיתוח בישובים ערביים, וגם הרכבת הקלה בירושלים שמגיעה לשכונות ערביות. לכן אי אפשר לבוא אלי בטענות על הטיה פוליטית".

הרושם הכללי שעולה מדברי כץ זה שהוא מתגלה לעינינו כ"בולדוזר של עשיה", כמו אריק שרון בתקופתו הטובה. כידוע, ישראל כץ היה פעם עוזרו האישי של שרון, ונראה לנו שהוא למד ממנו להתנהל והוא הולך בדרכו. אולי יתקדם בדרך זו הלאה עד לצמרת.

השר ישראל כץ דיבר גם על הועידה שתתקיים בקרוב ועל טענות רבות בדבר עיוותים בתוצאות הבחירות לועידה שהתקיימו לאחרונה. "מותר שיהיו בקרבנו אינטרסים שונים ודעות שונות. אבל יחד איתן עלינו לשמור על האחדות ועל חוזק הבית המשותף שלנו. גם במפלגות אחרות יש מריבות, והן מתפצלות, ולכן צונחות בבחירות הבאות. ציבור הבוחרים שלהם מפסיקים להאמין במנהיגיו שרבים ומשמיצים זה את זה. לכן הכי חשוב שאצלנו הויכוחים יהיו ברוח נכונה ובהדר ביתרי".

הוא מתכונן להציע לועידת הליכוד הקרובה להכניס תיקונים בחוקה בנושאים שבהם התעוררו בעיות לאחרונה. בעיקר בשיפור נהלי בחירות לסניפים, וגם פרק מוניציפאלי ופרק בנושא נציגינו בהסתדרות. בנובמבר בשנה הבאה יתקיימו בארץ בחירות מוניציפאליות. "הליכוד חייב להתחזק בערים הגדולות, ולא יתכן שבכל הערים הגדולות ראשי הערים אינם של הליכוד". לכן כץ מציע להתחיל להתארגן כבר מעכשיו לבחירות המוניציפליות.

שאר נאומו של השר הוקדש לנושאים מדיניים ופוליטיים. הוא הציג את עמדתו האישית לגבי אבו מאזן והמגעים עם הרשות הפלסטינית, והתיחס גם לציפי ליבני ולעתידה של מפלגת קדימה.

לאחר שסיים את דבריו הוא נשאל שאלות רבות מהקהל. הליכודניקים שאלוהו בנושאים תחבורתיים מקומיים לגבי הרכבת התחתית בתל אביב ולגבי מחסומי הרכבת ברמלה וכדומה. השר השיב והסביר כל סוגיה, ואף לקח על עצמו לבדוק ולטפל בענינים מסוימים שהעלו השואלים.

הקטע המשעשע ביותר בערב היה בהתיחסותו לסוגית הפעלת האוטובוסים בשבתות בתל אביב. הנושא הזה נמצא במרכז הבמה הציבורית, והוא נתון בסמכות שר התחבורה. לדעתו, הנושא הזה הוא ספין ובלון תקשורתי בלבד. השר כץ סיפר לנוכחים כי השבוע התקיימה בלשכת ראש הממשלה פגישה של ראשי ערים עם רה"מ ועם שרי הפנים והתחבורה. "שאלתי את חולדאי: איפה הבקשה שלך להפעלת תחבורה ציבורית בשבת? קראתי בעיתונים שפנית אליי, אבל לא קבלתי מכתב ממך. איפה הבקשה?"

"ואז התברר הסיפור הגדול. בסך הכל מועצת העיר החליטה להורות להנהלת העיריה לבדוק את הנושא. הנהלת העיריה עדיין לא נגעה בזה. אבל חולדאי מיהר לפרסם בדף הפייסבוק האישי שלו שהוא בעד. למעשה, בזה נגמר הענין עד כה. אבל עיתונאים הפכו את הענין השולי הזה לסיפור מרכזי, וניפחו אותו שבוע שלם. חולדאי עשה ספין תקשורתי כדי לקבל עוד כותרות ולזכות בתשומת לב ציבורית אצל תומכיו בשמאל התל אביבי. זה הכל". כך תיאר ישראל כץ בטון מלגלג. הקהל קיבל את הסבריו בתשואות ובצחוק.

בכנס נשא דברים גם יגאל כהן אורגד שדיבר על הישגי המרכז האוניברסיטאי באריאל, ותיאר את המאבק הממושך לזכות בהכרה כאוניברסיטה. הוא גילה שההתנגדות של שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, לא היתה רק התנגדות פוליטית לפגוע בימין. זה היה חלק מהתנגדות רבת שנים של ראשי האוניברסיטאות לפתוח עוד אוניברסיטה שתתחרה בהן, ותתחלק עימן בתקציבים ממשלתיים. היחיד ששבר את המדיניות הזו היה ראש הממשלה לשעבר אריק שרון. הוא עשה זאת לא מסיבות אקדמאיות ואפילו לא מטעמים אידיאולוגיים. לדברי כהן אורגד, אריק שחרר את המחסומים הבירוקרטיים רק בגלל שרצה להקטין את התנגדות הימין לגירוש הצפוי מגוש קטיף. ההכרה האקדמאית באריאל היתה מבחינתו בסך הכל "סוכריה" להמתיק טעם מר, או גלולה נגד כאבים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של השר זאב אלקין בשל מות אימו

אריק זיו ויזר

הנגבי כבש את התנועה

אלי חזן

יואב קיש קורא לדנון להסיר את ההתמודדות

אריק זיו ויזר

יום הולדת לאבי דיכטר

אליעד ברינה צילום חגית אלמגור

חג שמח ויום הולדת שמח ליגאל בוזגלו וליאור ברדוגו

אלי חזן

הליכוד כסינטבון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן