26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כחלון הוא כיפת הברזל של נתניהו

סכנת קבלה בליכוד, הר של דם בהר נוף, רצון לחופש ביטויי של שרעבי, מי מהצעירים תומך בנתניהו, נלחמים בפיטורים של כי”ל

השבוע הפוליטי שעבר החל עם ריח של פוטש באוויר כנגד נתניהו. התברר כי השילוב של הפוליטיקה החדשה לכאורה של לפיד עם הפוליטיקה הנקייה לכאורה של לבני הן למעשה סחי פוליטי שמה שמטיפים אליו הוא בבחינת המלצה והרי שההיפך נעשה. האם המהפכנים רוצים ממשלה של סטרוק וטיבי ובנט וזועבי? כמו שזה עלה כך זה נעלם.

וכל זה נעלם כאשר התברר כי נתניהו מוכן ללכת לבחירות. אז חזרה השפיות לאותם פוליטיקאים.

כך נזכרו לפיד, ליברמן ולבני כי יש מי שממתין לקחת להם את המושבים בכנסת הבאה – משה כחלון. כך מתברר כי כיפת הברזל של ממשלת נתניהו הוא כחלון. כן כן, מתברר כי כחלון הוא מיצב הקואליציה .


הקבלה לא מקובלים

 

מנגד, הליכוד הפך להיות יעד של מפלגה שבה יש חברים שלא מצביעים בבחירות למפלגה אך באים ומשפעים על הרשימה בצורה לא מוסרית.

זה החל בשנות ה – 90 כאשר חרדים התפקדו לליכוד, המשיך כאשר הפייגלנים התפקדו וכך הפכו לביות גורם משפיע בליכוד. מהפייגלנים נבטו צמחי פרא כמו קבוצת שטרן והם כבר לא רק משפיעים על הרשימה לכנסת אלא שהם לוקחים את חוקת הליכוד, מבצעים בה שינויים או מוצאים לקונות משפטיות ומשתקים את פעילות התנועה.

כך למשל בעת כינוס וועידת הליכוד לפני כשנתיים אחד העותרים הסדרתיים מצא לקונה בחוקה שכינוס הוועידה לא עבר את הסדר הנכון לקראת הכינוס. אץ לו העותר הסידרתי  לבית הדין ומנע את כינוס הוועידה. כאשר הגענו לוועידה עמד בצד עם חזה נפוח ואמר לנו : “איזו הצלחה”. כאשר הערתי לו שבעצם הוא גרם נזק לאג’נדה שלו הוא אמר : “אבל הצלחתי”.

מנגד יש לנו התפקדות של ועדי עובדים הרוצים למנוע רפורמות. כך אלון חסן, יו”ר הועד שנמצא תחת חקירה פלילית, ועוד.

ועכשיו יש לנו עוד גורם עוין שמביא מפקד ארגזים – תנועת הקבלה. אך בליכוד יש הנהגה ששוב מתעלמת מהסכנות וכפי הנראה הנהגה חושבת שהיא לא תפגע.

אז נכון שיש ניסיון בחוקת הליכוד להאריך את תקופת ההכשרה להתפקדות אך בפועל זאת החלטה לא חוקתית וכך אנו עדים שמה שנשאר הוא הקמת גוף בוחר חדש לליכוד.

 כך  הליכוד יכול להעביר בחזרה את סמכויות הבחירה לגוף המורכב מנבחרי מוסדות נבחרי הליכוד ותקום מועצה בוחרת בליכוד. בכך ינוטרלו מפקד הארגזים של הועדים ותנועת הקבלה.

 נחזור לעתירות עליהן דיברנו : יש לשים לב שרוב העתירות בליכוד מגיעות ממגזר אחד : הכיפות הסרוגות, עד כדי כך שהיועץ המשפטי של הליכוד חיפש אתמול בעותרים את שבח שטרן.

 אתמול פגשתי חרותניק ותיק. הוא סיפר לי כי נפגש עם משה כחלון. שם דיבר על ליבו שהוא צריך להיות בליכוד. אז כחלון אמר לו : “כאשר אתה עומד במרכז הליכוד אתה רואה ליכוד אחר ואתה מזהה תהליך שהליכוד עובר”.

הותיק אמר לו לא וכך גם אלי הוא פנה ואמר : “בוא נשנה את המצב”. צחקתי ואמרתי לו שזהו מאבק אבוד. עוד סיבוב ומה שהליכוד מייצג ייעלם. הליכוד יהפוך להיות מפלגה נכחדת.


הטבח בהר נוף

 

הטבח הנורא בהר נוף הרעיד את כולנו כאשר הגיעו שליחי ההסתה של אבו מאזן לבית כנסת וטבחו במתפללים זה כבר שלב נוסף במלחמה מול הטרור. מאידך, לוסי אהריש הופיעה בערוץ 1 והוכיחה שאפשר גם אחרת. ערביה ישראלית במסר חד וברור לטרוריסטים שאינה מסכימה ללכת בדרך האלימות. ואין לשכוח את הגזענות כלפיה אך כאשר היא מדברת על הרצון לחיות ביחד אתה מרגיש הזדהות איתה מול בל”ד וחזית ההסתה האיסלמית. הנה עומדת ערביה גאה במדינת ישראל מה שברור כי שלוסי היא אחת משלנו.

מתי נראה מנהיגות כמוה במגזר.


חופש דעה סלקטיבי

 

רצון שרעבי כוכב ליכודניק ברשת הוואטסאפ השבוע הגיע לעימות עם יהודה פואה.

בשלב מסוים דרש פואה שיוציאו את רצון מהקבוצה. זה קצת הדהים אותי. מגיע בחור צעיר חדור אידיאולוגיה אך כאשר הדעה של רצון לא מוצאת חן בעיניו הוא דורש להוציא אותו.

גם אני ספגתי קיטונות מרצון שרעבי כאשר לא הסכמנו וכן, הוא גם תקף אותי בסגנון בוטה בתוך קבוצה שהקמתי אך לא הוצאתי אותו. יהודה, קצת סובלנות וסבלנות לא תזיק לך .


צעירים

 

השבוע עלה המאבק של הצעירים מדרגה כאשר הוסרו הכפפות והצעירים החלו לנקוט עמדה על התמודדות על ראשות הצעירים

כך שי קינן הודיע על תמיכתו בנתניהו, גם אקוניס הודיע כי יבחר בנתניהו, מנגד משה פסל הודיע כי יתמוך בפייגלין ודוד שאין נשאר על הגדר.

מהודעות צעירים תומכי פייגלין נראה כי הם יחלקו את ההצבעה שלהם כאשר חלקם יצביעו לדוד וחלקם יצביעו למשה פסל.


 

הלאמת אוצרות ים המלח

יש גבול להתנהגות של כיל? כדי ללחוץ על המדינה הם החליטו להראות למדינה כי הם מפטרים עובדים. זאת חברה המרוויחה למעלה ממיליאד שקל בשנה מאוצרות הטבע של מדינת ישראל. יש מצב שמדינה המאמינה בתחרות צריכה לעשות מעשה מול החזירות של משפחת עופר ופשוט לבצע הלאמה של המפעלים שנקנו בקומבינה מהמדינה בתקופתו של ניר גלעד שהיה הרגולטור על המכירה ואילו היום מכהן כמנכ”ל של החברה.

אז צריך לשים סוף לחזירות כאשר ניר גלעד מפטר במצח נחושה מאה ושישים עובדים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נכהן כשרים בממשלת ליברמן

“מי שויתר על ירושלים, מדינת ישראל תוותר עליו”/יומן פוליטי אריק זיו

אריק זיו ויזר

יש שופטים בירושלים,אין צדק

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

לא עוד ביתן 28

אריק זיו ויזר

המקרתיזם של סתיו שפיר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן