26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יש שופטים בירושלים,אין צדק

לבני פופזיציה, ולא אופוזיציה, הסכם פיוס של פחדנים, בועת אטיאס לא פתרון,"אבי לא סופר אותך.

אריק קרפ
צריך לזכור כי אריק נרצח בצורה מתועבת מול משפחתו כאשר כל מה שהוא עשה היה לצאת לטייל ליד הבית. אריק נרצח, אך שוב בית משפט ישראלי מזכה את הרוצחים מרצח, כאשר ברור כי היה פה רצח.
בית המשפט הישראלי שנועד לשמור על הצדק גורם לשמירה על מפירי החוק והרוצחים צוחקים כל הדרך לבית המשפט. בהפגנה כנגד ההחלטה של בית המשפט היה שלט שאומר הכל : "כולם מדברים שלום,אף אחד לא מדבר על צדק". זהו משפט אחד קטן שמסמל בתוכו את כל ההוויה של מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, מערכת שמגדלת את דורות ההמשך שלה שנועדה לשמור על המסגרת של ה"גילדה", זאת מערכת שהורסת את המדינה. אם בשנות השמונים רוב העם כיבד את המערכת היום רוב העם חש שמערכת המשפט הורסת כל חלקה טובה.
מה שברור כי המשפט של מנחם בגין "יש שופטים בירושלים", לא מתאים לזמננו. אולי יש שופטים אך אין משפט צדק.

 

לבני פופזיציה, ולא אופוזיציה
גם תומכיה המובהקים ביותר של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני צריכים לתהות על המהלך הבא של מי שמסומנת על ידי ארד – אדלר כפרודיג'י (המדומה או המכזיבה) של הפוליטיקה הישראלית. לבני יצאה השבוע לרופאים המפגינים ואמרה להם כי "היא עומדת לצידם". אבל לבני יודעת. ברור שהיא יודעת. כאשר אתה באופוזיציה אתה מצטרף למאבקים שכנגד הממשלה ובעד בעם, בעוד שהתעלמת מאותם מאבקים ואותם בעיות כאשר היית בקואליציה אך לקדימה וללבני יש מסורת של בכיינות קבועה. ואולם, השבוע הייתה נתונה תשומת ליבי לנושא אחר : תמלוגי הגז. הרי פה היה נושא שברור שקדימה כמפלגת האופוזיציה חייבת הייתה להוביל. את המאבק של הגדלת התמלוגים למדינה.
אך התברר כי דווקא מסיעות הקואליציה יצא המאבק למען הגדלת התמלוגים. חברי הכנסת כרמל שאמה ושלי יחימוביץ היו הראשונים שהובילו את המאבק, אך בכל המאבק היה קול אחד שנעדר ולא נשמע – קולה של לבני, ולכן זה אומר דרשני. נודה על האמת כי בסופו של יום לבני הצטרפה להצעת נתניהו והיא וסיעתה הצביעו בעד הגדלת התמלוגים אבל רק אחרי שראו שיש רוב ברור לקואליציה להעברת התמלוגים. יתר על כן, נתניהו ושר האוצר דאגו לרוב ולא הסתמכו על ההבטחות של לבני וקדימה.

הסכם פלסטיני
הסכם הפיוס של הפלסטינים מהווה הסכם של פחדנים. החמאס מפחד שהפטרון שלו נופל בדמשק, מה גם שאם ישרוד, יסתכל על החמאס כארגון דתי מסוכן. אבו מאזן ראה בעיניו כיצד הפטרון שלו מובארק נפל במצרים. אבל אם אתם חושבים ששניהם הם הגרועים בעסק אתם טועים. הכי גרועה היא ציפורה. לא ראינו כיצד היא ציפי עומדת על כל במה ואומרת כי ההסכם הזה מבטל כל אפשרות של הידברות ולכן מדינת ישראל חייבת לסגור שורות. הרי גם היא, היונה הצחורה, לא יכולה לקבל את הנהגת החמאס. צריך לזכור כי הליכוד התריע כל הזמן שהפלסטינים לא מוכנים להגיע להסכם שלום אלא רק להרוויח זמן ואילו קדימה כל הזמן האשימה את ממשלת נתניהו שאינה מתקדמת. אך היום ברור כי כל התקדמות הייתה לרועץ למדינה וכן כי על מדינת ישראל צריכה לאמץ את דרך נתניהו מהקדנציה הראשונה    שלו : "יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו".
מדינת ישראל צריכה לסגור את השורות כאשר היא מודיעה לאבו מאזן שיש תג מחיר לשותפים החדשים שלך. התג הוא כלכלי : הכספים שעוברים לרשות הפלסטינית מוקפאים.
רק לנו בליכוד היה ברור כי אין הבדל ברשות הפלסטינית בין הטרוריסט אבו מאזן לטרוריסט הנייה. אך קדימה היא מפלגה שקמה למען השררה ולמען הכיסא, ולכן היא מוכנה ללכת כל הדרך רק למען תהליך השלום המדומה.

בועת אטיאס
אפשר כבר לקרוא לבועת הנדל"ן "בועת אטיאס". אין ספק כי שר השיכון הוא השר שיושב כאבן ריחיים על ממשלת ישראל. בתקופתו, בועת הנדל"ן מרקיעה שחקים ומכיוון שהוא נכשל נשאר לו רק לדאוג שבטלני הישיבות יקבלו משכנתא מסובסדת. הרי כל אחד יודע היום כי הפיתרון לא במשכנתאות מסובסדות או זולות אלא שהפתרון נעוץ בהצפה של הבניה בישראל והוא אחראי על שני המשרדים : השיכון והמינהל. לפני שנתיים התראיין מול כל מקרופון והבטיח כי יבנה ללא הפסקה. זה לא בוצע. אטיאס נכשל ואם ראש הממשלה לא יקח את הנושא לידיו אנו נמצא את עצמנו בבועה יותר גדולה ואין ספק כי אם נלך לבחירות עם בועת נדלן נשלם את המחיר בקלפי. לכן, על נתניהו להתעשת : או שיחליף את אטיאס שעכשיו מתראיין תחת כל עץ רענן ומאיים על הקואליציה שלו, או שישלם את מחיר הכישלון. הבעיה שבדרך מי שישלם יותר מכל על כך הוא הליכוד.

אחריות מוגבלת
קניתי לאמא שלי לפני חג הפסח טלוויזיה ברשת "אבי סופר". אימי היא קשישה חולה ורוב זמנה מבלה בצפייה במסך הקטן. כאשר שאלתי המוכרת אמרה לי : "אחריות שלש שנים". אך בדיעבד מתברר כי יש פה מוקש קטן. את הטלויזיה קניתי ונסעתי לבית אימי להתקין אותה. אך התברר כי השלט לא תקין. חשבתי לתומי שאולי הסוללות לא טובות ובחול המועד הגעתי לאימי והחלפתי סוללות, אך השלט לא היה תקין. פניתי בטלפון למעניק האחריות אך לא היה מענה. חזרתי לחנות שממנה קניתי והמוכר בשחצנות וזילזול אמר חפש את החברים שלך. כאשר אמרתי לו אני רוצה להחזיר את המוצר אמר לי : באריזה המקורית. האריזה נזרקה ואין  עם מי לדבר, פניתי באתר של אבי סופר ולא ענו לי לאחר החג הצלחתי לדבר עם נותנת השרות והבטיחו לי תשובה אך עד לרגע כתיבת שורות אלה אין מענה.
אולי אחד המחוקקים יתקן את המצב כדי למנוע טרטור של הצרכן ויחוקק כי בשלושה החודשים הראשונים גורם הנותן את שרות הקשר של האחריות יהיה הגורם המשווק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדרך המשותפת של סער ושפר נמשכת

אריק זיו ויזר

מגל ועד צ'יקו

אריק זיו ויזר

ממדינת היהודים למדינת הפקידים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

חרדים זה IN בפוליטיקה

אלי חזן

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן