24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

“יש מינימום הדרוש גם לבטחון ישראל.שטח מסביב לנושאת מטוסים”.

כך אמר עוזי דיין בארצות הברית. דיווח מדיון חשוב בועדת החוץ של הקונגרס האמריקאי

 

עוזי דיין הציג בפני ועדת החוץ של הקונגרס האמריקאי את חשיבות בקעת הירדן לבטחונה של ישראל. במשלחת איתו השתתפו גם דורי גולד ואודי דקל. הדיון בקונגרס התקיים בזמן שנשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם הנשיא אובאמה בבית הלבן, במרחק קצר מגבעת הקפיטול.

 

הדיון בועדת החוץ נמשך כשעתיים, והשתתפו בו כל חברי הועדה והוא היה פתוח לקהל. הנושא היה גבולות הבטחון של ישראל. עוזי דיין הסביר לחברי הקונגרס האמריקאי שקווי 67 אינם יכולים להיות קווי בטחון במקרה של פלישת כוחות עיראקים ואיראנים לישראל מכיוון מזרח. כדי להמחיש זאת לאמריקאים הוא ציין שכל נושאת מטוסים של הצי האמריקני שומרת על מרחק בטחון נקי מכלי שייט מסופקים. השטח הסטרילי שדורש הצי האמריקאי הוא בקוטר 40 מייל מסביב לנושאות המטוסים, וזה בדיוק גם המרחק בין נהר הירדן לבין הים התיכון. “שטח הבטחון שדרוש מסביב לנושאת מטוסים הוא המינימום שדרוש גם לבטחון ישראל”. כך האמריקאים הבינו שמה שדרוש לבטחון נושאות המטוסים שלהם דרוש גם למדינת ישראל.

 

עוזי דיין מסר ל”ליכודניק” בתום הדיון הסכימו חברי ועדת החוץ עם הצורך לקבוע את קו הירדן כגבול המזרחי של ישראל, וכי ללא קו זה תתקשה ישראל בעתיד להגן על עצמה בכוחות עצמה מפני אויבינו בחזית המזרחית.

 

חלק מהדיון עסק גם בסוריה ומצרים. עוזי דיין ביקש מהאמריקאים לדרוש מהמצרים להמשיך לקיים את הסכם השלום איתנו, המשך אספקת הגז, וחופש שייט לישראל בתעלת סואץ.הוא הציע להציב זאת כתנאים להמשך סיוע החוץ למצרים בסכום של 2 מיליארד דולרים לשנה.

חברי הקונגרס שאלו שאלות שעליהן השיבו חברי המשלחת של עוזי דיין. במהלך הדיון עוזי דיין חילק לחברי הקונגרס ולעיתונאים ולקהל עשרות חוברות של “גבולות בני הגנה” שפרסמה מועצת הבטחון לישראל. בנוסף נתן גם מפות וחומרי הסברה שיכולים לשמש “תחמושת” לידידי ישראל בקונגרס במאבקיהם וויכוחיהם בתוך הקונגרס.

 

להופעה של עוזי דיין בפני הקונגרס יש חשיבות מדינית רבה במיוחד על רקע המסמך התבוסתני השמאלני של יעקב פרי ודני יתום. כאשר הגנרלים השמאלנים מהמועצה לשלום ובטחון מבקרים אצל אבו מאזן ומתחנפים אליו, טוב שישנו גם איזון מצד גנרלים מהימין ומועצת הבטחון לישראל שמציגים בעולם את עמדות תנועת הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן

אזכרה ימית לחללי אלטלנה בים מול חופי תל אביב/ מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

נתניהו תקע לנו גול עצמי /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

חברים, התעוררו !

אריק זיו ויזר

על פסילות מועמדים בדמוקרטיה – זועבי במבט השוואתי

אלי חזן

האם ביבי זומם לכייס אותנו? /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן