19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל

השדולה לחיזוק יחסי ישראל עם יבשת אפריקה בראשות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד) הושקה היום בכנסת במעמד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובהשתתפות שגרירי מדינות אפריקה בישראל

 

ראש השדולה, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד) פתח את השדולה בציטוט של תיאדור הרצל על המשותף בין העם היהודי לבין עמי אפריקה ופירט: "העם היהודי והאפריקני חולקים ייעוד דומה. שניהם סבלו מאפליה ומשלטון זר. שניהם חולקים מאבק היסטורי משותף נגד דיכוי קולניאליסטי.  הקשרים ההיסטוריים הללו יכולים לקשר ביננו ביחסי אנוש, פוליטיקה, מסחר, כלכלה, טכנולוגיה, ביטחון, תרבות וחילופים אקדמיים" וסיכם בכך כי "האדמה באפריקה פוריה וביחד עם טכנולוגיה ישראלית יש אפשרות לקדם הפיכה באופן בו אוכל מיוצר באפריקה. ראינו את ההשפעה החיובית של שיתופי הפעולה בין המדינות ויש לחזקם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר כי קיבל הזמנה מראש ממשלת קניה לבקר באוגנדה סביב 40 שנה למבצע יונתן. עוד אמר: "ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל. זה מתרחש בצעדים ענקיים, זה קורה כעת מכיוון שזה כל כך ברור שזה טוב לאפריקה וטוב לישראל. אנו עומדים בפני אתגרים רבים. האתגר הגדול ביותר מולו אנו מתמודדים הוא הרדיקליזם האיסלאמיסטי, שמאיים על כל מדינות אפריקה ולדעתי על העולם כולו. אנו מכירים בסכנה הנשקפת מאלשבאב ודומיהם ואנו מוכנים לסייע במלחמה נגדם ולתת מהמומחיות שלנו לשירותכם.

ישראל מוכנה לעזור בכל מקום בטכנולוגיה, תיירות, חקלאות, הובלת מים, תקשורת ועוד. אנו רוצים לסייע במלחמה נגד הטרור ובניצול ההזדמנויות של המחר, שניהם הולכים יד ביד"

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ציין כי ישראל היתה אחת החלוצות בקשר בין ישראל לבין אפריקה והבהיר כי הפריחה בשנים האחרונות היא הודות למשה"ב שהפכה למותג בינלאומי. הוא הצהיר כי "אם ברצוננו לפתח את הקשר בין המדינות יש לעשות זאת על בסיס פרלמנטרי. ממשלות באות והולכות אך הפרלמנט נשאר. על כן החלנו בשיתוף פעולה בין פרלמנטים רבים באפריקה" וסיכם כי הוא מקווה כי על ידי חיזוק הקשרים בין הפרלמנטים "נוכל להביא מסר חיובי לכל האיזור. בעניין זה אין אופוזיציה וקואליציה, כולנו רוצים עתיד טוב יותר לילדנו."


שגריר קמרון בישראל הנרי אסומבה
העומד בראש הסגל הדיפלומטי של אפריקה בישראל סיפר כי מאז שהוא שגריר זאת הפעם הראשונה שהוא יושב עם הממסד הפוליטי הישראלי על מנת לקיים סיעור מוחים כיצד ניתן להתמודד עם אתגרי המחר וציין כי "ראש הממשלה הוא מהמנהיגים הישראלים הראשונים לפתוח בכל הכוח צוהר בין אפריקה לבין ישראל"

שגריר קניה בישראל אגוסטינו נג'ורג'ה הודיע כי ביקורו של נשיא מדינתו היה הביקור הבינלאומי המוצלח ביותר שלו והבהיר כי המדינה מצפה בקוצר רוח להמשך חיזוק הקשר ולהגעה של רה"מ לקניה.

שגריר דרום סודן בישראל רובן בנג'מין הפציר ברה"מ לבקר במדינה ואמר כי ביקור מסוג זה " יוכל לאחד את השבטים המשוסעים שם ויוכל להביא שלום ולשים קץ לשפיכות הדמים" עוד אמר: "הגישה באפריקה ובישראל השתנתה, הגיע הזמן להביט לאינטרסים המשותפים שלנו. האנשים של דרום סודן אוהבים את ישראל".

שגריר חוף השנהב גומיס ג'יאן-באפטיסט הזמין גם הוא את ראש הממשלה לבקר במדינה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האגפים לשיקום והנצחה יחויבו לדווח לוח"ב על פעילותם

אריק זיו ויזר

נחתם הסכם קואליציוני – הליכוד עם ישראל ביתנו

אריק זיו ויזר

פונדמנטליזם שמחזיק נשק גרעיני הוא סכנה לעולם כולו

אריק זיו ויזר

יום רביעי בכנסת

אריק זיו ויזר

ח"כ פיניאן במסלול עוקף פוליו

אלי חזן

חבר הכנסת גלעד ארדן – למנוע שידור ישיר של הנאומים בעצרת לזכרו של רבין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן