24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

יריב לוין “צריך לחץ ציבורי כבד כדי לטפל במערכת המשפט”

לקראת פינוי שכונת נתיב אבות עפ”י פסיקת בג”ץ: פורום דרור בליכוד בכנס הסברה בנושא שלטון העם או שלטון הבג”ץ

השר יריב לוין במתקפה על מערכת המשפט: “צריך לחץ ציבורי כבד כדי לטפל במערכת המשפט”

“אי אפשר לרדוף כל פעם אחרי נתיב האבות או כל מקרה כזה או אחר ולנסות למצוא לזה פתרון ברגע האחרון. צריך לטפל בזה מהשורש ומהיסוד וזה אפשרי”;

יו”ר פורום דרור בליכוד אריאל קלנר: “אני קורא מכאן היום לממשלה לעצור את האבסורד הזה. אפשר לשים בלמים גם לבג”ץ”

על רקע המלצות המשטרה בעניין רה”מ ולקראת מועד פינוי הבתים בנתיב אבות, בעוד כשלושה שבועות עפ”י פסיקת בג”ץ, ערך הערב (יום א’) פורום ‘דרור בליכוד’ בראשות אריאל קלנר ואמיר וויטמן, כנס הסברה תחת הכותרת ‘שלטון העם או שלטון הבג”ץ’.
לאירוע אשר נערך במרכז הכנסים בכפר סבא הגיעו כ-300 משתתפים. בין המוזמנים היו חברי הממשלה שר התיירות יריב לוין, שר התקשורת איוב קרא, חבר הכנסת אמיר אוחנה ואישי ציבור רבים, בניהם נציגים מנתיב אבות ודרום תל אביב.
בדברים שנשא אמר השר לוין, כי יש צורך להשיב את מערכת המשפט שלנו למסלול ציוני ויהודי כפי שמתאים לעם היהודי. “צריך לחץ ציבורי כבד כדי לטפל במערכת המשפט. אי אפשר לרדוף כל פעם אחרי נתיב האבות או כל מקרה כזה או אחר ולנסות למצוא לזה פתרון ברגע האחרון. צריך לטפל בזה מהשורש ומהיסוד וזה אפשרי”.
לדברי לוין התיקון חייב להתחיל בשינוי שיטת בחירת השופטים, בשינוי הרכבה של הוועדה לבחירות שופטים, עם העברה של בחירת נשיא העליון לבחירה של חברי הכנסת, כמו שבוחרים את מבקר המדינה ואת נשיא המדינה. “ככה זה נעשה בכל העולם. רק אצלנו יש שיטה כזו שהשופטים בוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר בדרך הזו”. עוד הוסיף השר כי “צריך לעשות שני דברים כדי להגיע לתיקון הזה: להגיע למצב שלליכוד תהיה עוצמה כדי שנוכל להחזיק במשרדים חשובים באמת ובראשם בעיניי זה משרד המשפטים. הדבר השני הוא שתהיה דרישה שבקדנציה הבאה, כולם יכולים להיות שותפים קואליציוניים נאמנים, ובלבד שיתנו גיבוי לשינוי היסודי והעמוק הזה. זה אפשרי. וכשאנו נעשה את זה המדיניות שלנו שרוב אזרחי ישראל מאמינים בה, תבוא באמת לידי ביטוי” ציין.
חבר הכנסת אמיר אוחנה הדגיש בדבריו את שלטון היועצים המשפטיים, אשר לטענתו, לא מאפשרים לדברים בכלל להגיע לשולחן כי “זה לא בגי”ץ, זה לא יעבור בג”ץ”. בהמשך דבריו ציין אוחנה את חוק היועמ”שים שהניח על שולחן הכנסת, אשר לדבריו טומן הבטחה לשינוי רחב בתחום הזה.
יו”ר פורום ‘דרור בליכוד’, אריאל קלנר תקף אף הוא את הבג”ץ והוסיף “אני קורא מכאן היום לממשלה לעצור את האבסורד הזה. אפשר לשים בלמים גם לבג”ץ. אפשר להודיע לו חגיגית שלא מצייתים לכל גחמה שלו. אם בג”ץ לא מחויב ללשון החוק, הממשלה לא צריכה להיות מחויבת ללשון הפסיקה. ואם זה יקרה, אני מבטיחכם שהשמיים לא יפלו והשמש תמשיך לזרוח ותהיה פה מדינה יהודית ודמוקרטית. יותר דמוקרטית אפילו. וגם בג”ץ יידע את מקומו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיקי זוהר מינה את אביגדור קהלני ליו״ר מרכז זלמן שזר

רועי אזולאי

ירוחם לובשת ליכוד – מעלים הילוך בשטח

דניאל נחמיה

פאשניסט – מירי רגב מפתיעה עם יעל אלקיים

חמוטל זיו

ארז תדמור מתמודד בפריימריז בליכוד

מערכת ליכודניק

מירי על המפה

הרויזיוניסט

רועי יעקב הליכודניק הבכיר בהנהגת ההסתדרות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן