30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

ימיו הקשים של הליברליזם הכלכלי בישראל

אלי שני מהליברלים בליכוד מתאר איך נראים פקידי המדינה שעוסקים בכלכלה. מקרה בוחן למצב העצוב

 

אלי כתב כך :

"יום קשה מאד עבר עלי אתמול, השתתפתי בכנס של איגוד החברות הבורסאיות בנושא מס ריווחי הון ושמעתי הרצאות של ראש רשות המסים מר ערן יעקב ושל ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ אבי שמחון.
נתחיל עם ההרצאה של ערן שלפחות בניגוד לפרופ שמחון הגיע עם מצגת. הוא הראה ששיעור מס ריווחי הון בישראל דומה לממוצע העולמי, הבעיה היא שלא לקח בחשבון את מס הייסף ואת הבעיות הקשות לקזז הפסדים מול רווחים מה שמגדיל בצורה משמעותית את שיעור המס. בארה"ב לדוגמא מקבלים הנחה גדולה במס אם משקיעים מעל שנה, האם זה נלקח בחשבון בנתונים? עוד לפני האירוע שוחחתי עם ערן ואמרתי לו שמאז שהמס עלה הגביה ירדה, הוא הראה לי את טבלת הגביה ואת הגרף שעשו, אני מצביע לו על הגרף ואומר לו זה ירידה, הקו יורד, לא הצלחתי לשכנע. מה שהפריע לי עוד במצגת זה שלחו את 2011 בלי להתחשב בכך שהייתה ירידה משמעותית בגביה ובמחוזרי המסחר בין החצי הראשון לחצי השני של השנה.
ההרצאה של אבי שמחון שכאמור הגיע בלי מצגת הייתה לי מאד קשה, בחודשים האחרונים השקעתי הרבה מעל 100 שעות עבודה ושלחתי למועצה הלאומית לכלכלה 3 ניירות עמדה, היו לי שיחות עם כלכלנים במועצה וגם נפגשתי אתם. טענתי שתכנית שתפחית ב 5% את מס ריווחי הון ומס על דיבידנדים ותפחית ל 47% את שיעור מס הכנסה שולי מקסימלי תגדיל במיליארדי ש"ח לשנה את הכנסות המדינה ואת הצמיחה במשק. פרופ שמחון טען בלי שהראה שום נתון שהפחתת המס תקטין את הגביה, וכשאמרתי לו שמאז שהעלו את המס הגביה ירדה הוא אמר שאין שום מחקר שמוכיח את זה. אמרתי לו שיש מחקר של ד"ר רועי שטיין מבנק ישראל, אבל הוא זילזל במחקר ואמר שהוא רוצה לראות מחקר בירחון אמריקאי מוביל.
שורה תחתונה המשבר בבורסה יימשך, המחזורים ימשיכו להיות נמוכים, הגביה תהיה נמוכה, לא יהיו כמעט הנפקות חדשות ויעלו לנו מסים אחרים בשביל לממן את הירידה הזו. העלאת המס על הפחם שתביא לעליית מחיר החשמל החל מחודש פברואר היא רק ההתחלה".

 

 

ואנחנו אומרים שזה כל כך עצוב



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תם הטקס , מוחמד בכרי שקרן !

אריק זיו ויזר

הנה באה ראשת הממשלה

אריק זיו ויזר

בית הדין בוחן את העתירה של מלכא ואיפרגן להעביר את הבחירה המחוזות למתפקדים

מערכת ליכודניק

למחוק את המתפקדים כפולים

אריק זיו ויזר

בשמאל פשוט איבדו את זה: על הרפורמה במערכת המשפט

אבי נחמני

תוצאות בחירות בסניף הליכוד כרמיאל למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן