20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

ילדי הגולן הישראלי

מבט אחר של מנדי ספדי על הגולן

 

אף אחד לא שואל אותנו ילדי הגולן הישראלי שנולדנו אחרי 1967 , כן אני ישראלי ולא מקשר אותי עם סוריה דבר מלבד הסיסמאות שאני שומע כמעט חמישים שנה, שכן אני עובר לקידומת 50 בנובמבר הקרוב, דבר שאומר שנולדתי תחת שלטון ישראל ופקחתי את עיניי לדגל שמנופף מעל הגבעה שלמול ביתי, וטעמתי את החירות עם אור ראשון מהולה בערכים דמוקרטיים ומוסריים שרק ישראל ידעה להעניק לאזרחיה בכל המזרח התיכון.

כמעט 50 שנה ולא הרגשתי ליום אחד שאני בארץ זרה או שונה משאר אזרחי ישראל, מעולם לא עמד בפני מחסום כלשהו שהגביל את התקדמותי או השגת מטרה שהצבתי אל מול עיניי, תמיד הייתי אדם מתוך עם אחד שייך לנרטיב הישראלי בכל מובניו, ואפילו אלה שמסיתים נגד ישראל משתמשים בדמוקרטיה הישראלית כדי להשמיץ את ישראל, משתמשים בזכויות שישראל מעניקה להם כדי להפיץ שקרים נגדה, ואפילו חברי כנסת ערבים שמהווים מעל ל 10% מהנבחרים, מקבלים משכורת ממדינת ישראל, ומקבלים חסינות דיפלומטית ממדינת ישראל משתמשים בזאת כדי לשכנע את העולם שישראל היא אפרטהייד, בזמן שאזרחי מדינות העולם הערבי במזרח התיכון אינם זוכים לדמוקרטיה הזו ולזכויות האלה שישראל מעניקה לערבים בתוכה.

הצהרת נשיא ארה"ב טראמפ להכרה בריבונות הישראלית על הגולן הגעישה את עולם הסיסמאות הערבי, אנשים שאפילו לא יודעים את המיקום הגיאוגרפי המדויק של הגולן, ובכל זאת היה להם מילת גינוי נגד הצהרת טראמפ, גם כאשר לא דייקו בפרטים כשניסו להפגין בקיאות בעניין הגולן, מצד שני אני כיליד רמת הגולן רואה כי הספונטניות שבציוץ בטוויטר על נושא כל כך גורלי ובעל חשיבות ביטחונית ואסטרטגית עליונה ליציבות המזרח התיכון, כעדות על הכנות של הדברים ועל עמדה עקרונית של הנשיא טראמפ לגבי מעמדה של רמת הגולן, וסותם את הגולל על כל אפשרות עתידית להפקרת הגולן, או ניהול כל מו״מ עתידי עם גורם כלשהו, ושולל את הזכות מאסד או ממחליפיו לתבוע ריבונות על הגולן, והכרה בחשיבות הגולן לביטחון וליציבות האזורית.

האמריקאים מבינים את החשיבות של שליטה ישראלית על רמת הגולן, אך נשיאים קודמים נהגו בדיפלומטיות אופיינית לפוליטיקה המקובעת, ופחדו מכל שינוי בסטטוס קוו שהונהג מאז מלחמת יום כיפור, ונראה כי השוני המהותי של טראמפ מנשיאים אחרים, והיותו אאוטסיידר מזכה את ארה״ב בהחלטות היסטוריות ואמיצות, ומעידה שהפוליטיקה החוצפנית עם חשיבה מחוץ לקופסה, עובדת טוב יותר מהפוליטיקה המקובעת.

רמת הגולן הוא שטח משוחרר מהעריצות והדיכוי של משטר אסד האב והבן, ואם נעמיד את תושבי הגולן לבחירה, אין ספק שיבחרו להישאר תחת שלטון ישראל, אפילו אם נתן לתושבי הגולן וחורן (הר הדרוזים בסוריה-סוידה) לבחור היו בוחרים להסתפח לישראל, רק אם נעשה ניפוי של ה 3-4% חברי מפלגת הבעת׳ שתומכים במשטר הסורי תמורת תשלום, כל תושבי הגולן יעמדו כאיש אחד בצד ישראל.

החלטת טראמפ חיונית ונכונה בהתחשב גם בעיתוי, שאיראן פורסת בצד הסורי מליציות התנגדות שיפעילו טרור נגד ישראל, ויציגו אותו כמאבק לגיטימי בישראל, החלטה כזו תמנע מכוחות הרשע לקבל לגיטימיות למעשי טרור נגד גבולה הצפון מזרחי של ישראל.

התוקפנות הערבית נגד הצהרת טראמפ אינה אלא שחרור אוויר המחויב במציאות המזרח תיכונית, שהרי איש לא יסכים להיות נפקד כאשר זו היא הזדמנות להראות שהם עדיין עומדים על המשמר למען האינטרסים הכלל ערביים, גם כאשר סוריה גורשה מהוועידה הערבית עדיין הם צריכים להדגיש שהגולן אדמה סורית כבושה, כי מה לעשות, חייבים לעשות ווי על הסיסמאות הפופולריות לאותה עת, ותמיד צריך להדגיש את הדבקות בזכויות הערבים, גם כאשר הם טובחים אחד בשני.

ואנחנו תושבי הגולן אומרים להם מכאן, מהגבעות הפסטוראליות של החרמון המושלג, תניחו לנו תחת ה "כיבוש" הציוני וחדל סיסמאות, אין הסיסמאות שלכם מעניקות לנו חופש ודמוקרטיה כמו שמעניק לנו ה "כיבוש", לא ראינו הגירה מורגשת של דרוזים מרמת הגולן למדינות המזרח או המערב, בזמן שחלומו של כל צעיר ערבי מהמדינות שלכם להשיג סטטוס פליט בכל מדינה שתקבל אותו במערב, ואתם יודעים למה? כי ה "כיבוש" הציוני נותן לתושביו ואזרחיו את כל הזכויות שחסרות לאזרחים שלכם, לא מבדיל בין אזרח ואזרח יהודי כערבי כדרוזי כנוצרי כולם כאחד שווים, אין לנו ניסיון עם הדיכוי אנחנו רק שומעים עליו ממי שהצליח להגשים חלום ולברוח מהמדינות שלכם למערב, ורצונכם להחזיר אותנו לסוריה? זו שטבחה ביותר ממיליון מאזרחיה? זו שבבתי כלא שלה נעלמו מאות אלפי עצורים? זו שהיגרו ממנה כעשרים מיליון פליטים? זו שאתם גירשתם מהוועידה הערבית?

אנא הניחו לנו, טוב לנו תחת ה "כיבוש" הציוני .

 

כותב המאמר :

מנדי ספדי, ראש מרכז ספדי – לדיפלומטיה בינלאומית, מחקר, זכויות אדם והסברה, מומחה ומרצה בענייני אסלאם, טרור, סוריה והמזרח התיכון, פרסם מאמרים רבים.

שימש כיועץ מדיני ואסטרטגי בעניין האביב הערבי והמהפכה הסורית. ראש לשכת סגן השר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי לשעבר, והמקשר בין גורמים בממשלה עם האופוזיציה הסורית.

מרכז ספדי, סייע במהפכה הסורית, במטרה לעזור לאופוזיציה הליברלית להיאבק נגד הדיכוי של המשטר הסורי, ועזר להשיג תמיכה פוליטית ממדינות רבות, אספקה של סיוע הומניטרי ורפואי, והכנת דו"חות לארגוני זכויות אדם, חשיפת פעילות של קבוצות טרור שחדרו לתוך הזירה הסורית בתמיכת המשטר הסורי ואיראן, כדי לערער את המהפכה ולהציגה כקבוצות טרור.

הצלת מיעוטים שהיו נתונים לאיום קיומי בסוריה ועיראק, נוצרים, יזידים ויהודים שהוברחו אל מחוץ לאזורי השליטה של דאע"ש .מרכז ספדי, הביא עדויות על הקהילה היהודית בסוריה, והיה היחיד שהצליח להשיג וידאו על הוצאתו להורג של אלי כהן בדמשק., כאשר במשך 51 שנה איש לא ידע על קיומו של סרט זה .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מצדיעים לאשת הברזל

אלי חזן

קלנר עושה ציונות

אריק זיו ויזר

הטייקונים האמיתיים של הקרקע בישראל

אריק זיו ויזר

Support Fidesz – The Historical Imperative

Eli Hazan

המנהיג וארבעת הגמדים

אלי חזן

פרשת ראה – הברכה והקללה תלויים באדם

אלי כהן
דילוג לתוכן