33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

יו”ר הכנסת ריבלין לנשיא ברזיל: להחרים את אירן

ריבלין בנאומו לנשיא ברזיל דה סילבה, שהתארח בכנסת: מגעים עם אחמדיניג’אד מעניקים לגיטימציה לשאיפותיו הרצחניות

נשיא ברזיל, לואיס “לולה” דה סילבה, התקבל השבוע בכנסת בטקס ממלכתי מלא, במסגרת ביקור ראשון בישראל של נשיא ברזילאי מכהן. דה סילבה נועד עם יו”ר הכנסת בלשכתו, והכנסת קיימה ישיבה חגיגית לכבוד האורח.

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, עמד בדבריו על תרומתה ההיסטורית של ברזיל להקמת המדינה ושל נציגה באו”ם, אוסוואלדו אראניה, שניהל את ישיבת האו”ם בכ”ט בנובמבר. ריבלין אף עשה שימוש בפטיש המקורי ששימש את ישיבת האו”ם ואמר: “קול דפיקתו של פטיש זה עדיין מהדהד באזני ,מאז אותו לילה לפני 62 שנים שבו התקיימה הישיבה באו”ם, ואני ילד בן שמונה המאזין במתח עם הורי וממתין לדעת האם תקום לנו מדינה.לקול דפיקתו של הפטיש הזה, בידיו האמונות של בן עמך, התקבלה ההחלטה שאחריה השתנו לבלי הכר חייו של העם היהודי, תודעתו ההיסטורית ותחושת השייכות למשפחת העמים”.

בהתייחסו לסכנות הטרור אמר ריבלין לאורחו: “חלק הארי של העולם הערבי מסרב להכיר אפילו בעצם הלגיטימיות שלנו להתקיים כמדינה ריבונית, בגבולות בני הגנה. ישראל עודנה נתונה במאבק מתמיד על קיומה. היא מאוימת תדיר על ידי ארגוני טרור, שהשתלטו על חלקים נכבדים הגובלים בה. הפונדמנטליזם האסלאמי הוא סכנה מוחשית, לא רק לישראל, אלא לעולם החופשי כולו.”

 

יו”ר הכנסת ייחד חלק ניכר מדבריו לסכנה הנשקפת מאיראן, נוכח הקשרים הקרובים שמקיים דה-סילבה עם נשיא אירן, אחמדיניג’אד, ונוכח התנגדותו הפומבית לסנקציות על אירן: “האסלאם הרדיקלי מצויד בחלקו גם בנשק להשמדה המונית ומצהיר בגלוי על כוונותיו כלפי מדינת ישראל. שלטון האייתולות בטהראן איננו מתרשם מהגמגומים המהוססים של העולם, מסנקציות רפות ומהפיקוח הבינלאומי, שלעתים נדמה כי הוא נועד בעיקר כדי לצאת ידי חובה. כבר שנים ארוכות, אנחנו מתריעים כי הזמן אוזל. כבר שנים אנחנו מפצירים במדינות העולם להתעורר משאננותן, לעמוד מול האיום במלוא חומרתו; לחשוף את היסודות השטניים, המפלצתיים והמסוכנים, שמצויים בתשתיתו של משטר האייתולות.”

“כמו מדינות אחרות שכבר מכירות בסכנה, אנחנו סבורים, שפיתוח קשרים עם טהראן אינו תורם לשלום העולמי – אלא מזיק לו; וניהול מגעים, ולו מינוריים, עם משטר זה, וכול שכן ברמה גבוהה, אינם מובילים למיתון עמדותיו, אלא מתפרשים על ידו כמתן לגיטימציה מצד העולם, להצהרותיו הלוחמניות ולשאיפותיו הרצחניות. הטלת סנקציות אמתיות, אפקטיביות, על איראן, הן רק המינימום ההכרחי והראשוני. התנגדות פומבית לסנקציות עלולה להתפרש כעמדה של חולשה, כלפי הסכנות הנשקפות מהאיום הגרעיני, הנשמע מכיוונו של מנהיג מסוכן וחסר מעצורים.”

ריבלין שיבח את נשיא ברזיל על שיתוף הפעולה עם ישראל בתחומי סחר וסיוע בינ”ל, ועל השתתפותו באירועים לציון יום השואה הבינ”ל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ ריבלין בדיון בועדת הכספים על המשבר הכלכלי בעולם:

אריק זיו ויזר

ריבלין מנסה לגבש גוש ימין מאוחד

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין על ההסכם הקואליציוני המתגבש

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין על דיון בממשלה בנוגע לפינוי פיצוי מוקדם: פרובקציה ולא מדיניות

אריק זיו ויזר

הכנסת צפויה לאשר חנינה ממלכתית על רקע ההתנתקות

אריק זיו ויזר

ריבלין בשומרון : מדברים שלום, עושים מלחמה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן