20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הכנסת לפרלמנט האירופי: "אין תחליף לשיחות ישירות"

הבוקר (ג') נאם ריבלין בפני חברי הפרלמנט האירופי.

 

יממה לאחר כינוס הקוורטט בבריסל בו הוחלט כי ניתן לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים לפי המתווה שהוצע באו"ם, נפגש אמש (ב') יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין בבריסל עם נשיא הפרלמנט האירופי יז'י בוזק, ודן עמו במצב המדיני במזרח התיכון. הבוקר (ג') נאם ריבלין בפני חברי הפרלמנט האירופי.
בנאומו אמר כי ישראל תומכת ביוזמת הקוורטט, אך לא תוכל לוותר על ההכרה בישראל כמדינה יהודית: "אירופה יודעת היטב מדוע חשיבותה של מדינה יהודית דמוקרטית. היהודים חיו במדינות רבות באירופה, אך הדבר לא עמד להם בשעת מבחן. לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת כל אזרחיה. על הפלסטינים להצהיר כבר כעת אם יקומו שתי מדינות, אחת מהן תהיה יהודית".
ריבלין הוסיף, כי מתקבל הרושם שאירופה עסוקה יותר בהקמת מדינה פלסטינית ופחות בהבטחת קיומה של המדינה היהודית: "האירופאים שוגים בהנחתם, שקיומה של ישראל מובטח וברור מאליו".
ברקע הביקור עומדת החלטת הפרלמנט האירופי בשבוע שעבר, לתמוך בבקשת הפלסטינים להכרה כמדינה באו"ם, על בסיס גבולות 67' כאשר ירושלים היא בירת שתי המדינות, ולדרוש מישראל להקפיא את הבניה בהתנחלויות ובירושלים. נשיא הפא"ר אמר לריבלין כי "בעניין השלום במזה"ת אין אצלנו קואליציה ואופוזיציה, כולנו סבורים כי בראש ובראשונה הצדדים לקיים מו"מ על שולחן אחד".
ריבלין מצדו הדגיש כי ישראל מוכנה לכך מידית: "הפניה הפלסטינית לאו"ם היא אבן נגף נוספת בסכסוך רב שנים. הסכמי אוסלו שמרו על העיקרון של מו"מ ישיר בין הצדדים. הניסיון של אבו מאזן לקושש מתווכים ברחבי העולם, אם זה האמריקנים, האירופאים, האו"ם וכעת אל-סלוודור ומדינות אחרות באמריקה הלטינית – לא יצלח. אין מתווך שיוכל להחליף את השיחות הישירות. השחקנים הם תמיד שניים, אנחנו והפלסטינים".
יו"ר הכנסת דחה את ההנחה שהכרה ישראלית במדינה פלסטינית תביא לבידוד החמאס: "כבר חשבנו יותר מפעם אחת שמהלכים מדיניים יעשו זאת – באוסלו ובהתנתקות – אך התבדינו ושילמנו מחיר כבד בחיי אדם. ישראל איננה מגלה נוקשות אלא זהירות בגלל חלומות שהסתברו כאשליות. לא יהיה שלום אם לא יובטח בטחון ישראל. הסכמי אוסלו הם הוכחה לכך, שהסכם שלום המסתבר כאשליה, יוצר שבר עמוק שקשה לתקנו. אסור לכפות בכוח פתרונות מלאכותיים".
בהתייחסו לבנייה בגילה, אמר ריבלין: "ירושלים יכולה להיות תחת ריבונות אחת בלבד. הוכחנו שחופש הדת בירושלים נשמר לחלוטין רק תחת ריבונות ישראלית".
ריבלין הבהיר לאירופאים: "אנו חיים אלה בתוך אלה. מי שאינו רואה זאת בעיניו איננו מבין את הסכסוך, וממילא לא יוכל לתרום לפתרונו; מי שמבין את הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים, כפי שאני מבין את הסכסוך בין הוולנים לפלמים, איננו יכול לתרום לפתרונו. הסכסוך יבוא לקיצו רק כאשר שני הצדדים יבינו שעליהם לחיות יחד".
אמש חנכו ריבלין ונשיא הפרלמנט האירופי תערוכת ציורים לכבוד גלעד שליט, המבוססת על סיפורו "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה", שהוצגה קודם לכן בכנסת והמבקשת להעלות את המודעות לשחרורו. שני האישים שבו וקראו לשחרורו המיידי, וגינו את חמאס המתעלם מכללי הדין הבינ"ל כשאינו מאפשר ביקור של נציג בינ"ל אצל גלעד.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ חוטובלי יוזמת שינוי חוק היסטורי

אריק זיו ויזר

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן

מהפך – עו"ד לא לעשירים בלבד:

אריק זיו ויזר

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

רפורמה קטנה אך גדולה

אלי חזן

כחלון לריבלין : נשיא אני אהיה רק בלוב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן