20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

יובל בלביא : ערכים בקמפוס

פרויקט הצעירים של אלי חזן בליכודניק. והפעם : יובל אלגד מתא לביא באוניברסיטה העברית

 


 

יובל אלגד הוא בן 23 שמתגורר בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הוא נולד לענת ואורי ויש לו שתי אחיות גדולות : מיכל ולירון. בילדותו הגיע לגן דתי לאומי אומן בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים. "שם התחלתי לקבל ממערכת החינוך הישראלית ערכים דתיים וציוניים" אומר יובל.  את לימודי בית הספר היסודי למד עד כיתה ד' בבית הספר תלפיות מזרח ב' בשכונת ארמון הנציב. בשנת 2000 עבר עם משפחתו לשכונת רמת בית הכרם בירושלים ושם סיים את לימודי היסודי בבית הספר הממלכתי בית הכרם.


ליובל יש קשר הדוק לכדורגל ולבית"ר ירושלים. "בכל תקופת לימודי היסודי ורוב שנות החטיבה והתיכון הייתי שחקן כדורגל בקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, כמובן שבגיל צעיר כאשר ניצבתי בפני ההחלטה איזו קבוצה לאהוד ולהשתייך בית"ר הייתה הבחירה האולטימטיבית בזכות האידאולוגיות שעומדות מאחורי קבוצת הכדורגל והארגון הפוליטי אותו היא מייצגת. כבר מגיל צעיר שמתי לב להבדלים שבין בית"ר ירושלים והמחנה הלאומי לשאר המפה הפוליטית".

 

והיכן למדת בתיכון :

"את לימודי חטיבת הביניים והתיכון למדתי בבית הספר הגימנסיה העברית רחביה, שם עוצבתי מבחינה חברתית ואידיאולוגית. בגימנסיה יש שיח רב לגבי סוגיות חברתיות פוליטיות וציוניות, בבית הספר מקנים לתלמידים ערכים של ציונות אהבת המולדת ומראים את החשיבות שבגיוס לצבא והתנדבות לקהילה. בבית הספר לקחתי חלק בנבחרות הספורט איתם הגענו להישגים רבים ומרשימים, בין היתר נצחון שנה אחר שנה במירוץ הגליל המסתיים באנדרטת תל-חי".

 

עם בית ספר כזה ערכי היכן פנית לשירות צבאי ?

"כל חיי הייתי בטוח ששירותי הצבאי חייב להיות משמעותי בצורה רבה, לאחר שכל משפחתי תרמה תרומה עזה. אבי שהיה צנחן ונלחם בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים, אחותי מיכל בתפקיד משמעותי בחיל האוויר ואחותי לירון שהייתה מ"פ של פלוגת טירונים. כל אלו חינכו אותי לשירות צבאי שבו יש דגש על עשייה למען המדינה והגנה על המולדת, לכן היה לי ברור שגם אני הולך בדרכם ומנסה להגיע הכי גבוה שאפשר. את שירותי הצבאי ביצעתי ביחידת עוקץ בצוות חנ"מ שאמון על מציאת חומרי נפץ, מטענים, ואמל"ח מכל סוג שהו. לאחר תקופה של שנה וחצי מסלול שבו המטרה של פעילות מבצעית תמיד ניצבת מול עיניי, הגעתי לפלגת הלוחמים וביצעתי פעילות מבצעית רבה. ואני וחבריי תרמנו יום יום לשמירה על בטחון המדינה, בין היתר השתתפתי במבצע למעצר המחבלים אמג'ד עווד וחכים עווד שרצחו את משפחת פוגל ביישוב איתמר בשנת 2011. לקראת סוף השירות קודמתי לסגל מפקדי הפלגה תפקיד בו ניסיתי להעביר ללוחמים את המסר של שמירה על המולדת ואהבת הארץ".

 

עם שחרורו מהצבא טייל יובל מעט באירופה ובארה"ב ולאחר מכן עבד ביחידה לאבטחת מזרח ירושלים, יחידה ששומרת על יהודים שחיים בשכונת סילוואן ועיר דוד.

 

איך הגעת לפוליטיקה בכלל ולליכוד בפרט ?

"אני זוכר שמהבחירות בשנת 1996 כשבנימין נתניהו התמודד מול שמעון פרס כבר התחלתי להבין, בזכות הערכים אותם קיבלתי בבית של ציונות ועשייה למען המדינה ושמירה על אופייה היהודי של המדינה, כבר אז התחלתי להבין שהליכוד היא התנועה האולטימטיבית, תנועה ששמה על דגלה הבטחת בטחונה של תושבי המדינה בכל מחיר, ושמירה על הקשר ההיסטורי של העם היהודי לשטחי ארץ ישראל, כל זאת תוך כדי שמירה על צביונה היהודי של המדינה ושמירה על איחוד עם ישראל באמצעות הבטחת בטחון חברתי כלכלי.

כיום אני יודע, לאחר לימודיי בגימנסיה ושירותי הצבאי שתנועת הליכוד היא המפלגה היחידה שמסוגלת לעמוד בשלטון ולהתמודד עם הקשיים האינסופיים שמערימים עלייה האיזור בו אנו חיים והקהילה הבינלאומית, אני חושב שכל תחליף אחר שמציעות המפלגות האחרות יביא אסון על מדינת ישראל ועלול אף להביא להיחדלותה, אני לא רואה בנאדם מתאים יותר מבנימין נתניהו בכדי להנהיג את הספינה המטלטלת הזו שנקראת מדינת ישראל אל חוף מבטחים. מה שגרם לי לפני מספר שנים להתפקד לתנועת הליכוד ולתמוך בה בכדי להבטיח את השארותה בשלטון".

כיום יובל סטודנט למדע המדינה ולימודי האסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית בירושלים וחבר בתא לביא באוניברסיטה – תא שמבוסס על ערכי הליכוד. "בתא אנו פועלים להשמעת הקול הימני באוניברסיטה שהרוב המוחלט בה הוא שמאלני, אנו מנסים להביא אנשים להבנה שאין אלטרנטיבה אחרת לליכוד ולראש הממשלה, ואנו מצליחים בצורה יפה מאוד, הארועים שאנו עושים זוכים להענות יפה מקרב הסטודנטים ומסתמנת מגמה של מרכוז הדעות ובעתיד גם מיקומם ביעדם הסופי מחנה הימין".

 

מי הדמות הפוליטית שהשפיעה עליך יותר מכולם ?

"הדמות הפוליטית שהשפיע עליי מאוד היא מנחם בגין חתן פרס נובל לשלום, איש שראוי להערצה, התחיל את דרכו בתנועת בית"ר לאחר מכן באצ"ל ולבסוף ראש ממשלת ישראל מטעם הליכוד, איש שידע לעשות שלום מצד אחד, לדוגמת הסכם השלום עם מצרים אך ידע גם להגיב בצורה שתבטיח את בטחונה של מדינת ישראל מצד שני, איש שקול דעת וישר שדאג ביותר מ100% למדינה, למולדת, אדם שהביא את חזונו של זאב ז'בוטינסקי להקמת המחנה הלאומי לידי מציאות, איש שומר וגיבור ישראל".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקמפוס מתחמם לקראת הבחירות /יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

המתנה של הליכוד

אלי חזן

משלחת צעירה להונגריה וקרואטיה

עוז לביטן בקואליציה

אריק זיו ויזר

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, עומדת להשיק תחרות לסרטונים ציוניים ביוטיוב

אלי חזן

תגובתה של הודיה שחר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן