21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

חשיפה : בוגי – השיחה האחרונה לפני ההתפטרות

בוגי נתניהו נטש את הרמטכ”ל, הבתים בחברון פרשייה פלילית,ליברמן ובנט ניהלו על גבו מסע השמצות, אמסלם הסיבה להרחבת הממשלה, מפלגת המרכז חוזרת, עוד תכירו את גליק

ההתפטרות של שר הביטחון היא כרגע ההתפטרות האחרונה בסאגה הקרויה ממשלת נתניהו הרביעית.

המהלך המשמעותי הזה היא אירוע נוסף מתוך שלל אירועים בלתי נגמרים המלווים את הכנסת העשרים.
לפני מעל כשנה, בעת השבעת ממשלת נתניהו הרביעית, הודיע ליברמן : “אין לי אמון בנתניהו ואני לא נכנס לממשלה איתו”. נתניהו נותר עם קואליציה של 61 חברים. “61 זה מספר טוב אך 61 פלוס זה מספר יותר טוב” הוא אמר ולמעשה חזה במובן אירוני מסוים את העתיד.

אם נקיים לה מאזן ביניים אז לא יהיה זה מופרך לומר שהקואליציה התנהלה בצורה די טובה מתחילת התקופה ועד לאחרונה אולם לקראת מושב החורף נתניהו הבין שהוא חייב לחזק את הקואליציה ושהמצב לא יכול להישאר כמו שהוא. עתה זהו כבר זיכרון רחוק אך בל נשכח : שני חברי הכנסת מהליכוד דודי אמסלם ואברהם נגוסה לא הצביעו עם הממשלה במשך שבועיים והקואליציה נפלה בהצעות חוק.  

בשבועת הראשונים של הפגרה ולאחר סבב התייעצויות החליט ראש הממשלה שעד החזרה מהפגרה תקום ממשלה רחבה. ראש הממשלה החליט שהוא שבע ממצב בו הוא תלוי לא רק באמסלם ונגוסה אלא גם באורן חזן. זה הרקע לתחילת המו”מ על הרחבת הקואליציה כאשר הפרטנר המועדף היה בוז’י הרצוג. מי שניהל את התהליך מטעם נתניהו היה יריב לוין ואילו מהצד השני עמד ניסנקורן – יו”ר ההסתדרות-  מטעם בוז’י.

התהליך התקיים לאיטו עד שביום ראשון האחרון התקיימה פגישה לילית בין בוז’י ונתניהו. מהפגישה הזאת הם יצאו בהסכמה כאשר נשארו בקשות ופרטים לא סגורים. פה למעשה התרחשה הטעות הראשונה של בוז’י : הוא היה צריך לצאת עם הסכמה. מרגע זה החלו לתקוף אותו חבריו למפלגה ושידור שהמצב לא יציב בעבודה הניע את המהלך שדחפו אלקין,יריב ונתן אשל ” ליברמן שר הביטחון כאשר ישראל ביתנו מצטרפת לקואליציה.

ליברמן כזכור הוא אנטי ביבי וכאשר ראה את האפשרות שתקום ממשלה עם העבודה והבין כי הוא יהיה כפוף לאיימן עודה כיו”ר האופוזיציה החל לשנות את המחשבה. המתנחלים, שפחדו מממשלה עם בוז’י החלו לפנות לבכירי הליכוד ואמרו להם : “אל תלכו עם העבודה”. הם נענו בבירור : “מוכרחים להרחיב את הממשלה”. ואז הלחץ על ליברמן היה גדול.

כאשר התברר לליברמן שתיק הביטחון הוא אופציה פתוחה החלו השיחות בין אנשי נתניהו ואנשי ליברמן. המצב החדש שירת את שני הפוליטיקאים. מנגד ישב ספון בתוכו שר ביטחון בוגי יעלון שכבר הרבה זמן מערכת היחסים שלו עם נתניהו שחוקה. השנים שהיו כמו תאומים סיאמים בצוק איתן ולאורך רוב הקדנציה החלו בקווי ההפרדה.

ביום שלישי האחרון הגעתי לפגישה עם שר הביטחון. היא התקיימה למעלה משעה. זאת הייתה פגישה טרום הודעת ליברמן על כניסה לממשלה תמורת תיק הביטחון. בוגי דיבר והסביר את המצב.

הוא סיפר כי כאשר החלה פרשת החייל היורה מחברון לא רק הרמטכ”ל אלא גם נתניהו הסכים איתו שצריך לתת לפרקליטות הצבאית לבדוק ולטפל בפרשה. בוגי הוסיף : “ההחלטה הייתה מוסרית וחשובה מדינית. ואז כאשר נתניהו ראה את האווירה שינה את דעתו. אני כשר ממונה הייתי חייב לגבות את הרמטכ”ל. נתניהו נטש את הרמטכ”ל”.

כאשר הקשיתי עליו ושאלתי למה היית צריך בכנסת לומר את הביטוי “חייל שסרח”? השיב בוגי שכאשר הגיע לכנסת וראה את חבורת חברי הכנסת התוקפת את הרמטכ”ל שוב היה צריך להגן עליו. הוא עלה והסביר כי החייל סרח. בוגי הוסיף גם כי לחייל לא היו תשובות אחרות. “הוא פשוט לקח את החוק לידיו – החייל ירה ללא הצדקה”.

בוגי הדגיש כי ליברמן ובנט ניהלו על גבו מסע השמצות לאורך כל התקופה ובסיפור החייל ליברמן היה מעורב גם באופן אישי וגם באופן עקיף כאשר שרון גל הפך להיות יחצ”ן של המשפחה ושרון הוא איש של ליברמן .

“נתניהו נטש את הרמטכ”ל ואותי כאשר שרון גל חיבר אותו לשיחה עם המשפחה”- אמר.

שוב הקשיתי. בוגי לפעמים צריך להתנהל חכם לא רק צודק ?

בוגי חתך אותי וענה: “לי יש עקרונות. לא הכל פוליטיקה- יש לי עקרונות”.

על פרשת הבתים בחברון הוא פתח צהר. כאשר נוהל קמפיין נגדו אמר ששם נעשו מעשים פלילים והמשטרה חוקרת את הנושא. “לא יכולתי לתת להם להשתלט על המבנים. אני אומר לך. עוד יתברר כיצד הם פעלו. יש התנהלות לא חוקית בפרשת הבתים בחברון”.

בוגי ביקש להבהיר : “תזכור שגם בפרשת בתי האולפנה נעשו דברים לא חוקיים כלפי קוני הדירות כי מכרו להם דירות על קרקע שלא נקנתה ואנחנו מצאנו פתרון רק כדי לדאוג לתושבים שקנו דירות בתום לב”.

זה מזכיר מעשי עוקץ.

“אני כשר ביטחון נתתי לבנות היכן שיכולנו לאשר. לא נתתי אישורים במקום לא חוקי”.

העליתי את הסוגיה שהימין הסהרורי לא תמך בבוגי לאורך כל הדרך. 
הוא הסכים. “כן, מרגע שנכנסתי לתפקיד באו אלי בבקשות לא נגמרות וכן בבקשה של מינוי אחד מהם לתפקיד בכיר ורגיש. לגבי המינוי – קבלו תשובה שלילית. מאותו רגע החל קמפיין ממומן נגדי ע”י אותה קבוצה, זאת קבוצה קיצונית משיחית” .

בכל זאת נבחרת בבחירות המקדימות בלי תמיכה שלהם על אף שהמתנחלים סימנו אותך וזה אומר המון.


ליברמן שר ביטחון

 

מבחינתי בוגי עדיף על ליברמן כשר ביטחון אך ללא ספק יש לליברמן תמיכה לא מעטה בציבור אלא שעכשיו צריך לשפוט את ליברמן אך ורק לפי התנהלות שלו. לכל הביטחוניסטים שפוסלים את האזרח ליברמן מלכהן בתפקיד ראוי לומר שראינו כיצד התנהלו גנרלים בתפקיד – מברק ועד שרון – הם לא היו אז בשיא התפקוד. ובכלל, צריך לתת לליברמן מאה ימי חסד .
וכל אלה הזועקים כנגד ליברמן : רק לפני שבוע הם היו בעלי הברית שלו כנגד נתניהו. ציפי ליבני שמשתוללת בתקשורת הרי ראתה בו בעל ברית. שלא לדבר על לפיד שהופך לקריקטורה מגוחכת מיום ליום.


מפלגת המרכז חוזרת

 

השבוע כל הפרשנים הסבירו כי לפיד הוא המרוויח הגדול בעוד בוז’י והעבודה נכשלו. ההימור השכיח ביותר היה שלפיד הולך להיות ראש האופוזיציה אך בפועל הודעת יעלון כי הוא מתפטר והוא מתכונן להתמודד על ההנהגה הלאומית טרפה את כל הקלפים. כלומר, יעלון הפך להיות המנהיג המוביל במרכז המפה הפוליטית ונראה כי מי שהולך להיות המרוויח זהו יעלון כי מי שיבחר בעבודה לא יכול להוביל את מחנה המרכז – מפלגה שהפכה להיות שמאל קיצוני.
עכשיו בוגי הוא האלטרנטיבה השלטונית בישראל ומאחוריו נראה כיצד מיישרים קו בשנים הקרובות לפיד , ליבני, סער ואשכנזי. בקיצור, כל מי שרצה להיות ראש ממשלה ואלטרנטיבה לנתניהו ילך אחרי משה  כאשר כל אחד מהם ירצה להיות יהושע. משה הוביל את עם ישראל עד שראה את הארץ המובטחת ולא זכה להגיע בעוד הם יהיו יהושע. כך, כל הקבוצה שכל אחד רואה עצמו ראש ממשלה, ילכו אחרי משה מתוך תקווה שהם בסוף הם יגיעו לארץ המובטחת.


גליק יהודה

 

בעקבות התפטרות יעלון יכנס לכנסת יהודה גליק. מי שמחבל ניסה להתנקש בחייו פעיל במשך שנים בנושא הר הבית ולכן התדמית שלו היא של ימין קיצוני, אך גליק הוא נעים הליכות ואזרח שומר חוק. להערכתי עוד נראה אותו כמחוקק מצוין.
אחריו ברשימת הליכוד נמצאת אוסנת מרק ואם נכונות השמועות שגם בני בגין עומד להתפטר אז עוד נראה אותה בקרוב בכנסת. במידה ובגין לא מתפטר אוסנת מתכוונת ללחוץ על ביצוע החוק הנורבגי. אם אצטרך להמר הרי שהייתי שם את



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

כמה הולילנד יוליד לפיד

אריק זיו ויזר

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

אוויטה פרון אשכנזי

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

גם סילבן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן