27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

חכ ריבלין, יוזם חוק החנינה, בתגובה להמלצת מ.המשפטים

ח”כ ריבלין, יוזם “חוק החנינה” בכנסת ה-17, בירך על המלצת משרד המשפטים למתן חנינה למתנגדי ההתנתקות, ואמר: “ישנם ימים שהדמוקרטיה צריכה למחול ולסלוח, ולהותיר את מטעני העבר מאחור. ההתנתקות היתה טראומה לאומית, ולא ניתן להשוותה לשום משבר חברתי אחר, ואני מאמין שמדיניות משרד המשפטים בעניין זה, תסייע לאיחוי הקרע בחברה הישראלית, ולתיקון העוול שנעשה למפונים, אלו אשר שילמו את מחיר הדמוקרטיה באופן הכבד ביותר”. עם זאת, סייג ריבלין את דבריו ואמר, כי המלצת משרד המשפטים אינה מייתרת את חוק החנינה, ולא תימנע את המשך קידום החוק (שעבר בקריאה ראשונה) גם בכנסת ה-18. לדבריו: “נבחן לעומק את הצעת משרד המשפטים בהשוואה לקריטריונים שהונחו בהצעת חוק החנינה, ואם לא תימצא חפיפה מלאה או כמעט מלאה בין ההצעות, נשקול להחיל דין רציפות על הצעת חוק החנינה ולהמשיך לקדמה”.

כזכור, בסוף חודש יולי 2008, אישרה הכנסת ברוב גדול את הצעת חוק החנינה, להפסקת הליכים ומחיקת רישומים על רקע תוכנית ההתנתקות. בראש היוזמה עמד ח”כ ריבלין, ואיתו כשליש מחברי הכנסת מכל הסיעות הציוניות בכנסת, למעט מרצ.
במהלך הדיונים בועדת חוץ וביטחון להכנת החוק לקריאה ראשונה, מסרה הסנגוריה הציבורית שמתוך 482 תיקים שטופלו בתביעה המשטרתית ובפרקליטות, הסתיים הטיפול ב-257 תיקים, של בגירים וקטינים. מתוך התיקים שהסתיים הטיפול בהם: 4 זוכו, ב-58 עוכבו ההליכים 140 הואשמו ללא הרשעה, ו-48 הואשמו והורשעו. מעבר לכך, ישנם עוד 225 תיקים תלויים ועומדים, שההליכים בהם טרם הסתיימו.
מניתוח סוגי העבירות שמצויים בתיקי ההתנתקות, עולה כי ההצעה תחול על כ-400 אזרחים, רובם נערים ונערות, שהואשמו בעברות קלות, חלקם כבר נגזר דינם והסתיימה תקופת ריצוי העונש שלהם, ולפי ההצעה יימחק הרישום הפלילי והמשטרתי שצברו. לגבי שאר התיקים, ההצעה לא תחול היות ומדובר בעבירות אלימות חמורות או כאלו שסיכנו חיי אדם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רובי ריבלין – 3 שנים להתנתקות: חנינה לאיחוי הקרע

אריק זיו ויזר

רובי ריבלין: פינוי-פיצוי הוא פרובוקציה ולא מדיניות

אריק זיו ויזר

הכנסת צפויה לאשר חנינה ממלכתית על רקע ההתנתקות

אריק זיו ויזר

תגובת יו”ר הכנסת לענין המלצת ועדת גרונאו שלא להעמיד נהג לרשות ח”כ מטלון:

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין בדיון בועדת הכספים על המשבר הכלכלי בעולם:

אריק זיו ויזר

ריבלין ליו”ר הפרלמנו האיטלקי: הקהילה הבינ”ל דוחפת את טורקיה אל “ציר הרשע”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן