24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ח”כ ריבלין:” המסורת היהודית אינה נחלת קבוצה סקוטוריאלית”

יוי”ר הכנסת הפגין גישה אולטרא ממלכתית ויצא חוץ כנגד השסע האתני

החילוני-דתי במדינת ישראל. לדברי ריבלין: “קשה היום שלא לחוש צער, נוכח הפיכתם של נכסי תרבות כלל יהודיים לנחלתם הבלעדית של קבוצות אוכלוסייה מצומצמות
 
ריבלין אמר כי “אם בראשית שנותיה של מדינת ישראל אימצנו את מיטב מוחותינו וכוחותינו לפתרון ‘בעיית היהודים’, הרי שהיום עלינו לאמץ את כוחות הרוח והיצירה שבנו לעיסוק ‘בצרת היהדות’. כפי שגוף לא יוכל להתקיים ללא רוח, כך – גם מדינת ישראל לא תוכל לעמוד ללא בירור יסודי ומעמיק של התכנים הפנימיים החיוביים של התרבות היהודית שהיא תשתית קיומה. במציאות הישראלית כיום, לא ניתן שלא לזהות בדאגה את השסע החילוני-דתי המתעצם, המוביל לשוליות בזהות היהודית.”
 
ריבלין הוסיף כי עלינו לפתח היטק חינוכי וחברתי שיסייע בהנחלת ערכי היהדות בקרב ציבורים רחבים יותר, ידגיש את מרכזיותה של הקהילה ויעודד אקטיביזם חברתי.
“עלינו להחזיר את היהדות לחיקם של היהודים כולם, ולבנות זהות יהודית קולקטיבית יותר, שמסוגלת להכיל, ברגישות ובחוכמה, את ההטרוגניות שבציבור היהודי בישראל” אמר ריבלין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דברי יושב ראש הכנסת באזכרה למלחמת ששת הימים הר הרצל

אריק זיו ויזר

ח”כ ריבלין בדיון בועדת הכספים: אסור לפרוץ את מסגרת התקציב.

אריק זיו ויזר

רובי ריבלין – 3 שנים להתנתקות: חנינה לאיחוי הקרע

אריק זיו ויזר

ריבלין בנאום בבית הכנסת “החורבה”: לבנות בכל ירושלים

אריק זיו ויזר

געגועים לאהרן ברק/ מאת ראובן ריבלין

אריק זיו ויזר

“ריבונות יהודית בירושלים איננה דבר מובן מאליו”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן