34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

חזן מאיר לשטרסלר

הפרשן המוערך כתב היום בעיתון “הארץ” שראש הממשלה לא מושחת אבל הוא צריך לפרוש. אז אלי חזן, מנהל אגף הסברה של הליכוד, הסביר לו מדוע הוא טועה וענה לו בפוסט מאוד ויראלי.

חזן כתב כך :

 

“שלום לך נחמיה שטרסלר,

אפתח ואומר : אני מקפיד לקרוא כמעט כל מילה שאתה כותב (אינני צופה בטלויזיה בישראל. היא מאוד משעממת והפרשנים שיושבים בפאנלים צפויים להחריד) ומעריך מאוד את דיעותייך. הפעם, קראתי את מאמרך על נתניהו בהקפדה יתרה. זה מאוד מעניין אותי. חשוב לי לומר לך את הדברים הבאים :

כשיש צורך לאומי אין צורך בהגבלת כהונה. קוהל שלט בגרמניה 16 שנים ברציפות ואיחד אותה. תאצ’ר נבחרה שלוש פעמים ברציפות בבריטניה ומי כמוך יודע כיצד היא ריפאה את המדינה החולה של אירופה. אפילו מרקל בשלטון מאז 2005, הרבה לפני נתניהו.

ככל שעקבתי ממחקריי השונים אף אחד לא הואשם בכוח משחית. נגד אף אחד מהם לא עלתה הצעה להגבלת כהונה. יותר מכך, היה לי הכבוד להשתתף בתחילת דצמבר בועידת מפלגת CDU בגרמניה ואף אחד לא הגיש מועמדות כנגד מרקל. אגב, גם בליכוד לא הוגשה מועמדות כנגד נתניהו. אין תימה. הוא נבחר שוב ושוב מאז 2009 על ידי הציבור, גם כאן לדעתי אין תימה.

אני בכוונה מדגיש זאת משום שאני קורא לא אחת מאמרים, הנחות ותגובות אשר כולם משווים את ראש הממשלה לשליטים המושחתים ביותר באפריקה. אך כמו שאתה יודע, המציאות לא תואמת את התדמית. שהרי, גם אתה כתבת בצדק, ושברת את ליבם של לא מעט שמאלנים, שנתניהו לא מושחת. הדגשת זאת אפילו בתחילת מאמרך.

אלא מאי – שמנית שורה של פרשות המעניקות לנו לכאורה את התחושה שכל הפרשיות בהן מעורב ראש הממשלה הגיעו עד לכדי מסה קריטית שלא מאפשרות לו לשלוט ולכן הוא חייב לקום ולהתפטר. ביקרת אותו גם על ייחולו למתן חנינה לאלאור אזריה.

אז זהו, שיש לך בעיה. אפילו אקוטית.
מהי אתה שואל ?

אתחיל ראשית מאלאור אזריה. חייל שהורג מחבל ראוי למלוא התמיכה. כמעט כל מנהיגי ישראל ללא יוצא דופן, תמכו בחיילי צה”ל שהרגו מחבלים (ושים לב, אני מדגיש מחבלים ולא חפים מפשע). אתה ודאי זוכר את פרשת קו 300 וכיצד פרס והרצוג הובילו לחנינה. אזריה היה המקרה הראשון שהוא בעצם סימבול לאובדן הדרך של חלק מההנהגה הישראלית. נתניהו בסך הכל החזיר אותנו למסלול הנכון לדעתנו שיעלון ואחרים הסיטו אותנו ממנו.

זאת ועוד, מאז שנתניהו חזר ב – 1988 מהאו”ם הוא נרדף מבית ומבחוץ על ידי יריבים פוליטיים : אם היו אלו “נסיכי הליכוד” שבעיניהם “חטף להם את הבכורה” ועד מנהיגי שמאל שראו כיצד צדק ברוב המקרים עליהם התקיים ויכוח (ואתה זוכר בדיוק כיצד הבריא את הכלכלה הישראלית אל מול ביקורת משמאל). יותר מכך, הואיל והמסה הקריטית של מתנגדיו מחזיקים בעמדות כוח הרי שהם מנצלים את הכוח הזה על מנת ליצור דה הומניזציה ודה לגיטימציה לראש הממשלה.

שאל את עצמך : כל כך הרבה פרשות ושום הרשעה ? כל כך הרבה רפש אך הוא נשאר נקי על פי מערכת החוק ? יש כאן הרי משהו אחר.

אם אתה טוען שהוא לא מושחת תן לציבור להחליט. אני נמצא במערכת הפוליטית כל כך הרבה שנים ואין פוליטיקאי שלא מדגיש בפני שלא משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק (פעם העליתי רעיון להצעת חוק אותה הח”כ שעבדתי קידם להגבלת כהונתו של ח”כ ויו”ר הסתדרות. אילצו אותנו לקבוע את התחולה בכנסת שבאה לאחר מכן בשל אותה סיבה שמניתי).

עד שזה מגיע לנתניהו. אז הכללים לא חלים עליו ולו ממציאים כללים אחרים.

אני חושב שהבעיה אחרת : השמאל לא רלוונטי. האידאולוגיה שלו לא רלוונטית, המעשים שלו לא רלוונטים, בעולם המערבי, השמאל הולך ומתכווץ והקארמה שלו ממש רעה עד כדי כך שהיא עובדת נגדו. בהינתן העובדה הזאת הוא חייב להמציא בדיות, להביא להן כאילו הוכחה, להיעזר בגורמים כמו התקשורת שיעצימו את הבדיות ולתת את הרושם כאילו דברים כהוויתם.

הרי גם אתה יודע שהמצב של ישראל מצוין. יש בעיות, יש אתגרים ולא קל כאן אך בהשוואה בינלאומית מדינות רבות, גם במערב, היו מאוד רוצות להיות כמונו. אפילו דו”ח ה – OECD קובע שמצבה של הכלכלה הישראלית מצוין.

לגבי נתניהו, לי זה מזכיר את האנטשימיות והיהודים. כולם מאשימים אותם בתחלואי העולם ומנסים לפגוע בהם, לעיתים מצליחים, אך אני גם יודע שבסוף, איכשהוא, גם אחרי אסונות, היהודים שורדים ואפילו מנצחים. נדמה לי שזה בדיוק מה שקורה עם ראש הממשלה. 11 שנים זה מעט מדי לאדם כמוהו. שרק ימשיך.

ערב טוב”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת “תזריע מצורע” –נצור לשונך מרע

אלי כהן

גיוס לכולם, האמנם ?

אלי חזן

המלחמה ללא כלי נשק

תקשורת כזב : אלי ורד חזן בביקורת על “הסדנה להנדסת תודעה”

אלי ורד חזן

מפלגת העבודה לפח הזבל של ההיסטוריה

ציפורה אור-טל

ניצחון משכנע לוידל ברמלה : נבחר לראש עיר

אריק זיו
דילוג לתוכן