32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

חוק המזונות – עיוות שיש לתקן

מילכה יהודית קיסוס, אישה חרדית שלקחה את גורלה בידיה והתגרשה, פותחת צהר אל עולמן של נשים שהתגרשו והגרוש שלהן לא משלם מזונות. היא זועקת : "חייבים לשנות את חוק המזונות כי הדבר מעוות. הוא מעודד נשים לא לצאת לעבודה". מי מהח"כים בכנסת ירים את הכפפה וישנה את החוק ?

 

 

מה אתם יודעים עליו? מה אתם יודעים עליה ?

הורה בנפרד (אם חד הורית) המגדלת את ילדיה בנפרד מאב הילדים אמורה לקבל מזונות מאבי ילדיה. האם זה כך תמיד ? ממש לא. יותר מכך, במידה והאב אינו משלם מזונות, מכל סיבה שלא תהיה – חוסר יכולת או חוסר רצון בהכרה בילדים – האם נותרת חסרת אונים. מדובר בנשים ששכרן אינו מעבר למינימום (אינו עובר את ה – 5000 לחודש) וכאשר הן פונות לביטוח הלאומי הן אינן זכאיות לקצבת מזונות.

 

מזונות מוגדרת כקצבה וזה בעצם מה שגורם לכל הבעיות כיוון שקצבה צמודה וניתנת רק בצמוד למשכורת ולפי יכולת רמת ההשתכרות. מבחינת ביטוח לאומי אישה שמרויחה מעל סכום מינימלי מסויים לא תזכה לקצבה במקרים מסוימים וכך יוצא שבסופו של דבר זו גזירת רעב על הילדים שהם בעצם העתיד שלנו.

 

ראוי להזכיר : אנו מדברים על מצב שבו האב לא משלם מזונות. מה תעשה האם חסרת האונים ?

 

היה ואם האישה אינה מצליחה לקבל מזונות מביטוח לאומי היא רשאית לתבוע את המזונות דרך הוצאה לפועל. ההליכים בהוצאה לפועל מתישים וארוכים ולעיתים אינם אפקטיביים. מתחילים בפתיחת תיק. פונים למדור לקבלת טפסים. מיותר לציין שיש לשלם אגרה.לאחר מכן יש למלא את הטפסים בהקפדה יתרה, שכן אי דיוק עלול להוביל לבעיה בגביית הכספים מהחייב. לאחר הגשת הבקשה לפתיחת התיק, תישלח אזהרה על 'פתיחת תיק' לחייב על ידי הלשכה להוצאה לפועל, בצירוף שובר תשלום בגין חובו בדואר רשום, לרבות אישור מסירה, בהתאם לפרטים שנמסרו על ידי האישה. מסירת פרטים לא נכונים תעכב את הבקשה.

 

פנייה ללשכת ההוצאה לפועל אינה מותנית בשום דבר מלבד הסכם גירושין או פסק דין המזכה במזונות עבור רווחת הילדים. ואתם רשאים לתבוע את כל סכום המזונות שלא שולם.

 

במידה והחלטתם ללכת בדרך של הוצאה לפועל ישנם מגוון של צעדים שתוכלו לנקוט נגד החייב : החל מעיקול משכורת, עיקולי חסכונות, עיקול נכסים כמו דירה או אפילו חלק בדירה וכלה בעיכוב יציאתו מהארץ ואפילו הוצאת פקודת מאסר. חשוב לזכור שבמידה וברצונכם לפנות ללשכת ההוצאה לפועל כדאי לכם להתייעץ עם איש מקצוע. ישנם עורכי דין רבים המתמחים בפניות להוצאה לפועל ומומחיותם תוכל להיות לכם לעזר רב. ראוי להדגיש שלרוב הנשים אין יכולת לשלם עבור עורך דין ולכן הן נופלות בין הכיסאות או מתמודדות עם אבות חמקניים.

 

חברה סיפרה לי שהייתה בלישכת הוצאה לפועל לאחר מאמצים מרובים ומרדף משטרתי הצליחה להביא את הגרוש שלה בפני רשמת של הוצאה לפועל עם חוב של מזונות עבור ארבעה ילדים לאחר ששנה לא שילם. הבעל נפנף בדף, ריק וחסר כל רלוונטיות לעניין, חלק אל מול הפקידה ואמר : "זה בזבוז זמן. אתמול עשיתי העברה בנקאית. היא אינה מעודכנת. הרשמת לא בדקה זאת. היא שחררה את האב והילדים לא קיבלו את המזונות לאוו חודש ואף לאחר מכן. תחשבו איזה תלאות עוברת האם.

לאחר כל עוגמת הנפש של האישה ובזבוז ימי עבודה וקושי כלכלי וכל המתלווה לכך, שוחרר האב ללא כל תשלום. האישה צריכה להתחיל את כל ההליך מחדש כשהיא צריכה להמתין שלושה חודשים בין פתיחת תיק לפתיחת תיק …

 

אז מה אנו מציעה והדבר יחייב חקיקה :

שבמידה והבעל לא משלם מזונות הרי שביטוח לאומי ישלם את המזונות במקומו והמדינה תחייב אותו להכריח לשלם באמצעים שלה. בואו נראה מה קורה אם אדם לא משלם דו"חות חנייה למשל כמתחייב בחוק וכנורמה מחייבת : החשבון מעוקל לו.

 

במקומות הסמויים מן העין שלנו ישנם לא מעט ילדים ונשים שלא מקבלים את המזונות להם הם זכאים. הדבר יוצר עיוות ובכי לדורות הבאים. הגיע הזמן לשנות זאת ולתקן עולם.

 

מי מחברי הכנסת יקבל על עצמו לתקן זאת ?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין לכם סיבה להתלבט

אלי חזן

הרוצה לנצח במלחמה – שימנע אותה

אלי חזן

חוקי תברואה ורישוי עסקים – פתרון לבעית המסתננים על פי הגישה העקיפה

אלי חזן

הימין באירופה ותמיכתו במדינת ישראל

אריק זיו ויזר

"עופרת יצוקה – 2", עכשיו, ויפה שעה אחת

אלי חזן

תגיד לי מה אתה ואומר לך מי אתה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן