20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

חובה להעלות את שארית יהודי אתיופיה!!

ממשלת ישראל חייבת להוציא לפועל החלטתה מה-15 בנובמבר 2015 ללא כל התניה בתקציבים כאלה או אחרים ולהעלות בהקדם את שארית יהודי אתיופיה השוהים בגונדר ובאדיס אבבה!!

 


אתמול ראיתי על הקיר שלי בפייסבוק, פוסט של חייל בשם בקאלו דאמטה. הוא, אחיו יונתן שגם הוא חייל, ואחותו שהשתחררה משרות צבאי, ממתינים למימוש החלטת ממשלת ישראל להעלות את שני אחיהם הגדולים וארבעה אחיינים יתומים, ביחד עם שארית יהודי אתיופיה שנשארו מאחור.

נזכרתי בחברים נוספים, יוצאי אתיופיה או בשמם המקורי "ביתא ישראל", אנשים מקסימים שבתעוזה רבה עזבו הכול מאחור ויצאו אל הלא נודע, לארץ ישראל, משאת נפשם ומשוש תפילותיהם. לעיתים עם המשפחה, לעיתים לבדם ללא איש שיתמוך ויעודד.

לא קלה הייתה דרכם של העולים מאתיופיה. להבדיל מהעלייה מחבר העמים (ברית המועצות לשעבר), להם לא הוסיפו כיתוב באמהרית בתכניות הטלוויזיה, לא על שלטי דרך או בפרסומי חוצות. העולים מברית המועצות ידעו להשתלב בבירוקרטיה הישראלית. הוותיקים יותר עזרו לפלס דרך לאלה שזה מקרוב הגיעו. לא כך העולים מאתיופיה. הם הגיעו עם האמונה שארץ הקודש תקבל פניהם בברכה ותפתח לקראת זרועות מחבקות.

מרגע נגיעת גלגלי המטוס באדמת ישראל חזר ונשמע שוב ושוב כינוי הגנאי "פלאשמורה". מונח מזעזע המסמל "פלישה / פולשים / גולים (באמהרית)". כינוי למומרים שניתן ע"י החברה הלונדונית לאלה מביתא ישראל שהתנצרו בעקבות פעילותו של המיסיונר מרטין פלאד.

דרישת הרבנים לגיור מחדש של העולים, כאילו אינם יהודים, למרות שרובם שמרו על יהדותם בקנאות ראויה לשבח, הוסיפה שמן למדורת הכעס שבהפליה שבין עולי חבר העמים לעולי אתיופיה.

חבר טוב שלי בעבודה סיפר לי כיצד הוא נלחם להעלות את משפחתו הנמצאת עדין בגונדר.

במאי 2015 נערכה אחת ההפגנות הגדולות של יוצאי יהדות אתיופיה במחאה על ההפליה והגזענות כלפיהם. נעצבתי לראות כיצד הפגנה צודקת ולגיטימית שתוכננה כלא אלימה הופכת להפגנה אלימה שבה הותקפו בפרעות כוחות הביטחון (35 שוטרים נפצעו) וניזוקו רכוש וחלונות ראווה ופריצה למתחם עיריית תל אביב, כל זאת בהשפעת גורמים שליליים אינטרסנטים שהשתלטו על הנהגת העדה וביקשו באמצעותה לייצור כאוס.

ב-15 בנובמבר 2015, אישרה הממשלה את הצעת המשנה לראש הממשלה ושר הפנים סילבן שלום להעלות את שארית יהודי אתיופיה השוהים בגונדר ואדיס אבבה. בישיבה משותפת של ועדת הפנים וועדת הקליטה בסוף פברואר 2016 אמר נציג הממשלה, אהוד פראוור כי מימוש ההחלטה מתעכב עקב בעיות תקציב.

מעולם – בכל תולדות תקומת מדינת ישראל, לא היווה חוסר תקציב מניע להעלאת עולים. בוודאי לא בעליה הגדולה והמסיבית של יהודי חבר המדינות לכשפתחו את סורגי מסך הברזל. מדע אם כן נמנעים אנו להעלות את יהודי אתיופיה ולהביאם לביתם הלאומי.

קהילת יוצאי אתיופיה בארץ השתלבו בחילות הקרביים בצה"ל, במוסדות הממשל ובשורות העם. מדובר בקבוצה איכותית השומרת על ערכי היהדות ומנחילה אותם מאב לבן. הקרע שנוצר בין חלקי משפחות כשחציין בארץ הקודש וחציין בניכר גורם סבל בל יתואר לבני העדה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפירוז הרצועה להכרעה הדרגתית

עינר אביב

אחריותה של ההנהגה הפלשתינית הכושלת

אלי ורד חזן

חיסול הטרוריסט אוסמה בן לאדן – אסור להתבלבל ו/או לתת שיבלבלו אותנו

שוודיה טובה לעשירים

אריק זיו ויזר

ד"ר דניאל גלילי על חשיבות ריבוי מקומות העבודה

אריק זיו ויזר

האו"ם והקונפליקט עם מדינת ישראל

עינר אביב
דילוג לתוכן