20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ושוב חוזר הניגון-טעויות בגזרת מצרים וה”פלסטינאים”

עוד כשהייתי קטן למדתי שתי דברים נורא חשובים:האחד שעל טעויות משלמים,והשני שעל טעויות לא חוזרים.

לצערנו מדינת ישראל לא למדה את שתי הדברים הללו,ליתר דיוק ישראל למדה שעל טעויות משלמים ,מה שהיא לא למדה הוא שעל טעויות לא חוזרים,ואם חוזרים אז משלמים מחיר יותר כבד.

סיפורה של ישראל והטעויות שלה מתחיל כאשר ישראל מחליטה לרצות את כולם במקום לחשוב קודם כל על עצמה:ישראל מחליטה שלא לספח את השטחים אשר היא שחררה במלחמת ששת הימים,ישראל חותמת על פיסת נייר עם מצרים ובתמורה מחזירה את חצי האי סיני-זכורה טובה מאוד האמירה של סאדת “מנחם המכן,יש לו בעיות משלו,אחרי הכל אני קיבלתי את סיני ואת הנפט,ומה קיבל מנחם?פיסת נייר”כמובן,שמעבר לחצי האי סיני מצריים קיבלו גם תמיכה מארצות הברית,תמיכה כלכלית וצבאית שקיימת עד היום.היום,כאשר מצרים לאחר הפיכה ,הפיכה שעדיין לא מובן איך תסתיים-יהיה נורא מעניין לחשוב לאן אותו נשק והכשרה שמצריים קיבלה מארצות הברית בשל אותו הסכם יופנה במידה והשלטון יוחלף.בואו נעשה סיכום ם-אנו חותמים על פיסת נייר תמורת שלום אשר מוטל בספק והם מקבלים את חצי האי סיני ותמיכה חסרת תקדים מארצות הברית-אני אומר שללא ספק יצאנו כאשר ידנו על העליונה מכל הסיפור.

מצד שני,יש לנו את ה”פלסטינים” אשר איתם איך לומר עשינו כל טעות אפשרית-בואו לא נשכח שהבאנו לפה את יאסר ערפאת רב המרצחים אשר היה כבר שקוע עמוק בבוץ ובאבק בין דפי ההיסטוריה,אנחנו החלטנו לנקות אותו מהבוץ,לנער אותו מהאבק ולהביא אותו ארצה,להביא לו תדמית של מנהיג אשר מעוניין בשלום ולגיטימציה בין לאומית,הבנו לו נשק,חתמנו איתו על פייסת נייר תמורת וויתורים כואבים,והוא מצדו חוץ מלירוק לנו היישר בפנים ולרצוח לנו אנשים לא עשה יותר מדי-למען אותה פיסת נייר שילמנו מחיר יקר,מחיר דמים.

בין לבין תרמנו בהקמת ארגון בשם “חמאס” אשר שמנו לו למטרה לפגוע ב”קיצוניים מהפתח”,בסופו של דבר הארנון פנה נגדנו ושילמנו בדם.

הספקנו להחזיר את הרצועה ואת ציר פילדלפי לשליטה ערבית,בתמורה לא קיבלנו דבר-חוץ מפירוש של תבוסתנות ברחוב העזתי-כעת ציר פילדלפי פרוץ לגמרי ואף אחד לא יודע עד כמה התוצאה הסופית תהיה כואבת.

אז לצערנו,הניגון כל הזמן חוזר על עצמו ואנו כרגיל משלמים את המחיר,מחיר דמים.

מתי אותו הניגון יפסק,מתי נבין שאסור לנו לחזור על טעויות?מתי נבין שאסור לוותר על המולדת תמורת הבטחות סרק?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתב גלוי לראש הממשלה

אריק זיו ויזר

מקצת מין האור דוחה את החושך

חיים פוזן

אסתר, ציפי וזהבה

אל העוסקים בנתניהו

רועי קאשי

לא תהיה תקומה – לממשיכים לשבת בממשלה!

אלי חזן

פריימריז, איחוד ומה שבינהם

אלי חזן
דילוג לתוכן