18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

התעצם כוחם של מייסדי הליכוד

כוחם של מייסדי הליכוד, מהקבוצות החזקות במפלגה, מתעצם נוכח הסכם דולגין-מלצר המבסס ומגבש את המייסדים סביב אידיאולוגיה שורשית צרופה כדי שהליכוד יישאר נטוע בשורשיו הרעיוניים 

 

 

קבוצת מייסדי הליכוד הפכה לא מכבר לכוח דומיננטי מתעצם בליכוד, נוכח הסכם בין ראשי הקבוצות המובילות של המייסדים – משה דולגין ואהרון מלצר, שבעקבותיו יהפכו המייסדים לסניף ארצי של הליכוד ויגדל ייצוגם במוסדותיו. כוחה של קבוצת המייסדים מתבסס בעיקר על כך שחבריה מאוחדים כולם באידיאולוגיה הלאומית-ליברלית השורשית של בית"ר והאצ"ל, בהיותם גִמלאים החפים מכל אינטרס אישי, שעיקר זמנם מוקדש לקידום עקרונות הליכוד כדי להעשיר את הצעירים ולהכשירם לקראת הנהגת התנועה. מסיבות אלה נתפסים המייסדים כקבוצה אובייקטיבית וחיובית שעמדותיה נמסרות ונשמעות באורח ברור וצלול, ללא מורא וללא משוא פנים. פעיליה המרכזיים של הקבוצה כוללים, מלבד דולגין ומלצר, אישים ותיקים כמו מאיר ארגמן, הלל אהרמן, דוד צבי, זאב בן-יוסף, ד"ר אפרים אבן, יוסי פלח, יוסי אלבוים, אילן בדני, ראובן אברמוב, ועוד ותיקים ידועים.

 

בליכוד קיימת הסכמה כללית רחבה בכל הנוגע לחשיבות התרומה של החברים הוותיקים, מייסדי הארגון. תרומה זו נשענת על הניסיון הנובע מתפקידים בכירים שמילאו המייסדים בעבר ובהווה, השורשיות הרעיונית, יישוב הדעת וידיעת הלקחים שנלמדו במשך שנים רבות. כל אלה מסייעים לשמור על אופיו הבסיסי של הארגון למען כלל ציבור החברים, ולמנוע ככל האפשר חזרה על טעויות העבר. הכרה זו הביאה להסכמה רחבה שלמען הליכוד ראוי להרחיב את הייצוג של המייסדים, להפוך את קבוצת מייסדי הליכוד לגוף ארצי העומד בפני עצמו, להעניק להם מעמד בחוקה כמו לליכוד העולמי, לצעירים ולסיעה בהסתדרות.

 

קבוצת המייסדים, יחד עם קבוצות אידיאולוגיות-לאומיות בליכוד, מהווה לפיכך כוח ניכר שעוצמת השפעתו עשוייה להכריע כל החלטה; שכן כל חבריה חדורי אידיאולוגיה צרופה, ללא שום מניעים זרים, מאוחדים כולם רק סביב האינטרס המשותף – להשאיר את התנועה נטועה בשורשיה.

 

לא מכבר פרסמה הנהלת המייסדים מידעון המיועד לחבריה, הקובע בין השאר כי קבוצת מייסדי הליכוד חותרת להגשמת מטרות התנועה כפי שהן מופיעות בחוקת התנועה ובמרכזן הקביעה כי הליכוד הינו תנועה לאומית ליברלית הדוגלת בשלמות המולדת, בחרות האדם ובצדק חברתי, חותרת לטיפוח האהבה לארץ ישראל בלב העם, שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם, פיתוח ובינוי של כל שטח השיפוט של ירושלים, בירת ישראל הנצחית של עם ישראל מזה 3,000 שנה, שמירת ערכי המוסר וטוהר המידות, והקמת חברת איכות בארץ ישראל, ביצורה הכלכלי של המדינה ויצירת תנאים נאותים לצמיחה כלכלית ולכינון משק חופשי-תחרותי הנושא את עצמו והמבוסס על יוזמה חופשית, והימנעות הממשלה, ככל הניתן, ממעורבות במשק .

 

 

גילוי נאות:  

הכותב, זאב בן-יוסף, נִמנה על המייסדים הוותיקים בליכוד שנבחרו לוועידה ולמרכז, חבר תנועת החרות והליכוד מזה מאז 1963, מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר. אביו המנוח, נתן בן-יוסף, שהיה חבר האצ"ל ושופט בית"ר, נִמנה על מייסדי תנועת החרות והליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מי יתבע את זאב בן יוסף ?

אלי חזן

האם הליכוד יגיע לשלטון?

אריק זיו ויזר

"נתניהו למעשה סיים את תפקידו"

אלי חזן

הגטו של הליכוד ושל בנט

אלי חזן

מדינה אחת לעם אחד

אלי חזן

שיר ברכה לשנת תשע"ה

אלי חזן
דילוג לתוכן