19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

התוספת שתופסת ללשכת נתניהו

הליכודניקים מחכים להורוביץ, שינויי חוקה בליכוד, לימור לבנת נטע זר, רצון שרעבי מאוכזב, פרח לרנר ראויה ומילה על האג 

 

 

לסופר וההומניסט הצרפתי פרנסואה רבלה מיוחסת האמרה “עם האוכל בא התיאבון”. הוא כתב זאת באחד ממחזותיו. כך נראים פני הדברים בליכוד : אחרי הניצחון של נתניהו, או אחרי הנצחונות הרבים של נתניהו, מדברים בתנועה על הקדמת הפריימריז לראשות התנועה. בסביבת נתניהו מתייחסים לכך בביטול ואומרים שמדובר ברעיון נחמד אך ברור שזאת לא העת לכך. דבר אחד ברור : כניסתו המיועדת של יואב הורוביץ ללשכת ראש הממשלה מתקבלת בסיפוק רב על ידי גורמים רבים בתנועת הליכוד מכיוון שאלו המכירים את הורוביץ יודעים כי מדובר באדם שרואה בליכוד מרכיב חשוב בעבודת ראש הממשלה.

בפריימריז 2005 לראשות תנועת הליכוד שלאחר שרון התמודד נתניהו אל מול סילבן. המצב של נתניהו היה קשה : כל בכירי הסניף תמכו אז בסילבן. מולו עמד מטה שדוף של נתניהו שהדמות הדומיננטית בה הייתה משה איפרגן שישב במטה יומם ולילה. באותו מטה של נתניהו היה קיים חשש להפסד בירושלים שיהיה עלול להשליך אל כלל הארץ. יש לזכור כי באותה עת היה ירושלים הסניף הגדול בארץ. אל הדגל נקרא יואב הורוביץ שקיבל את האחריות על האזור.

הורוביץ קיבל עליו את האחריות והדבר הראשון שעשה היה להיכנס למטה של סילבן ששכן בתלפיות. הוא הסתובב במטה זמן רב ומשם נסע אל מטה נתניהו. הוא הגיע עם תובנה שנראתה לא ריאלית באותה העת : הורוביץ הגיע לתובנה שנתניהו מנצח משום שאמנם המטה של סילבן היה גדול יותר אך ללא רגש ותמיכה אמיתית אלא הישענות על העסקונה בלבד. בקור רוח הוא לקח את המושכות ויחד עם איפרגן הם הובילו לניצחון משמעותי בירושלים.

 

ביום הבחירות עצמו הגיעה מיכל כפרי אל הקלפי בירושלים. אחד מבכירי הסניף שאל אותה מה היא מצביעה ? והיא השיבה ש”ביבי כמובן”. הבכיר צחק עליה ואמר לה שהיא המצביעה היחידה לביבי בירושלים. מיכל הייתה המומה והתקשרה אלי תוך שהיא נדהמת מסיפור. אמרתי לה שנתניהו ינצח בירושלים וכך היה. לבסוף הוא ניצח בכל הארץ.

שינויי חוקה בליכוד

אל ועדת חוקה הגיעו בקשות מגוונות לשינוי חוקה. בין המעניינות ביותר הן הבקשות שראש תנועה אחרי שתי קדנציות ייצטרך לעבור רף של שישים אחוזים בפריימריז לראשות התנועה על מנת שיוכל להיבחר. הצעד הזה, כך נטען על ידי תומכיו של ראש הממשלה, נועד להצר את צעדיו של נתניהו. אך מתברר כי אצלו אין פחד : מקורב לראש הממשלה אמר לי : “אין לנו בעיה עם הסעיף. נדאג שהחוק יכיל את אותם תנאים גם לחברי כנסת ולשרים מכהנים. כל מי משכהן יצטרך שישים אחוז מהקולות. רוצים צדק ? תקבלו אותו במנת יתר של צדק”.

נטע ליבנת זר

ככל שעובר הזמן אנו מבינים יותר ויותר כי לימור ליבנת הייתה למעשה נטע זר בליכוד. היא, בדיוק כמו ליבני, נסיכה מתנשאת מצפון תל אביב. היא מאותם אלו שגדלו על “מגיע לנו כי ההורים שלנו חלק מהמשפחה הלוחמת”. כבר משחר פעילותה הייתה לימור טיפוס בוגדני. כך היה עם גדעון סער שהיה מאלה שתמכו בה בשנות ה – 90 ולאחר שנבחר הוציאה את ציפורניה כנגדו.

כך עשתה לרוני מילוא פטרונה שהלכה נגדו וחברה לנתניהו לאחר נפילת יצחק שמיר וכך עשתה לנתניהו אשר מינה אותה לשרה והלכה וחברה לשרון מולו ואחר כך חזרה שוב לחיק נתניהו כדי לקבל מעמד של שרה ב – 2009. כן, זאת לימור לבנת המתנשאת ומלאה קינאה בעיקר בנשים ולא רק.

גדעון סער שצעיר ממנה מקבל וקיבל תמיכה ציבורית עד כדי כך שהוא האפיל עליה כשר חינוך. אין לשכוח שהיא התנהלה במשרד החינוך כפיל בחנות חרסינה. לאחר כהונתו התברר כי אפשר להתנהל אחרת .

עכשיו לימור לבנת מפחדת ממירי רגב שתאפיל עליה ותוכיח כי אפשר לנהל את משרד התרבות והספורט אחרת. צריך לזכור מירי רגב שלא היותה שרה הגיע למקום גבוה שלימור רק יכלה לפנטז עליו

 

מספיחי המרכז

בעקבות התוצאות שהצעת נתניהו התקבלה הודיע רצון שרעבי כי מעכשיו אותם סחטנים שהפכו את עורם והצביעו עם נתניהו יקבלו יחס אחר. השבוע הוא פנה אליהם ודרש לדעת מה הם דרשו בתמורה לתמיכה שלהם ? יתר על כן מזהיר רצון את חברי הכנסת : תיזהרו, הם עוד יהיו עדי מדינה נגדכם.

רצון אומר על הבוגדנות של המתנחלים : שומר נפשו ירחק.

פרח לרנר

מעניין היכן הפמניסטיות נעלמו ונאלמו כשיש מועמדת לתפקיד מנכ”לית משרד הקליטה בשם פרח לרנר. הרי העדפות נשים לתפקידי מפתח ניתנות כדי לקדם אותן ובצדק. פרח היא אישה מוכשרת מאוד ומתאימה מאוד.  במה היה ארז חלפון יותר טוב מפרח לרנר ?

איזה נסיון היה לו חוץ מלהיות נושא הכלים של שרון? וכן, ארז היה מנכל מצוין. אז לראות את הבקורת על פרח לרנר רק בגלל שהיא באה מלשכת ראש הממשלה והיא אישה שבאה מהמחנה הימני זהו לעג לרש. לא נזכיר מועמד למנכל של יו”ר העבודה שהעביר אותו מתפקיד עוזר למנכ”ל משרד הכלכלה. פרח מתחילה במשרד קטן וללא ספק היא תפרח. בכל מקרה צריך לומר לאלקין שאפו על כך שהוא נלחם לקחת אישה צעירה לתפקיד.

בהצלחה לפרח.

זנבות אלמגור

גילה אלמגור מנסה להרדים את הציבור שהיא לא תיתן לסתום לה את הפה. אז שני דברים :

במחנה הלאומי מקווים שגילה תמשיך לפתוח את הג’ורה שלה וכן מקווים שכך יפתח שקיפות לגבי תקציב התרבות שהיה עד היום סגור ויתברר כמה מתקציב הבימה הלך לכיס שלה ולכיס של בעלה. צריך לזכור שהם אחראים על הגרעון הגדול שהיה לתאטרון ואין ספק שזה יצא מכיסנו. טוב תעשה רגב אם תקים ועדה מקצועית ותיצור שקיפות למען יראה העם היושב בציון על מה ולמה באמת גילה אלמגור יצאה על רגב.

מתברר מתחקיר של שוקי שדה כי הנפוטיזים שולט בכספי הציבור מגילה אלמגור ובעלה ועד איבגי והבת שלו. קשר השתיקה פה הוא בעייתי .

לכו להאג

התפרצות גלי הטרור בעולם יעמיד את העולם החופשי מול הסטנדרטים שקבעה ישראל במלחמתה בטרור ואז נראה את צביעות העולם. הרי לטרור אין גבולות והוא מכה בכל מקום דעאש שקיבל רוח גבית מהטורקים כך טוען אסד מכה בכל פינה בעולם משטרים תומכי טרור היום מבינים כי זה גם מגיע אל הבית שלהם .

בסוריה שני הצדדים נוקטים בטבח. בתימן כנ”ל וכך עכשיו בתוניס וצרפת. מעניין, כאשר יאלצו לצאת להילחם כיצד ינהגו נקווה שיאמצו את תורת הלחימה הישראלית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היכן הופיע יועץ הסתרים של נתניהו? – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

המריונטות של ארנון גלעדי

אריק זיו ויזר

בניו יורק יש יורש לנתניהו

אריק זיו ויזר

ישראל היום המהפך השני

אריק זיו ויזר

מרכז הליכוד התפורר לפרורים.

אריק זיו ויזר

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן