30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
תקשורת

השר אלקין: אין משא ומתן עם הפלסטינים-אך ורק בגלל הפלסטינים

בנושא היעדר הרקע הביטחוני של מינוי ליברמן לשר ביטחון אומר השר אלקין: "גם בן גוריון, פרס וארנס לא היו גנרלים"

 

 

בראיון שהעניק הבוקר לתכנית "העולם הבוקר" (ערוץ 2) התייחס השר אלקין למספר סוגיות ובראשן מינויו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון. השר אלקין שהתנגד לממשלת אחדות ובכך ביטא למעשה את רצון מצביעי הליכוד, הזכיר שגם במצב של ממשלת אחדות היה נאלץ משה (בוגי) יעלון לעזוב את תיק הביטחון אך כנראה שלא היינו "זוכים" לכותרות האימה לפיהן הליכוד הולך ומקצין.

 

עוד הוסיף השר אלקין: "גם אני לא קיבלתי עודכנתי מראש בכל פרטי המו"מ. המדינה מעל הכל. מטבע הדברים, ככה מתנהל משא ומתן וחבל ששר הביטחון היוצא לא יבצע חפיפה לשר הביטחון הנכנס. לגבי הקולות האפוקליפטיים הנשמעים לאחרונה, לדעתי התפיסה שאומרת ששר ביטחון איננו יכול להיות אזרח – היא תפיסה מוטעית. היו שרי הביטחון טובים בעבר שלא היו גנרלים כמו דוד בן גוריון, שמעון פרס ומשה ארנס. מה גם שאביגדור ליברמן מגיע עם רקע כיו"ר ועדת חוץ וביטחון וכחבר קבינט – רקע עדיף על פני בוז'י הרצוג".

 

אלקין שהתנגד מלכתחילה לרעיון של ממשלת אחדות הוסיף  כי הפחד כעת מהיעדר משא ומתן עם הפלסטינים הוא לא שונה מכל נקודת זמן אחרת מהסיבה הפשוטה "אין משא ומתן עם הפלסטינים אך ורק בגלל הפלסטינים ובגלל היעדר היכולת שלהם לשבת בשולחן ולוותר על משהו. ישראל תמיד ויתרה ביד נדיבה והייתה מוכנה לצעדים רציניים גם בזמן שליברמן היה שר החוץ כמו גם מול ראשי ממשלה מהשמאל כמו ברק ואולמרט. גם מול ציפי לבני לא היו מוכנים הפלסטינים לעשות צעד אמיתי בנושא".

 

בתוך כך חשוב לזכור שהשר אלקין, שהיה סמוך לבוגי יעלון בפריימריז, ממשיך בקו של פעילות פוליטית נאמנה לערכי הליכוד ובעיקר – פעילות קשובה לבוחרי הליכוד. חשוב לזכור כי בליל הבחירות, כאשר אלפי פעילי הליכוד חגגו את ניצחון המפלגה הם קראו בבירור "לא רוצים אחדות".

 

מעבר לכך, אסור שאילוצים קואליציונים יובילו למלחמת אגו. גם שרון פיטר את נתניהו מתפקידו כשֹר החוץ אך נתניהו נשאר בליכוד כי ידע שהמדינה חשובה יותר ונמצאת מעל הכל. השר זאב אלקין, ככל הנראה ישודרג ויקבל את תיק הכלכלה. השר אלקין שעמוס לאחרונה והפך למרואיין מבוקש, נאלץ להגיע לתכנית הבוקר עם בנו אריאל. אלקין: "כשיש שלושה ילדים קטנים בבית ולתוכנית בוקר יוצאים ב5.30 כדי להספיק להגיע, אין מנוס, אלא להציע לאחד מהילדים להיות שותף".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המשא ומתן מתנהל על גבולות שונים מ-67

אריק זיו ויזר

ח"כ שרן השכל במקום הראשון ב'מדד החירות'

אריאל אילוז

כחלון פועל להפחת דרסטית בעליות של צרכני התקשורת

שידור ישיר

אריק זיו ויזר

הקיסר שולט ברשת

תומר שמש

דמוקרטים ורפובליקנים למען ישראל

אריאל אילוז
דילוג לתוכן