20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

השפה שנצראללה יבין מייד

על תגובותיה של ישראל אז ומה שצריך להיות

ביוני 1999 נורו לעבר הגליל מטחי קטיושות מדרום לבנון.  מייד ניתנה הוראה לחיל האוויר לפגוע בשתי תחנות כוח ומרכזיות טלפון באיזור בירות כתגובה לירי הקטיושות.  בבירות היה חושך ומייד הופסק הירי לעבר ישראל מדרום לבנון.

 

מדי פעם בפעם מתפרסמות ידיעות על אלפי טילים שנצראללה בהשארת ועדוד איראן וסוריה מתכונן לירות לעבר ערי ישראל אם וכאשר תפרוץ מלחמה בין לבנון וישראל.  זו סכנה שמאיימת על העורף הישראלי שלא ידענו בעבר.

 

לזה יש תשובה פשוטה.  ברגע שטיל אחד יפגע בישראל על חיל האוויר לפגוע בתחנות הכוח בלבנון כדי שיהיה חושך בבירות   שנצראללה יסביר לבני העם הלבנוני למה גזר עליהם להיות בחושך.

 

זאת ועוד, כיוון שחזבאללה מתכונן לירות לעבר מטרות ישראליות ומאיים לפגוע גם בתל אביב על ישראל לפגוע בתשתית של לבנון:  בגשרים, בכבישים, ברכבות, בתחנות הרדיו והטלביזיה, במפעלי התעשיה, בבית הנבחרים, במוקדי השלטון וכמובן במעוזים של החזבאללה.  לכל פגיעה בישראל שיהיה מחיר גבוה הרבה יותר.

 

יתרה מזו אסור לישראל להסס.  עליה לתקוף כל מקום ממנו יורים.  ברגע שנאמץ המדיניות הזו הלבנונים ירוצו לעולם ויבקשו  לעצור את ישראל שמחריבה את לבנון.

 

הלבנונים עשו חלוקת עבודה מתוחכמת.  המחנה של “הטובים” כמו ראש הממשלה, הדרוזים, הנוצרים והסונים ומולם חזבאללה ותומכיו, שהם המחנה הטרור ו”הרע”.  זה משרת היטב את לבנון אך איננו משרת אותנו.  במלחמת לבנון השניה ישראל נמנעה מלתקוף את מחנה “הטובים” ונוצר מצב מגוחך.  בצפון ישראל נפלו טילים שהגיעו עד איזור חדרה, מאידך גיסא ברוב שטחי לבנון, כולל בירות וטריפולי בצפון, האנשים לא הרגישו את המלחמה.  זו היתה אצלם מלחמה דה לוקס.  היום חזבאללה בממשלה הלבנונית ובפרלמנט.  הוא חלק מהשלטון ואם תפרוץ מלחמה זו תהיה מלחמה בין מדינות.  אם מדינה אחת פוגעת באזרחי המדינה השניה מותר למדינה המותקפת להגן על אזרחיה.

 

אסור לישראל להתרגל לדפוס החשיבה של חזבאללה.  נשתנו כללי המשחק.  ישראל  כמעצמה צבאית צריכה להזהיר כבר עכשיו את ממשלת לבנון ותושביה שלא כדאי להם לשחק באש.  אם חזבאללה יפתח במלחמה על ממשלת לבנון להבין את הנזק הנורא והסבל האיום שמלחמה זו תגורם לשכנה שלנו בצפון.

 

על הלבנונים “הטובים”:  הנוצרים, הדרוזים ועוד, להסביר לחזבאללה שלא יעלה על הדעת לאפשר לו להחליט מתי תפרוץ מלחמה.  מלחמה עם ישראל תהיה מכה על ראשיהם.  מבחינה זו עדיף מבחינתם להתעמת עם חזבאללה מאשר לאפשר לו להביא עליהם חורבן וייאוש בהתמודדות הבאה עם ישראל.  לא ייתכן שארגון טרור מוצהר, חזבאללה, יהי חלק מהממשלה, ייצור מדינה בתוך מדינה והוא יחליט כאשר ירצה להכריז על מלחמה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפגנות מעכבות שחרור גלעד שליט

אריק זיו ויזר

“ג’יי סטריט” – ארגון מזיק לישראל

חרדים מסוג אחר בנתניה

אריק זיו ויזר

היכן ציפי לבני?

אריק זיו ויזר

עם רודנים אכזריים אין מנהלים מו”מ

אריק זיו ויזר

אחמדיניזאד אינו יודע קוראן וההסטוריה של איראן

אלי חזן
דילוג לתוכן