32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

השווארמה, הג'חנון ונתניהו

דם רע בבחירות לצעירים בליכוד, סאגת הנשיא , אמסטרדם כדוגמה לאלימות באתרי הבילויים, רשות השידור צריכה מפרק ומהר.

ה – DNA של הליכוד

מתברר כי כאשר בוחרים צוות שמגיע מהליכוד אתה מתנהל נכון מפלגתית. השבוע ישבנו עם הכתב הפוליטי מתי טוכפלד. אלי חזן סיפר שהוא הולך לפגישה של נתניהו עם צעירים. מבט של הלם עלה על פניו ושאל בשביל מה נפגש נתניהו עם הצעירים? הרי נגמרה הועידה. אלי ענה : "מה הקשר נתניהו ממשיך את מה שהתחיל. הוא מחזק את הקשר עם הפעילים" .

מתי היקשה למה הוא צריך את זה, עניתי לו תראה התחלף צוות בלשכה, יש את ארי הרו ראש הצוות ואת קובי צורף היועץ הפוליטי שמסתכלים במשקפת של תנועת הליכוד ונתניהו כאחד הם, הם אינם מסתכלים על הליכוד כדבר חולף , הם רואים את הקשר של נתניהו עם הליכוד והפעילים כשני יסודות. אמרתי לו שישכח מהתקופה בה היה גיל שפר שבה הגיע אדם לתפקיד מבלי שהבין את החשיבות של הליכוד כתנועה, הוא פשוט היה טרמפיסט שהשתלט על ההגה ליד נתניהו וגרם להרס .

עכשיו הגיע צוות חדש שפשוט משקם את ההריסות ואין ספק כי הוא עושה עבודה טובה.

נראה כי כל חוזי השחורות כי נתניהו יתנתק מהליכוד אחרי הועידה טעו. עכשיו ברור כי נתניהו תמיד רצה אך גיל שפר פשוט ניתק אותו מתומכיו.


 הבחירות לצעירים

האם היה טלפון מהמצודה ? על פי טענה שעלתה על ידי מקורב לאחד המתמודדים הרי שהקבוצות המתמודדות על ראשות הצעירים נדהמו לקבל טלפון מהמצודה על תמיכה במקורבו של מנכ"ל הליכוד עומרי אקוניס.

מיד נשלח ברשת הואטסאפ הודעות להיזהר מהודעות כאלה (בשעות הקרובות תצלצל אליכם גברת בשם אביבה מהמצודה. היא תציג עצמה מהליכוד ותיידע אודות הבחירות לצעירי הליכוד. בשלב השני היא תשכנע לבחור בעומרי אקוניס.  אתם מתבקשים להודיע לה שהיא פועלת בניגוד עניינים ושהיא מתבקשת להפסיק לצלצל ולעשות לעומרי תעמולה בשם הליכוד. תודה על שיתוף הפעולה. מי שיכול שיקליט את השיחה. תודה).

היה והתלונה נכונה אז בחסות מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי מתנהל מטה תמיכה במקורבו עומרי אקוניס מתוך המצודה, צריך לזכור זהו המנכ"ל שגיבה את זיוף הבחירות בעיר חדרה, זהו מנכ"ל שהפר הוראות של בתי משפט, בתי דין של הליכוד על עריכת בחירות חוזרות בחדרה, ועכשיו גם בבחירות של הצעירים הוא מתערב, הרי לא יעלה על הדעת שגורמים במנהלת הליכוד ישתמשו במצודה כפלטפורמה לבחירות פנימיות.


 הליכוד בהסתדרות

אפקט נתניהו בשווארמה של אבי ג'אמל משפיע גם על הסניף החיפאי וגם על ההסתדרות. בהנהלת הסניף החיפאי יצאו כנגד הכרזות של אבי ג'מאל על שהוא ניסה לשקם את הסניף. הרצל עכו יו"ר הסניף הגיב בזילזול וטען כי אבי אפילו לא פנה אליו. מנגד בסיס הכח של גמאל בהסתדרות גם נפל כאשר יור הסיעה פיטר אותו מתפקיד הסמנכל. גורם המקורב לאבי אמר בסרקזם : "מה הם מקנאים שביבי אכל שווארמה ולא ג'חנון".


צעדים חד צדדיים

בראיון שנתן לבלומברג דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו על צדדים חד צדדיים של ישראל. יש כאן דיסוננס. נראה כי מי שדחף את נתניהו בכיוון לא לקח בחשבון את היוזמות של נתניהו עצמו או אחרות. עכשיו אפשר לדבר על יוזמות כמו שהעלה שר התחבורה ישראל כץ ולפיה יבוצע איחוד מוניציפאלי של ירושלים רבתי שתכלול את מעלה אדומים גוש עציון, גבעון החדשה וגבעת זאב.

זהו מהלך תגובה למהלכים חד צדדיים של הפלסטינים .

בנוסף יש את הרעיון של ביטול המעבר הבטוח שנקבע באוסלו.

אל דאגה יש עוד רעיונות למהלכים חד צדדיים.


 

סאגת הנשיא

 השבוע סילבן הודיע כי הוא לא מתמודד לנשיאות, במרוץ היה הרבה רשף ורוע.

זה החל בהאשמות נגד סילבן ועד לקליפ נגד רובי. אך מול כל זה העימות בין נתניהו לרובי חצה כל גבול הגיוני. אצל נתניהו נוצרו מחיצות ופחדים שרובי ינקום בו אך ברור כי כאשר ריבלין יהפוך מהפוליטיקאי לנשיא של העם הוא יהיה ממלכתי. ראובן ריבלין יפסיק להיות רובי והוא יהפוך להיות הנשיא של העם, וככזה איני רואה אותו נוקט בנקמנויות קטנות.

מכל הסאגה של הנשיאות כואב לראות את המצב שנוצר בין סילבן שלום לרובי ריבלין. השניים העריכו אחד את השני לאורך השנים ובעת שהליכוד היה באופוזיציה היה זה ריבלין שפישר בין נתניהו לסילבן שלום, ולכן עצוב לראות את סילבן ורובי ברוגז.

מיד עם הודעת סילבן שאינו מתמודד התייצבה רוב סיעת הליכוד מאחורי רובי ריבלין כאשר חברי הסיעה מחכים שנתניהו יצטרף אליהם. גורם בכיר בליכוד העריך כי כעת נראה כי רובי ריבלין יבחר בסיבוב הראשון.

מה שברור הוא כי מיד אחרי בחירת הנשיא צריך המחוקק להפיק לקחים מתהליך הבחירה של הנשיא , והאם יש דרך שתהייה יותר מכובדת בעתיד.

עכשיו ההתמודדות העקרית היא בין רובי לפואד. נכון יש את שיטרית ואת דליה איציק , בשבוע האחרון תדרכה דליה איציק שיש לה תומכים בסיעת הליכוד ברגע שסילבן יוריד מועמדות. "הסחף יעבור אליה". המחשבה הזוייה לחלוטין. מיד אחרי שיצאה ההודעה רוב תומכי סילבן נעמדו מאחורי רובי ריבלין. עכשיו דליה מחכה לליברמן, אך נראה כי גם שם לא תקבל את התמיכה , צריך לזכור ליברמן הודיע כי הוא יתמוך במי שנתניהו יחליט.

לא נראה בעליל שנתניהו יתמוך בדליה איציק המקורבת של אולמרט ולכן ליברמן לא יתמוך בדליה איציק.

וברקע נשאר עוד דוד לוי.


 

  כבר משחר הנצרות הייתה הכנעה במערכת היחסים עם היהדות .

אנו היהודים נרדפנו ע"י הנוצרים. הבורות הייתה זו שהביאה את הנוצרים לתקופת האנוסים והאינקוזיציה השלב אחרי זה הופעת הנאציזים אך כאשר יש לנו מדינה וכמדינה אנחנו מופיעים עם עוצמות שלא היו לנו בעבר. אומנם אנו מתנהלים בעולם שיסודות האנטישמיות פורחות מידי פעם בצורות שונות אך יש לנו מדינה ולכן כאשר מגיע האפיפיור למדינה שלנו אנחנו צריכים לקבל אותו בכל הכבוד ולא שתופעות של שנאה כלפיו כאשר גורמים משיחיים מובילים שנאה כנגד הביקור הם פשוט גורמים נזק לנו כמדינה 
ראו איזה אפיפיור מגיע אלנו לצידו רב יהודי ופרופ' המוסלמי עומר עבוד כך נהג כאשר היה בארגנטינה וכך נוהג כאשר מונה להיות אפיפיור.
לכן כל אלה המובילים את סיסמאות השינאה כנגד האפיפיור הם נגע רע.


 

האלימות באזורי הבילויים 
הגיע הזמן לטפל בנגע הזה בשיטות שנהגו בהם במדינות כמו ניו יורק והולנד נגע האלימות שם מטופלת ביד קשה .
חבר שהגיע מאמסטרדם סיפר כי באזור של הבילויים יש נוכחות משטרתית גבוהה. באזורים האלה נמצאות זינזנות וכל הפרעת סדר הכי קטנה פשוט עוצרים את הפורעים. מאז היד הקשה כל תופעות האלימות נעלמו .אני זוכר שבעבר היו מתפרעים ליד שוטרים באמסטרדם וכך היד הקשה יצרה מצב חדש ובטוח .
אולי משטרת ישראל יאמצו את השיטות האלה מול פורעים צריך יד קשה וחזקה.


רשות השידור

 

על שולחנו של ארדן מצוייה ההחלטה של הדחת הגוף המנהל את רשות השידור ומינוי מפרק, כבר בעבר טענתי כי לרשות השידור צריך למנות מעין ועדה קרואה.

אין ספק כי צודק השר גלעד ארדן בטענה שצריך לפרק את רשות השידור ואין ספק כי צריך להקים במקביל רשות חדשה בלי הגיבנות של הרשות הרקובה הזאת.

יש ברשות השידור הרבה עיתונאים ועובדים מהמעלה הראשונה ולכן צריך להעביר את תקופת הביניים ע"י ניהול של מפרק לא תלוי.

ולכן כל הנסיונות למנוע את המהלכים של ארדן לא יצליחו, יש רק דבר אחד שאיני מסכים אם מודיעים על ביטול האגרה אל תבואו לגבות אותה מכיס אחר.


תגובת עומרי אקוניס על פעילות מתוך המצודה

 

" מצער שישנם מועמדים או מקורבים למועמדים שמעדיפים לפזר שקרים והכפשות חסרות בסיס במקום לעסוק במהות, בתכנים ובהצגת עמדותיהם.
אביבה סלומון לא הועסקה מעולם על ידי תנועת הליכוד.
הטלפונים מתבצעים ממטה הבחירות ולא ממצודת זאב, כפי שנטען באופן שקרי.
הלוואי שחלק ממכפישיה – ועל ידי כך את עומרי אקוניס, היו עושים פרומיל למען הצלחת הליכוד, בהתנדבות, כפי שעושה אביבה.
כך, אין כאן שום היבט של ניגוד עניינים ומוטב למפיצי השקרים להתנצל בפניה. "

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

מירי מלכת המרכז

אריק זיו ויזר

הוא חוזר

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

הערכות: אין מנוס ליברמן שר הביטחון

אריק זיו ויזר

הלפיד שיפיל את ליבני – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן