18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הרעם היכה את הברק

הימים הקשים של התקשורת, נתן אשל מחליף אדון,בחירות ב12 בפברואר ברק
העימות עם ברק מהווה נקודה משבר בין השיתוף של ברק ביבי כאשר מי שהיה המנצח הגדול על השיתוף היה נתן אשל. אין פלא כי ככל שנתן רחוק מנתניהו כך גם הקשר של ברק מתרופף בסביבת נתניהו.
נתן אשל היה אמון על המהלך של הוספת קדימה לממשלה, מהלך שהתפוצץ כאשר מופז נטש את הממשלה ולנתניהו נגרם נזק בלתי הפיך. אין ספק כי נתניהו גילה כי המחשבה שאשל נטע בראשם של כל מי שדיבר איתו בו הסביר כי הממשלה תשאר עד אוקטובר כי לכולם אין סיבה ללכת לבחירות, כאשר בימים האחרונים מתברר כי לא יהיה מנוס מהקדמת הבחירות.
רמת ההשפעה של נתן מתרופפת אצל נתניהו, ומה שברור כי נתן אשל קרוב יותר לברק מאשר לביבי.
בלשכת נתניהו יש הרבה בלגן גם כלפי מחליפו של נתן אשל גיל שפר יש הרגשה של אי אמון וכך נתניהו מגיע למערכת הבחירות עם צוות רופף כאשר הוא לא בטוח מי מימנו ומי משמאלו.


תקשורת

ימים רעים עוברים על התקשורת הישראלית, אולי אין רעים מאלו. עיתון מעריב לקראת פשיטת רגל, ערוץ 10 אומנם לא נסגר אך גורמים בתקשורת אומרים שזו שאלה של זמן. עיתון הארץ נמצא עכשיו בפרשת דרכים : השבוע כבר לא יצא גיליון. גם ידיעות אחרונות נמצא עכשיו בקשיים. בכל מקרה, המפסידים הגדולים הם העיתונאים אשר אמצאי התקשורת מהווים עבורם מקור פרנסה וכן את היכולת להיות חלק ממרכיבי הדמוקרטיה. אין ספק כי ישראל היום הוא חלק מהבעיה של העיתונות בישראל אך להאשים רק את ישראל היום זוהי טמינת ראש בחול. העיתונות בישראל הפכה במשך השנים האחרונות להיות חד גונית. בכל עיתון היה מוביל דעת קהל – פרשן פוליטי, אשר כל תפקידו היה לנגן נגד כל מרכיב ימני במדינה. כך נהג בן כספית במעריב כאשר כל הזמן נדבק לנתניהו ואישתו, כך ברנע בידיעות אחרונות ולעיתון הארץ היה קו פוסט ציוני מובהק.
גם בערוצי התקשורת האחרים הייתה מגמה כזאת ולכן הקרקע של הופעת ישראל היום הייתה נוחה ונטמעה במהירות בציבוריות הישראלית.
יכולים לקטר כל המתחרים של ישראל היום שהוא ביביתון, שהוא נוקט קו ברור של תמיכה בנתניהו, אבל נשאלת השאלה: הם לא עשו זאת עבור הקו הפוליטי בו האמינו ? ודוגמאות לא חסר. ע"ע אמנון דנקנר ורפי גינת לגבי אולמרט "מקבל המעטפות".
בשבוע הזה נפגשתי עם חבר אשר מספר כי מעריב אומנם בקשיים אך הצוות של גיוס מנויים עובד שעות נוספות. כאשר קיבל טלפון מהנציגה של מעריב שביקשה ממנו לחזור להיות מנוי על העיתון, כמי שהיה מנוי על העיתון הרבה שנים ולפני כארבע שנים ביטל את המנוי, ענה החבר : "בן כזבן כותב בעיתון". שאלה הנציגה : "מה זה משנה"? והוא ענה : "אני לא מממן את בן כזבן". ברקע הוא שמע אותה קוראת לבוס ואומרת לו : "עוד סרבן בגלל בן כספית".
כאשר העיתונות הפסיקה להיות אמינה בעיני הקוראים נוצר מצב שהפך את העיתונות להיות נטל על הציבור.
עכשיו באה דרישה שהמדינה תעזור למעריב. האם בעקבות העזרה הזאת יהיה מצב שלמדינה יהיה נציגות בעיתון? האם זה פתרון?
עיתון הארץ היה המרכיב שמתנגד לממשלה בצורה נחרצת. אין מהלך שהמדינה מבצעת ואין לו לעיתון את הביקורת על הממשלה. כך זה בגזרות הכלכליות. מספיק לקרוא את הארץ ודה מרקר ולהבין את הקו. אז מה מתפלא שוקן כאשר עכשיו העובדים שלו לא מוכנים להתייעל?
העובדים טוענים כי שוקן צריך להמשיך להעסיק אותם ללא התייעלות.
שוקן מצידו טוען שהקופה ריקה ואין לו מאיפה.
עכשיו, האם מה שנכון לעיתונים שלך לא נכון למדינה מר שוקן?
אין ספק כי העיתונות עוברת סוג של משבר עמוק כאשר ממנו תהפוך העיתונות להיות יותר מפוזרת ויותר פונה לנישות. אין ספק כי הניו מדיה תוביל את העיתונות למצב חדש.
בעת המעבר לעת החדשה כולי תקווה שמעריב, הארץ וערוץ 10 ישרדו ונמצא אותם בעתיד בתוך הפאזל החדש של העיתונות בישראל.


בחירות
אתמול כבר החל להראות סרגל הזמן לקראת הבחירות הבאות  הבחירות יתקיימו ב – 12 בפברואר. בחירות מקדימות בליכוד תאריכים משוערים : 15 בנובמבר, 20 בנובמבר או 27 בנובמבר.
גורם המקורב לנתניהו אמר השבוע : "נתניהו מעדיף מערכת של בחירות קצרה בליכוד ". לטענתו הסיבה היא ש"מאז שדובר על בחירות לפני חצי שנה כולם התכוננו לבחירות וכך אין טעם לגרור לבחירות פנימיות ארוכות. לכן צריך מהלך מהיר של בחירות פנימיות בליכוד".
יו"ר הכנסת רובי רבלין פנה לנתניהו וביקש ממנו שאם יש החלטה להליכה לבחירות יש לבצע את המהלך בשבוע שחוזרים מהפגרה כדי לא להגיע למצב של ביזווי הכנסת והממשלה.
עכשיו יש התמקדות בהחזרת קוד 99. רבים עובדים על קוד 99. מה שברור היום הוא שלא יוכשרו מתפקדים חדשים שלא עברו את תקופת ההכשרה.
מה שכן מסתמן שהרשימה הארצית הולכת להיות מוגדלת למקומות ה – 21-22. המקומות של המגזרים ,העולים והלא יהודי יהיו מקומות שחברי כנסת יוכלו להתמודד בהם, כאשר במידה ויכנסו ברשימה הארצית חברי כנסת שהם עולים ישרף המקום של העולה.
מהלך של צמצום מחוזות לא יהיה בכנסת הזאת.

המחוזות
השפלה : המאבק שם בין דוד ביטן ומיכאל וידל, כאשר ברקע יש שמועות על מועמד של חיים כ"ץ שירוץ.
בדן המועמדים  כעת גדי בשארי, יוסי פוקס, אורי פרג' ועמיחי גרינוולד. גם בדן יש שמועות כי יש מועמד לחיים כץ.
במישור החוף אבי שמחון יועצו של שטייניץ מתכונן לרוץ, כך גם ברק נפתלי ודודו מימון.
בתל אביב מאבק בין דוד שרן, ראש המטה של שטייניץ ומזכיר הממשלה צביקה האוזר, כפי הנראה נראה גם את עו"ד עמנואל ויזר וסיני קהת.
בחיפה מתמודדים דוד אבן צור ואלון סיסו 
בירושלים  מתמודדים דודו אמסלם, ומשה איפרגן.
בדרום אציק דנינו ודני סימן
במחוזות של המושבים ויש"ע נראה בהמשך מי המתמודדים כאשר רמי ברדוגו שוקל לעשות זאת
בגליל והעמקים שוקי אוחנה, רוני שטרן, רוני כהן ודוידי הרמלין

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קו פרשת המיים של נתניהו

אריק זיו ויזר

מיהו "סבן אותי" – יומן פוליטי – מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

דו"ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

ממשלת החרבות השלופות

אריק זיו ויזר

בוגי כבר לא שמאלן ?

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן