27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

הקשר הישראלי של שטראכה

מוריס אניסימוב נולד ב – 1990 בוינה לאבא רומן שהוא איש עסקים שהיה קשור בעברו לתנועת הליכוד. גדל בוינה, למד בבית ספר יהודי עד לחטיבת הביניים ואז עבר לבית הספר הבינלאומי בוינה. לאחר מכן למד באוניברסיטת לוגאנו שבשוויץ יחסים בינלאומיים וניהול בינלאומי. עבד בבנקאות בציריך בשוויץ. דובר חמש שפות : גרמנית, אנגלית, עברית, רוסית וגיאורגית.

להוציא את אוסטריה הייתה לו ההזדמנות לגור בהמון מדינות כמו רוסיה, שוויץ כאמור וגרמניה. הצטרף לפני חודש למפלגת החרות האוסטרית וכיום הוא יועץ לקשרי חוץ למפלגה. הוא מקורב מאוד להיינץ כריסטיאן שטראכה – מנהיג המפלגה – ולדוד לזר – חבר הפרלמנט היהודי מאוסטריה.

בישראל ישנה ביקורת רבה כנגד שטראכה בטענה שהוא אנטישמי ושהקרבה שלו לישראל נובעת מרצונו לקבל הלבנה בינלאומית. “כשאנשים אומרים זאת הם שוכחים שהיהודים הם לא כוח אלקטוראלי בוינה, אלא להיפך, הם מיעוט אלקטוראלי קטן. אני מאמין שהוא התקרב אלינו משום שהוא באמת מאמין בכך. הסיבה שהוא התקרב אלינו היא האמונה או ההרגשה שהאסלאם מהווה איום על אוסטריה כשם שהוא מהווה על ישראל וזאת למעשה ברית אנושית שכה מובנת מאליה”.

משרד החוץ האוסטרי מחרים את שטראכה.

“אני חושב שלכל מפלגה יש לתת הזדמנות למצוא את הדרך הנכונה ליצור דיאלוג עם מדינת ישראל. בייחוד כאשר המנהיג הנבחר שלנו מנסה ליצור אותו מתוך אמונה אמיתית ורצון כנה. אני לא חושב שמפלגות רבות בתוך האיחוד האירופי בעלות ברית כשם שמפלגת החרות האוסטרית כזאת. גינינו את החרם כנגד ישראל ואנו עומדים לצידה בכל מקרה”.

איך זה להיות במפלגה מלאה באנטישמים ?

“אני חבר של המוני אנשים במפלגה כולל אלו שאליהם אני לא קרוב אבל מעולם לא הרגשתי את עצמי במצב לא נוח עם חברי מפלגת החרות האוסטרית. חברים צעירים רבים מהמפלגה שהצטרפו לפני חשובים שונה מאלו שהיו לפניהם. אני חשוב שלמפלגה יש פוטנציאל רב להיות מפלגה חברתית לאומית גדולה כמו המפלגה הסוציאל דמוקרטית האוסטרית”.

חשוב לו לומר : “אנו כאוסטרים אמורים להיות בוני גשרים ולא להרוס אותם. מאז שאנו, האוסטרים, בתוך האיחוד האירופי, אני מרגיש שאין לנו את החופש לבחור את בניית הגשרים שלנו משום שאנו חלק מהאיחוד. המפלגה שלנו היא לא שונאת זרים או אנטי אסלאמית. אנו מפלגה המבקשת להגן על הערכים שלנו, להעניק בטחון לתושבי אוסטריה. כיהודי חשוב לי לומר שיהודים היו ותמיד יהיו חלק מאוסטריה ותרמנו לה ונתרום לה בעתיד”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההדר הז’בוטינסקאי ומקומו בחברה הישראלית

אלי חזן

מהונגריה לליכוד באהבה

אריק זיו

פרשת “וישב”- החלומות של יוסף הן הגשמת הנבואה בברית בין הבתרים שנאמרה לאברהם אבינו

אלי כהן

מזל טוב לזוהר נתן ולבר שלו לרגל נישואיהם

עינר אביב

השכל עבור ההתיישבות בשומרון

אריק זיו

בלעדי ל’ליכודניק’: ראיון עם יו”ר צעירי הליכוד הנכנס – משה ( מושיקו) פסל

דילוג לתוכן