25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי כללי

הפטרת חזון העצמות היבשות

חזון העצמות היבשות  יחזקאל ל”ז

“לָכֵן הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת-קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם, עַמִּי; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל”(י”ב)

בחגים ובימי חול המועד אנו עוצרים את סדר הקריאה הרגיל של שבתות השנה ,וקוראים בתורה על ענייני אותו המועד. קריאת התורה של שבת חול המועד פסח קוראים דברי הנביא יחזקאל בפסח קוראים את “חזון העצמות היבשות” הפעם לא נתמקד בקריאת התורה, אלא דווקא בהפטרה שמלווה את אותה הקריאה.

 

 נבואתו של יחזקאל, בה הוא רואה במראה הנבואה כיצד הוא מונח בתוך בקעה מלאה עצמות יבשות, שאין בהם חיות, וכיצד הקב”ה מחייה את אותם שלדים, קורם בהם עור ובשר ומפיח בהם נשמת חיים. כשהנמשל לעצמות היבשות הוא מצב עם ישראל בגלות והתחייה שתהיה לו באחרית הימים.

ה’ הודיע אז ליחזקאל שתחיית האומה הישראלית תבוא אולם היא תהיה בשני שלבים. בשלב הראשון תבוא רוח ותחיה את העצמות. רבים מישראל יינטשו את ההזדהות שלהם עם טובת האומות שגלו אליהן, ורוח מסירות הנפש עבור טובת האומה הישראלית – תחזור ותחיה.

ה’ הראה אז ליחזקאל כיצד העצמות מתלכדות ועולה עליהם בשר ועור; אולם הגוף שנוצר הוא חסר חיים. ה’ גילה ליחזקאל שאומה שמצויה בארץ ישראל וכל מטרתה הוא טובתם הגשמית של הפרטים שלה – היא חסרת תוחלת חיים. הרעיון הראשון שילכד את שבי הגלויות יהיה הרעיון להקים בארץ ישראל אומה – שמטרתה טובת ורווחת הפרטים שמרכיבים אותה.

פשר החזון ,תרגומו לשפת המציאות ,היינו פתיחת הקברות ,הם ארצות הגולה, הוצאת עם ישראל מתוכם והפחת רוח חיים בתוכו בארץ ישראל. יחזקאל  מבשר לנו בנבואתו לא מספיק להגיע לא”י ,אלא הפיכתם לעם אחד ומאוחד ומנהיג אחד יהיה להם ולא יחצו עוד לראשים ולמנהיגים, ולא למפלגות ימין, שמאל ומרכז ,עם אחד ומנהיג אחד לכולם זהו חזון אחרית הימים.

מועדים לשמחה

אלי כהן מירושלים עיר הנצח

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מאי גולן היא הדוברת הבינלאומית של הליכוד

ליכודניק

הרמת כוסית של ראש הממשלה לקראת הפסח

עינר אביב

ברקו ממשיכה עבור הלוחמים : הקימה שדולה עבור נכי צה”ל

אריק זיו

“שרה נתניהו מהווה מודל השראתי עבורי”

אריק זיו

צעירי הליכוד יוצאים במשלחת מיוחדת לרומא

עינר אביב

הדברים “כאילו לא נכתבו בעט או במקלדת אלא במכחול רב-צבע”

ליכודניק
דילוג לתוכן