24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

הנתיב של ורצברגר להונגריה

ביום חמישי האחרון, בזמן שרבים מחברי הליכוד עשו את דרכם לליכודיאדה באילת, אירח אגף קשרי חוץ בליכוד, ביזמתו והובלתו של רכז קשרי חוץ, תמיר ורצברגר, אורחים מכובדים מהונגריה, במצודת זאב, לרב-שיח בנושא יחסי ישראל-הונגריה.

שניי האורחים, טריסטן אזביי ופיטר קובאץ’, הם חברים אישיים של ורצברגר, כאשר טריסטן מסיים כעת שליחות בת למעלה מ  – 3 שנים כסגן שגריר הונגריה בישראל, ובתחילת השבוע יחזור לבודפשט, ואילו פיטר הוא יושב ראש בודפשט בצעירים הנוצרים דמוקרטים בהונגריה, אשר הגיע לביקור קצר בישראל.

למפגש המצומצם הצטרפו, בין השאר, גם יואב בן עמי, הרכש החדש של השר אופיר אקוניס, ואייל קורך, חבר מרכז הליכוד ומומחה בענייני הונגריה לכשעצמו.

המפגש התקיים בקומה 14 ונמשך כשעתיים, כאשר המשתתפים מנהלים דיון עמוק ומרתק על מגוון נושאים, החל במכנה המשותף הרחב שבין המדינות וההשפעה ההדדית של יוצאי הונגריה על הציונות ועל עיצוב התרבות הישראלית מחד ושל היהודים על התרבות ההונגרית מאידך, הדמיון הרב שבין מפלגת הליכוד וממשלת ישראל לבין מפלגות השלטון בהונגריה, פידס והנוצרים הדמוקרטים, וממשלת הונגריה, ועד למשבר הפליטים, אופייה של אירופה ומאבק באנטישמיות ובסטראוטיפים בתוך החברה ההונגרית.

הועלו מספר דרכי התמודדות עם שלל האתגרים ובסופו של דבר סוכם בין הצדדים כי מפלגת הליכוד תהיה הגשר שיחבר בין הקהילה היהודית בהונגריה לציבור הרחב מהימין מרכז באמצעות פרוייקט חדש, על בנייתו ישקדו כעט הצדדים.

על פי מידע שהגיע לליכודניק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להגיע להונגריה בחצי השני של 2017, ולמעשה להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שמגיע לביקור רשמי בהונגריה בזמן כהונתו כראש ממשלה.

כעט רוצים הצדדים לעמול ביתר שאת על הידוק וחיזוק היחסים בין המפלגות על מנת שבביקורו המיועד של ראש הממשלה, נתניהו, יהיו מונחות כבר היסודות למינוף היחסים בין המדינות והממשלות.

רב השיח בנושא יחסי ישראל-הונגריה היה אירוע אחד בתוך מכלול של אירועים, שאגף קשרי חוץ, ומנהל האגף אלי חזן, מתכננים לקיים, מתוך רצון וכוונה לחבר את חברי הליכוד לנעשה באגף ולפתוח את הדלת לחברים נוספים, אשר מעוניינים לקחת חלק בפעילות האגף.

ב 16 לבפרואר צפויה להתקיים סדנת הסברה בהנחייתו של מנהל אגף קשרי חוץ, אלי חזן, בהשתתפות מרצים מהארץ ומחו”ל ובהחלט נראה שיש למה לצפות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אריק זיו יקירי…עצור! דבר דוגרי… ודייק בכתבות! נא לא להמציא דברים!

אריק זיו ויזר

באיחור קצת, אבל כנגד כל הסיכויים : אני רואה תעודת בגרות באופק

דביר זיו

מגזין ליכודניק לקראת סגירה

תאצ’ר ובריטניה בפרספקטיבה אותנטית

אלי ורד חזן

השבוע : פרשת אמור

אלי כהן

יריב לוין ישמש כנציג הליכוד בוועדת הבחירות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן