26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הניצחון של נתניהו הרווח של כץ

על הניצחון, הרחוב ברמת גן מחכה לכרמל, אין סדר עדיפויות במצודה, רוני שטרן חוזר.

על הניצחון של נתניהו

למרות החששות והתחזיות הפסימיות, למרות התחושה הקשה במחנה ראש הממשלה הרי שנתניהו ניצח ניצחון משמעותי, גדול יותר מהניצחון בפריימריז 2007. אז הוא קיבל על ידי המתפקדים רוב של 73% ואילו אמש עם סיום ספירת הקולות התברר כי קיבל מעל ל – 76% מקולותיהם של חברי המרכז. ושלא יהיה ספק, העבודה מול חברי המרכז היא במידה רבה פחות כמותית מהעבודה מול המתפקדים. הכמויות הרבה יותר נמוכות ולכך אתייחס בהמשך היומן.

הבחירות אתמול הן בעצם, נכון לעכשיו, שיאו של היווצרות ראש החץ אותו מובילים שר התחבורה ישראל כץ ושר התקשורת משה כחלון. ראש חץ משמעותי בתוך הליכוד, ציר כוחני עם הפנים לעתיד.

ואולם, נתניהו הוא המנצח אבל המרוויח הגדול של הבחירות הללו הוא ישראל כץ. כץ מתקבע בתודעה כמי שמוביל מהלכים פוליטיים א צל ראש הממשלה. שהרי, ברור לכל בר בי רב פוליטי כי המערכת הצמודה של נתניהו מתפקדת בציון מספיק בקושי וגם זה בשל עזרה של מערכת חיצונית. למה משול הדבר : לתלמיד שעובר מבחן בגרות בציון עבר לאחר שנעזר במורה פרטי.  המערכת הפוליטית הצמודה של נתניהו היא מערכת בעלת רמה אישית נמוכה שההבנה הפוליטית שלה לוקה בחסר. וחבל שכך. ראש ממשלה שעוסק באתגר האיראני חייב לידו יועצים פוליטיים ממדרגה ראשונה.

למשל :  במהלך יום הבחירות אחד משרי הליכוד קיבל טלפון מנתניהו שאמר לו "במגזר שלך יש בעיות". השר הנפחד והנדהם  בדק. או אז פנה יועצו אל היועץ הפוליטי של ראש הממשלה ושאל אותו על אילו בעיות מדובר? היועץ התפלא על עצם השאלה ולא ידע כיצד להשיב ואמר שהשר הנכבד "ידבר עם האנשים, ידבר עם האנשים". מן החובה לציין כי הדבר נעשה ביתר שאת והתוצאות מראות שבאותו מגזר ראש הממשלה ניצח בצורה ברורה מעבר לממוצע הארצי.

ובאותו עניין: חבר כנסת המקורב לנתניהו אמר ש"יש שר תחבורה ויש שר על לפוליטיקה בממשלה המנהל את הפוליטיקה וכל הקרדיט שייך אליו".

לסיכום, אומר שמעבר לשבחים על ניצחון צריך לזכור דבר אחד : כל הסיפור הזה הוא סערה בכוס תה או אולי אפילו סערה בכוס מים. שהרי, הוכח בעבר שמנהיג התנועה לא סופר אף אחד מהתנועה ברגע שהוא הולך לתהליך מדיני. כך נהג בגין בהסכמי "קמפ דיויד", כך נהג שמיר בוועידת מדריד ובזיכרון ההיסטורי הקצר כולם זוכרים כיצד שרון דרס את הליכוד בהיתנתקות.

בהקשר זה, לא יהיה מופרך לומר כי שרון בהינתקות לא ספר אף אחד ממטר ונתניהו היום לא סופר אף אחד מסנטימטר.

אפשר להוכיח זאת על פי מקרה בוחן עכשווי בתוך הממשלה : נתניהו מחליט על הקפאה ללא התנגדות ואף בתמיכה של האידיאולוגים בגין ןיעלון. וכן, גם כאשר העביר בקרב השרים כמעט ללא התנגדות את שינוי החוקה שהרי ההתנגדות של אדלשטיין, ארדן ובייחוד של סילבן זו התנגדות פירוס, כלומר, התנגדות חסרת חשיבות.

חשוב לזכור כי בממשלת נתניהו השנייה הלשכה מתנהלת גרוע אולם להבדיל מממשלתו הראשונה הרי ששריו הם שפוטיו.

לראייה : נתניהו מסנג'ר את השרים. פורסם כי נתניהו כפה על השרים לממן את התשלום לכנסים. ייתכן שזה קרה וייתכן שלא אבל נשאלת השאלה האם יש תקדים לכך ? יתר על כן, פעילי הליכוד קיבלו טלפונים הממריצים אותם להצביע לא מעוזרו הפוליטי של ראש הממשלה או מי מטעמו אלא מיועצי השרים…

אז מה הפלא שביום רביעי השבוע הסתובבו היועץ הפוליטי של ראש הממשלה ומלחך פנכתו אופיר כץ כמו טווסים הם לא המריצו בטלפונים וכולם יודעים למה – הם חסרי הערכה בתנועה.

אין ספק שזהו סרח מיותר בתוך לשכתו של נתניהו.

 

עניין של סדר עדיפויות

בפועל, הושקעו מיליוני שקלים בבחירות הללו. המנהלת הציבה  28 קלפיות נייחות ו – 4 קלפיות ניידות כאשר בקלפיות הניידות הצביעו בסך הכל פחות ממניין אנשים!

רק לפני כחודשיים וחצי פנו הצעירים על מנת לקיים לבחירות ונאמר להם כי אין כסף לבחירות.

יוצא מכך כי יש תקציב ל – 32 קלפיות המיועדות ל – 2500 מצביעים בכל רחבי הארץ אבל אין תקציב לקלפי אחת ל – 400 מצביעים .

"או הא מי זה בא" – המחליף של צבי בר

השבוע הסתובבתי עם ח"כ כרמל שאמה ברמת גן. הלכנו ברחוב ולאורך כל הדרך קראו אליו אזרחים : בוא תחליף את צבי בר. מבלי להיכנס לשמות השמורים במערכת, בין הקוראים לכרמל היו נאמני צביר בר שאמרו לכרמל שאם הוא מתמודד הם מתייצבים לצידו. כולם הזכירו לכרמל שהוא היה קול יחיד, "ערער בודד בערבה", שנלחם  בשחיתות של צבי בר ובכל המקרים עליהם כרמל דיבר נפתחה חקירת משטרה.

כרמל לא הגיב ולא הצהיר על התמודדות. על פניו נראה שכרמל מאוהב בכנסת והבמה הארצית משמשת לו כרגע כר נוח לפעולה. מעניין כיצד כרמל יגיב ככל שהלחצים יתגברו.

היית חסר רוני

בחודשים האחרונים נעלם מהשטח הליכודי פעיל בולט מרעננה. רוני שטרן. רוני, שבשנים האחרונות, פקד כנסים ואירועים בליכוד נעלם לפני מספר חודשים. מתברר כי לפני מספר חודשים אושפז אחיינו בבית החולים ועד היום הוא נמצא במצב קשה מאוד. רוני לקח את זה בצורה קשה ונצמד למיטתו. אנו מאחלים כמובן רפואה שלמה לאחיין ואנו שמחים לראות את רוני חזרה בתנועה. רוני נראה השבוע בכנס של נתניהו בגני התערוכה הוא אמר כי מה שהשיבו בחזרה זה רצונו לתמוך בראש הממשלה, מנהיג הליכוד, שלדעתו עושה עבודה מצוינת. יש לזכור כי רוני היה מתומכיו של שרון בעבר. בפריימריז האחרונים היה במטה של סילבן וההתבטאות הזאת משקפת ראייה כי לא מחנאות קטנה מובילה אותו אלא נאמנות  לתנועה ולראש התנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבלתי מעורבים

אריק זיו ויזר

איש השנה: בנימין נתניהו – לטוב הרע והבלתי נודע!

אריק זיו ויזר

מגל ועד צ'יקו

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

סער אל תלך במתווה ליברמן

אריק זיו ויזר

הארץ שברו את הכלים שאי אפשר להרכיב מחדש – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן