20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

הנה באה ראשת הממשלה

מירי רגב לקחה את משרד התרבות והספורט והפכה אותו למקפצה לתפקיד ראש הממשלה. זוהי רק הקדנציה ראשונה שלה כשרה אך היא כבר הצליחה למתג את עצמה בצורה הכי בולטת. מירי, שהגיעה לליכוד אחרי שרות צבאי, אומרת היום לעצמה : אני לא חיילת של אף אחד.

 

כאשר נכנסה לפוליטיקה בליכוד הייתה במחנה של גדעון סער. סער גם הריץ אותה מול ישראל כץ על תפקיד יו”ר המזכירות אך הפסיד. לאחר שסער פרש לחופשה מהפוליטיקה מירי המשיכה במרוץ שלה לצמרת הליכוד. מירי לא שכחה כיצד מי שעמד בראש החץ נגד נתניהו השאיר אותה ואת תומכיו לדמם מול היריבים שלו.

מירי החלה בבניית העצמאות הפוליטית שלה כאשר היא בונה על בסיסי המחנות של הפורשים סילבן שלום וגדעון סער. כך למעשה החל בניית מחנה התומכים שלה .

כאשר סער חזר הוא גילה כי זה מכבר שמירי עצמאית והפכה להיות תומכת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מירי, שכבר תוך כדי מערכת הבחירות ב 2015, שיפרה את מערכת היחסים עם נתניהו. מי שדאג אז לחימום מערכת היחסים היה היועץ דאז קובי צורף, וכך מונתה לתפקיד בממשלת נתניהו : שרת התרבות והספורט.

מינויה גרם לחיכוכים עם אמנים, כשחלקם טענו שרגב תמנע מימון ליצירות שלא יהיו לרוחה.

אחד משיאי המאבק של מירי היה מאבקה של גילה אלמגור נגדה. אלמגור, שלא הייתה מוכנה לקבל את מירי כשרת התרבות, הזהירה מפניה. מה גם שמירי הודיעה כי היא תבחן את התקציבים שמיועדים לתרבות. עד שמירי הגיעה לא היה שר תרבות שהיה נחוש לבנות חלוקה מחדש של תקציב התרבות. צריך לזכור כי אלמגור וגם בן הזוג שלה נהנו לאורך השנים מתקציבי התרבות תוך שאף אחד לא יכול היה לטעון נגד. בן הזוג של אלמגור היה מי שגרם לגרעון בבימה. מירי לא ויתרה לאלמגור על היחס שלה והגדירה אותה וחבריה כקפוצי תחת. במפגש עם אמנים טענה רגב שהליכוד קיבל “שלושים מנדטים ואתם עשרים” ולכן ההחלטה מי ומה יהנה מתקציבי תרבות בידיה. רגב התעמתה עם השחקן נורמן עיסא שסירב להופיע בבקעת הירדן. בעקבות זאת התפרסמה עצומה שנחתמה על ידי מאות נגד רגב, ואורגן כנס ביפו בו נשא עודד קוטלר את “נאום הבהמות” – בו כינה את מצביעי הליכוד “עדר בהמות” – ועורר סערה ציבורית עתירת גינויים. ברקע העימות עמדה החלטת שר החינוך נפתלי בנט להוציא מסל תרבות ארצי את ההצגה “הזמן המקביל” המבוססת על כתבי המחבל וליד דקה שהיה חבר בחוליה שרצחה את החייל משה תמם, ושהוצגה בתיאטרון אל-מידאן בחיפה. ב-16 ביוני קיבלה רגב את המלצתה של ועדה בראשות ד”ר חיים פרלוק והורתה על הקפאת העברת התקציבים לתיאטרון אל-מידאן, עקב אי-סדרים כספיים שנתגלו בו והחשיפה שהמחזאי של ההצגה “הזמן המקביל” מזדהה עם המחבל ושדקה עצמו מעורב בשיווק ההצגה מהכלא. באותו יום פעלה לביטול הקרנתו בפסטיבל הקולנוע ירושלים של הסרט “אל סף הפחד” העוסק ביגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. מארגני הפסטיבל הודיעו שהסרט יוקרן לפני טקס הפתיחה וישתתף בתחרות. בראיון שנתנה רגב לכתב העת “את”, אמרה בתגובה ש”עולם האמנות הוא כפוי טובה, ולא בא לי לעבוד בשביל כפויי טובה”.הביקורת שלהם וזלזול במירי רק שרתו אותה ציבורית בקרב תומכי המחנה הלאומי. מירי גם הפכה להיות אחת ממגינות נתניהו. בלי חשבון – כמו שמירי יודעת.

בשנה האחרונה מירי כשרה האחראית הפכה להיות המפיקה של חגיגות השבעים. אין ספק כי היא הצליחה להאפיל על חבריה בהנהגה כאשר הם ראו את הטקסים סובבים סביבה.

בדרך עשתה סיבוב על יו”ר הכנסת במאבק על הופעת נתניהו בטקס הדלקת המשואות. מירי רואה ביולי אדלשטיין איום עתידי בהתמודדות שלה על ראשות הליכוד. אז מירי כמו מירי חיפשה איך לערער את מעמדו. במבט ישיר עכשיו אנחנו רואים שהיא ניצחה אבל מה יקרה בעתיד קשה לדעת.

אך אין ספק כי הקריאות שהיא מקבלת מפעילים שהיא ראש הממשלה הבא וההופעה שלה בראיון בערוץ 2 שם הצהירה כי היא רואה את עצמה מתמודדת לאחר תקופת נתניהו נותנים את האות כאשר היא כבר מדברת על עצמה כמנהיגת הליכוד וראשת הממשלה.
האם מירי חושבת באמת כי היא יכולה עכשיו להחליף את נתניהו? אני בספק. אך היא כבר רואה את עצמה יותר טובה ממי שנטש אותה : גדעון סער. זה לא סוד שיש בינה לבין סער הרבה דם רע. סער רואה בה מי שבגדה בו והיא רואה בו כמי שמפקיר את חבריו לצרכים שלו. מירי רואה בסער שפרש לפתע כמי שאין לו חוט שידרה והוא פוחד לעמוד בקו שלו. מירי לא חושבת שסער יותר טוב ממנה. מה גם שהיא יותר פופולרית ממנו בקרב תומכי הליכוד.

ללא ספק מירי רגב הפכה את חגיגות השיבעים למדינה כקרש המקפצה שלה , הכל מסביב למירי , החגיגות נראות כי הן לכבודה ומירי לא מסתירה את שביעות רצונה מהמצב.

דף הפיסבוק לתמיכה במירי רגב לראשות ממשלה

אין ספק : המותג מירי הוא מותג חזק.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משה סעדה: ״היה צריך להיכנס לרפיח כבר אתמול״

רועי אזולאי

פרשת נוח – בעוון הגזל בא המבול

אלי כהן

יונה ושמה ליברמן ?

אריק זיו ויזר

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מצבם של בתי החולים הציבוריים הוא לא “ירושה קשה”!

דניאל נחמיה

הגאים הפכו אותי למושפל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן