21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר גבי אביטל

הנביאים מעיתון ‘הארץ’

על הבועה ההזויה שבה חיים סופרי עיתון “הארץ”

למי ניתנה הנבואה? זו שאלת טריוויה, כמובן. אלא שאם מדייקים יותר במקורה של השאלה, נגיע אל תשובה אחרת מזו הרווחת. וכך כתוב בתלמוד: מאז שחרב בית המקדש, ניטלה הנבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים. אלה כמובן החכמים הרואים את הנולד. ואין הקדמה זו אלא להשיבנו לאחור שנה ומחצה בדיוק, למחרת נאומו של אובמה במצרים. עיתון ‘הארץ’ נתמלא חגיגיות צבעונית. זה העיתון שהתחמק מהצבעוניות העממית והוולגרית מדי לטעמו ולטעמם של החושבים, מניח בפני קוראיו גיליון מיוחד לכבוד ‘הנאום ההיסטורי באוניברסיטת קהיר’. שלוש מילים ראשונות בצבע אדום ‘הישראלים חייבים להכיר’ ושאר מילות הכותרת בצבע שחור, כרגיל.

 

לא הייתי נדרש לנאום אובמה אלמלא תחושת הבטן שיש לשמור את העיתון המיוחד הזה (אל דאגה, קיבלתיו מחבר). שנה וחצי לא הצצתי בתוכו מפאת תחושת העצבות האופפת אותך למראה רשימת הכותבים המיוחדים באותו יום. ועכשיו לכותרות: יואל מרכוס, נביא הזעם כותב ‘אזעקת אמת’. ובגוף המאמר: “לביבי אין מזל כי אובמה, גם שחור, גם מבריק, גם חכם, הוא בתחילת קדנציה ויש לו כל הזמן שבעולם לקבוע קדימויות לפעולה”. פירוש פוליטי ברור, ביבי לא שחור, לא מבריק וגם לא חכם. נחסוך מכם כמה עצות שמאלניות נבובות וניגש אל נביא כל הנביאים, יוסי שריד. “מתי קרה לכם בפעם האחרונה שהאזנתם לנאום ארוך ורציתם שלא ייגמר?.. מול איש העתיד, נראים מנהיגים מקומיים פחות כחגבים ויותר כדינוזאורים שזמנם עבר, כמי שנאחזים בשארית הכוח בזנבה של ההיסטוריה במקום לתפוס אותה בקרניה.” אין מה להגיד, מילים כדרבנות. עוד הוסיף צדקננו הנביא יוסף: “לאחר הנאום, הראייה מצטללת, ופתאום הכל נעשה ברור: נתניהו, הוושינגטוני הידוע, ואתו כמה פרשני טלוויזיה שכמו הוצאו מהנפטלין, וגם קומץ חברי קונגרס ושדולה, כל אלה צריכים לגלות את אמריקה שלהם מחדש.” כה אמר ולא יסף.

 

ואתה חושב לעצמך, אלה הם הוגי הדעות והפרשנים, אלה הם המושכים בכנף מלכים לפי משיכת קולמוסם, יום אחר יום? ומה עלה בנבואות והערכות של אלה במשך השנים? החשיבות העצמית של מנופחי האגו הללו נעצבת אל ליבה, לו פעם אחת היתה לי הצדקה להיות כאן. מי יאזין לה ומי ימנע משוטי הנבואה הללו מלהמשיך לקצור רוח אחרי זריעת השקר היומיומית הזו? ובמיוחד לאחר ההברקה היומית של גדעון לוי מיודענו. כך הוא חורז מילותיו ומניחן על תער: “ההר הוליד הר. מלאכת מחשבת של מנהיג דגול, שהילך בתבונה וברגישות מול שואה ונכבה.” בטח ובטח משוכנע לוי שתרגומי ‘הארץ’ אכן מגיעים אל הנשיא ירום הודו, אובמה, שאחרת אי-אפשר להסביר את מפלתו הכל-כך צפויה. עד שבאה נבואת האמת של עקיבא אלדר: “סוף עידן 11/9. אובמה חתם לעיני כל העולם שטרות עם מועד פירעון… הוא הותיר לה שתי אפשרויות: או שממשלת השמרנים תתאים עצמה לבחירתו של הציבור האמריקני בנשיא ליברלי, או שהנאום היה הברק שמקדים את הרעם.”

    אכן רעם השתיקה של הפרשנים למחרת תבוסתו של הגאון אובמה, תירשם באותיות קטנות בעיתון שעוטפים בו דגים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איראן – שטף פרסומי מנע

אלי חזן

בן-סימון, זה הצבע האדום

אריק זיו ויזר

גבי אביטל בהערכת מצב : משפט ההיסטוריה

אלי חזן

סופרי הכיליון /מאת ד”ר גבי אביטל

אריק זיו ויזר

שעון קיץ ישראבלוף/מאת גבי אביטל

אריק זיו ויזר

אילנה דיין וכיפת הברזל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן