20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

המשרפות עבדו שעות נוספות

מפכ"ל משטרת ישראל רוני אלשיך אמר עם כניסתו לתפקיד המפכ"ל ביום האזכרה  לראש ממשלת ישראל  מר מנחם בגין, במשטרת בית שמש בפני מאות קציני משטרה וניצבים והודיע כי עם כניסתו של בגין לכהונתו כראש ממשלה כי "המשרפות עבדו שעות נוספות " סתם ולא פירש .

מי לא מעוניין בחשיפת האמת

נפגשתי עם מפכ"ל משטרת ישראל בצאתו מוועדת הפנים במשכן הכנסת באולם נגב בכנסת  וניסתי לתהות למה התכוון כשאמר לפני פחות משנתיים את המשפט הבא, כל  מי ששמע את הביטוי "המשרפות עבדו שעות נוספות" תהה למה התכוון מפכ"ל המשטרה, פניתי למפכ"ל על מנת  שיסביר למה התכוון "המשורר" כשאמר את מה שאמר המשרפות עבדו שעות נוספות..

מפכ"ל משטרת ישראל  אישר שאמר את הדברים הללו והוסיף כמי שהיה כסגן ראש השב"כ נמסר לו,  כי עם עליית בגין לשלטון  ב-1977 עוד אותו לילה נשלחו אנשי משרד ראש הממשלה על שלוחותיו לשרוף חומרים מפלילים נגד ראשי מערך – עבודה לו נודעו יכלו להכניס את מי שנתן את ההוראה לכלא.

מי עשוי להיכנס לכלא ולמה?

לכאורה השאלה היא  נשמעת תמימה לגמרי, מי שקורא עד הסוף יבין כי השאלה היא שאלת הכנה לשאלה אחרת והיא נועדה לתת רקע למה שקרה בוועדת החקירה הממלכתית כהן קדמי שלפתע או שלא, ארכיונים של משרדי פנים ובתי חולים  שהיה להם תיעוד על תינוקות וילדים שאשפוזו ואפילו תיעוד של ניסויים רפואיים, שנעשו לפני קום המדינה ולאחריה,  ארכיונים אלו  החלו לעלות באש  לא המפתיע  עונת מדורות ל"ג בעומר שלא בעיתה.

שיטות עבודה ומעשים דומים

ללא כול הודעה מוקדמת ארכיונים החלו לעלות באש בכל רחבי הארץ היה זה לאחר שוועדת החקירה הממלכתית פנתה לאותם ארכיונים שיעבירו לה מסמכים בנוגע למושא וועדת החקירה הממלכתית להיעלמותם של ילדי עולי תימן, היה מי שחשב שיש למנוע העברת  המסמכים לוועדת החקירה הממלכתית.

האם לדעתכם היועמ"ש ומשטרת ישראל תבעו לחקור את העובדה כדי לברר איך זה שארכיונים  עם תיעוד וראיות עולים באש בסמוך לדרישת וועדת החקירה הממלכתית לקבל אותם לידה, התשובה כאמור ברורה כשמש ,לא .

באותה אופן ושיטת עבודה שציין מפכ"ל המשטרה כי " המשרפות עבדו שעות נוספות"  בחשאיות עם עליית בגין לשלטון בשנת 1977, כול מטרתה הייתה להשמיד מסמכים וראיות שהם בבחינת שיבוש הליכי חקירה , ולא נעשה בעניין  דבר וחצי דבר מעניין למה?

הקשתי ושאלתי את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מה היה לאנשי משרד ראש הממשלה להסתיר בחומרים הללו, והוא ענה לי בפשטות, כי לפני המהפך ניתנה הוראה לשירותי הביטחון לעקוב ולצותת למנהיגי הימין ואם המסמכים הללו היו נתפסים במשרד ראש הממשלה עם חיופי השלטון, היו נאלצים להעמיד את אנשי המערך- עבודה לדין פלילי והם היו  בעקבות העמדתם לדין מוכנסים לכלא . לכן שירותי הביטחון שהיו כפופים למשרד ראש הממשלה  "להפעיל את המשרפות שעות נוספות" ולהשמיד כל ראייה או מסמך שיכול היה להפליל את ראשי המערך- עבודה.

אני לא מתייחס לשאלה "מי נתן ההוראה" כי זה לעולם לא ייחשף בדומה לשאלה הכי סודית  מי נתן את ההוראה בפרשת חטיפת ילדי עולי תימן. גם כאן עבדו המשרפות שעות נוספות ועלו באש ארכיונים שלימים מה שמצביע על שיטות עבודה  ומעשים דומים בארגונים חשאים.

ועוד לא הזכרנו את וועדת זורע  שהוקמה לאחר פרשת קו 300 , (יוסי גינוסר שהיה איש משרד רוה"מ) וועדה שכול מטרתה הייתה להפליל את איציק מרדכי מי שיהיה לימים אלוף שלושת הפיקודים ושר ביטחון.

האם משטרת ישראל תפעל לסיוע גילוי האמת ?

הוספתי ושאלתי את מפכ"ל משטרת ישראל  ומי שהיה סגן ראש השב"כ מה עמדתו לגבי פרשת חטיפת ילדי עולי תימן, אף ציינתי בפניו את דבריו של ראש מדור נעדרים במטה הארצי סנ"צ ארנון נבות שמסר לי אישית, כי משטרת ישראל ומי שהיה הממונה, שאף אחד במדינת ישראל לא מעוניין בחשיפת האמת והוסיף ואמר : "אל תאמין להם שכן  משטרת ישראל  לא אפשרה לי  לחקור את מאות התלונות של חטיפת הילדים שנחטפו ממשפחות עולי תימן".

המפכ"ל חייך ואמר  נכון מאוד , והוסיף כי הוא לאחרונה נתן הנחייה לסייע ככול האפשר בחשיפת האמת ומתן מסמכים לכל מי שנפגע מפרשת ילדי עולי תימן.

פרשת עגלה ערופה

פרשת חטיפת ילדי עולי תימן הייתה מונחת על שולחנם של כול ראשי ממשלות ישראל כולל מנחם בגין והם העדיפו להשתיק ולהסתיר את פרשת חטיפת ילדי עולי תימן, ראשי ממשלה לדורותיהן לא חשפו את פרשת ילדי עולי תימן משום שחשיפתה לעני הציבור והעולם הייתה גדולה  והייתה מעמידה את מדינת ישראל עם כתם שחור ואפל .וזו הסיבה שהדברים מוסתרים קרוב ל-70 שנה יש לומר כי  מעשי ההסתרה וההשתקה חמורה לא פחות ממעשי החטיפה והניסויים הרפואיים שנעשו בילדי עולי תימן מזרח ובלקן.

הפרשה שלימד יעקב אבינו את בנו יוסף לפני ששלח אותו לדותן להביא אוכל לאחיו הייתה פרשת עגלה ערופה, חז"ל אומרים לנו שפרשת עגלה ערופה כול מהותה מציאת גופה בסמוך עיר / כפר והזקנים שוחטים עגלה ועורכים טקס בו מכריזים ש"ידנו לא הייתה במעל" דהיינו אין ולא היה לנו כל קשר במעשה ההרג לאותה גופה שנמצאה בסמוך לעיר / הכפר.

סוף דבר הכול נשמע

ראש מדור נעדרים במשטרת ישראל ארנון נבות מעיד ואומר שאף אחד בממסד לא רוצה שהאמת בפרשת ילדי עולי תימן תיחשף  ולכן כל ראשי ממשלות ישראל לא יכולים לומר שידם לא הייתה במעל על כול המשתמע בכך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מעולם לא היה מצבנו המדיני טוב יותר ? המבחן האמפירי

אלי חזן

פרשת צו: מה בין ישראל לעמים

אלי כהן

שקר "הכיבוש"!!

אריק זיו ויזר

מזל טוב לביטן

עינר אביב

אתר להשכיל : ארץ איי אל. מיכל אשד

עינר אביב

מאי גולן היא הדוברת הבינלאומית של הליכוד

ליכודניק
דילוג לתוכן