18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

המציאות עולה על כל דמיון -2

לאחר -30 שנות נשיאות, העם המצרי סילק את חוסני מובאראק מהשלטון

הבלתי יאומן קרה היום – לאחר -30 שנות נשיאות, הדיח העם המצרי את נשיאו – חוסני מובאראק מהשלטון וגרם לו להתפטר. נכון לרגע כתיבת השורות האלה, השלטון מופקד בידי צמרת הצבא המצרי, בראשותו של הגנרל טאנטאווי, והוא זה שינהל מכאן ואילך את ענייני המדינה.

ארה"ב מביעה סיפוק מן ההתפתחויות, בשאיפתה להביא לדמוקרטיה במצרים, ואולם – ספק אם שאיפתה זו תתגשם בקרוב, אם בכלל. כל זמן שהשלטון נמצא בידי הצבא – אין כל ערובה שאכן יתנהלו תהליכים דמוקרטיים במצרים.

אני צופה תקופה של אי-יציבות במצרים, שתשפיע על כל המזה"ת וישראל בתוכו.

המציאות אכן עולה על כל דמיון, ומוקדם להעריך מה ואיך יתרחש באזור, אבל – אפשר להניח שאם אכן ישתנה השלטון במצרים מרפובליקה לדמוקרטיה, זה לא יקרה מהיום למחר, ותעבור עוד תקופה של זעזועים עד אשר יתייצב שם השלטון.

לנו בישראל, נותר- לעקוב אחר ההתרחשויות עם היד על הדופק, בתקווה שאכן תושג לבסוף דמוקרטיה במצרים, לטובת העם המצרי ולטובת האזור כולו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

Enough is -enough !- יש גבול לכל תעלול !

אריק זיו ויזר

פרצופו היפה של העולם ,ופניה היפים של ישראל

אריק זיו ויזר

"יבוא היום שהאוייב הציוני ישלם מחיר כבד על אווילותו"

אריק זיו ויזר

ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד

אריק זיו ויזר

"כי מצפון תיפתח הרעה"

אריק זיו ויזר

הצעות לשיפור מצבו של המעמד הבינוני

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן