18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

"המטה הלאומי" מחזק את הליכוד

זאב בן-יוסף מגיב לביקורת של אריק זיו במטה הלאומי בראשות שבח שטרן שלדעתו לא רק שלא אוכל את התנועה מבפנים אלא דווקא מחזק אותה

 

 

 

אני נהנה הנאה רבה מהפרשנויות הפוליטיות השבועיות של ידידי אריק זיו. עם רובן אני מסכים, אבל נהנה גם מאלה שאינני מסכים עימן, בשל התחכום והמידע הרב המלווים אותן. אלא שההשתלחות שלו במטה הלאומי בליכוד, בראשו עומדים שבח שטרן ונתן אנגלסמן, כבר עברה לטעמי את הטעם הטוב. בכך אינני יוצא להגנתו של איש או של אנשים אלא להגנת הרעיון אותו הם מייצגים טוב יותר מכל גוף אחר בליכוד – הרעיון הלאומי-ליברלי מיסודם של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין.

 

לכן אני מקווה שהערכתו של אריק זיו נכונה, וכי המטה הלאומי אכן מצליח להשפיע על הרכב הרשימה לכנסת ועל סדר היום של הליכוד. זוהי משאת נפשו של כל פעיל וכל גוף בליכוד בפרט ובפוליטיקה בכלל. ואם הגוף האידיאולוגי המרכזי מצליח להגיע לכך – זוהי בשורה נפלאה לאלה כמוני המקווים לשמור על הגחלת הרעיונית השורשית של הליכוד.

אומנם אריק זיו טוען שזו "השתלטות מסריחה", אבל להערכתי הסירחון שעלה באפו נובע מתעלולים וקומבינות של עסקנים בינוניים שהתועלתנות החומרנית האישית לנגד עיניהם, להבדיל מהמטרה האידיאולוגית של "המטה הלאומי", מנהיגיו ופעיליו, שריח ניחוח של טוהר ויושר ציבורי עולה מקרבם.

 

נראה שאריק זיו היה רוצה לראות את שבח שטרן תומך במועמדים שאריק זיו רוצה ביקרם, אבל למטה הלאומי יש סדר יום עקבי משלו והוא חותר להשגתו, אפילו אם לעיתים הוא איננו תואם את זה של אריק זיו. צריך גם להזכיר שהמטה הלאומי איננו פועל לבדו אלא קשר הסכמים עם גופים וסניפים רבים בתנועה ורק יחד איתם הוא מצליח להשפיע.

המטה הלאומי מחזק את הליכוד, ארגונית ואידיאולוגית, והמתפקדים יצביעו מעתה לליכוד אם יווכחו לדעת שהתנועה הולכת בדרך הלאומית-ליברלית המעוגנת בחוקתה.

 

הליכוד ירד ל-12 מנדטים לאחר שזנח את האידיאולוגיה שלו ופנה לכיסאולוגיה תועלתנית-חומרנית שהבאישה את ריחו. הליכוד יעבור את ה-30 מנדטים אם יחזור לשורשיו הרעיוניים, אותם מבטאים ומגשימים בצורה הטובה ביותר חברי המטה הלאומי בליכוד ובראשם שבח שטרן ונתן אנגלסמן – אנשים שלא רק שאינם משיחיים, כטענת אריק זיו, אלא דווקא שקולים, ענייניים, מתונים, מעוגנים בקרקע המציאות.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, ממייסדי התנועה ומוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היידה פונטה !

אריק זיו ויזר

הַמֵּנִיעַ לִלְחוֹם כְּדֵי לְהִישָׂרֵד

אלי חזן

לקחי השואה והאיום הקוריאני

אלי חזן

בעיית החֵרות האישית והלאומית

אלי חזן

הקיפאון השלומיאלי של יועצי נתניהו

מדינה אחת לעם אחד

אלי חזן
דילוג לתוכן