23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

המאבק על האמת

סגן השר אופיר אקוניס חזר ממסע הסברה בחוף המזרחי בארצות הברית והוא ראה שם מציאות שונה לחלוטין ממה שמתואר בעיתון “הארץ”

 

 

מי שקורא חלק מכלי התקשורת בישראל ושומע חלק מהביטויים של גורמים בעלי עניין עלול לחשוב שישראל עומדת בעוד שנייה להפוך לדרום אפריקה. לאלו העוסקים בנושא ניתנת האפשרות לראות האם המצב כה חמור. יותר מכך, ניתן לעיתים לחשוב שארצות הברית חוזרת אחורה אל שנות ה – 50 ומעניקה לישראל מעמד מדיני מוגבל. השבוע, חזר סגן השר אופיר אקוניס ממסע הסברה בחוף המזרחי של ארצות הברית והמציאות שהוא נתקל בה שונה לחלוטין. “האהדה בארצות הברית לישראל היא גדולה וזה בניגוד למה שמתואר ולמה שאנשים מנסים לתאר”.

קיימת גרסה שגם יהדות ארצות הברית מתנתקת מישראל.

“אני יודע מה ראיתי ומה חוויתי. ישנם שינויים בחברה היהודית בארצות הברית. שינויים היו תמיד ועוד יהיו. המסקנה העיקרית היא שלצד ביקורת קיימת ושתמיד הייתה ישנו גיבוי חזק מאוד למדינת ישראל וברית הדוקה בין יהודי צפון אמריקה לבינינו”.

 

סגן השר אקוניס הגיע אל ניו יורק וניו ג’רזי ונפגש בעיקר עם קהילות יהודיות ויהודים אמריקאים בעלי השפעה. הוא קיבל בערב גאלה מ – American Friends of Likud את “אות המצוינות במדיניות ממשלתית”  על עבודתו כח”כ, יו”ר ועדת הכלכלה וכסגן שר. בערב השתתף גם סנטור בוב מננדס, דמוקרט מניו ג’רזי התומך בכל ליבו בישראל. מננדס הוא הדוגמא הטובה ביותר לכשל התיאור של המדיניות האמריקאית שלכאורה עוינת כלפי ישראל. על אף שהוא דמוקרט הוא חלוק על אובמה  וקרי ולעיתים נשמע כאילו הוא ליכודניק. לא פחות.

הקהילה היהודית עוברת שינויים ותמורות מרחיקי לכת בדור האחרון. לפיכך, היה חשוב לאקוניס להגיע לא רק אל בתי כנסת אלא גם לאוניברסיטאות וארגונים ציוניים. הוא הגיע אל בתי הכנסת “שלום” ו”בית אל” שם ביקש להציג את המציאות כמו שהיא. “היה חשוב לי לשים את האמת במרכז המסע. האמת היא פשוטה ולפיה אנו נאבקים אל מול כוחות אדירים ומשאבים עצומים. והאמת היא שהקמנו מדינה לתפארת, במולדת ההיסטורית של העם היהודי מזה 4000 שנה. אנחנו גאים בהישגים שלנו ובדמוקרטיה שלנו.  הצד השני טועה ומטעה, מבסס את טיעוניו על עיוות היסטוריה ושקרים. מול זה אני נאבק בכל הכח. אין לנו ברירה אלא לנצח”.

המסע כלל גם פגישה עם מנהיגי ארגון הגג של הפדרציה היהודית בארצות הברית וקנדה, עם אייב פוקסמן, ועם רבנים ומנהיגים צעירים של הבונדס אך נדמה שמפגש מרתק היה לו עם סטודנטים מהישיבה יוניברסיטי הנמצאים בשנה האחרונה ללימודיהם והם מתעתדים להגיע לארץ ולהתגייס לצבא.

המפגש עם יהודים בארצות הברית אמור לעמוד במוקד דאגותיו של כל ישראלי ובייחוד בהקשר המו”מ עם הפלשתינים. הדבר מעניין לא מעט מהם ולכן הנסיעה עבור אקוניס הייתה מאוד חשובה. “ביקשתי לשים במרכז מסע ההסברה את ניפוץ השקרים הערביים ובעיקר ניפוץ הטענה שהם היו כאן קודם. במסע הזה העליתי את העובדות ולא את הפרשנויות לעבודות. העובדות כמו שהן”.

ומה עניין את הקהל?

“עניין אותם מדוע המו”מ נכשל”.

על פי התיאורים בתקשורת האמריקאית לישראל יש אחריות כבדה. מספיק היה לשמוע את ג’ון קרי בנושא.

“אז זהו. הסברתי להם את מה שלא פורסם או לכל הפחות לא הודגש. שמה שהוביל לכישלון היה בעיקר הפנייה החד צדדית של הפלשתינים לאו”ם וזאת בניגוד להסכמים ומה שלא פחות חשוב הוא ההסכם עם החמאס. שאלתי אותם מה הייתה עמדתם במקרה שבו אל קעידה או הג’יהאד העולמי היו מצטרפים לממשלה שארה”ב נושאת ונותנת איתה. עמדתם הייתה נחרצת: להפסיק את השיחות. זה בדיוק מה שעשתה ישראל אחרי הסכם הפיוס בין הרשות הפלשתינית לחמאס – והתמיכה בהחלטת הממשלה הייתה ברורה, חדה ונחרצת”

 

פגישה מעניינת הייתה לסגן השר אקוניס עם שגריר ישראל באו”ם רון פרושאור. “התחושה שלי היא שיש לנו משהו במשותף : אנו נאבקים על האמת” אומר אקוניס. דומה כי כך ניתן לתאר את המסע הזה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רוחות של תקווה – המזכירות אישרה את מינוי סיסו

אריק זיו

הליכודניק הטורבו של הווטסאפים

אריק זיו ויזר

האישה המובילה בליכוד : לבנת

אריק זיו ויזר

זוכרים את יהודית

אריק זיו ויזר

ליכודניק למען פולארד – חתמו על העצומה

אלי חזן

“תכלת לבן” – צעד בדרך ל”מהפך”

אלי חזן
דילוג לתוכן