20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
טור אישי

הלן מזוז: לא כולנו כחלונים? טוב שכך

מפלגות האווירה והבלון לא חדלות לזנב בליכוד. הלן מזוז עושה סדר בסיסמת ה- 'כולנו' של כחלון ונעזרת בדניאל כ"ץ, חבר מרכז ליכוד וממובילי חוג תדמור. לכם נשאר להצביע מחל

 

 

 

"אני הליכוד של 77, הם נטשו את הדרך החברתית" כמו גם המשפט "הליכוד של היום הוא לא הליכוד של פעם" הם רק חלק מהמשפטים שמהווים חלק מתעמולת הבחירות של משה כחלון בבחירות הקרובות.


בתור ליכודניקית מהשורה, הטענות האלו גרמו לי לעצור ולהרהר הרבה בנושא , האם יש אמת מאחורי טענות אלו מלבד ניסיון לגנוב קולות ממפלגת הליכוד ואכן מדובר בטענות  קשות אך ריקות מתוכן, והשאלה המתבקשת היא לא האם הליכוד השתנה אלא האם השתנה כחלון?

 

 אבל לשם כך צריך לחזור אחורה, לליכוד של 77. ל"מהפך" הגדול. הליכוד בראשות מנחם בגין עולה לשלטון ושולח את המערך המהולל למקומו הטבעי, לספסלי האופוזיציה.

 

 האם כחלון מתכוון להבדלים בהנהגת הליכוד של ליכוד 77 לליכוד של היום? לא נראה לי. התשובה היא ברורה. בגין זה לא נתניהו ונתניהו זה לא בגין. כל אחד כבוד במקומו.

 

שני מנהיגים שונים, שניהם מוצלחים, בעלי הישגים ובהנחה שההשוואה היא גם לא בקו המדיני ממנו כחלון מנסה להתחמק ניסיתי להשוות את התחום החברתי כלכלי אותו כחלון שואף להוביל.

 

מעבר למהפך השלטוני ב77 היה עוד מהפך מפורסם וזהו "המהפך הכלכלי" אותו הוביל שר האוצר דאז שמחה ארליך, שעיקרו היה צמצום פיקוח ממשלתי ובין היתר ביטול מרבית הסבסוד על מוצרי יסוד, העלאת מס ערך מוסף, ליברליזציה בתחום מטבע החוץ ועוד מספר רפורמות שהובילו לסחרור אינפלציוני והדרדרות במשק.

 

אם לכך שואף כחלון, אז לא ברור לי למה להצהיר שהוא דווקא הליכוד של 77 אלא אם כן מדובר בזלזול באינטליגנציה של בוחריו. אבל אולי בכל זאת כחלון התכוון למשהו אחר ומאחר שבשנת 77 להיות כותבת טור עדיין לא הייתה בתכנון, היה מן הראוי שאפנה את השאלה לליכודניק ותיק יותר.

 

דניאל כ"ץ ממובילי חוג תדמור, חבר מזכירות הליכוד, בעל ותק מכובד של 50 שנה בליכוד, ליכודניק בכל רמ"ח אבריו ואיש מכובד בקרב אנשי ליכוד רבים אומר.

 "הליכוד לא עבר שינוי כל כך גדול בבסיס אנחנו עם אותו מצע. כחלון לא עזב מסיבה אידיאולוגית. הסיבה היא כיסאולוגית. כחלון בחור טוב אבל עסקנים קטנים כמו ארנון גלעדי דחפו אותו לצאת. מקומו בליכוד וחבל שהוא פוגע עכשיו בביבי שבנה אותו.

 

 כחלון של היום פונה לשמאל פעם הוא היה יד ימינו של עוזי לנדאו והיה ימין די קיצוני. היום הוא לא מייצג את דרכו של מנחם בגין. כי לבגין היה קו ברור וכחלון מציג קו לפי מה שמצפים ממנו בסביבה. כל מה שעשה היה בחסות ובאישור ביבי אופיר אקוניס הביא לוועדת הכלכלה את עניין הסלולר וביבי אישר לביצוע, אין לו יותר מידי מה להתגאות. במשרד הרווחה הוא לא עשה כלום."


יש המון בדבריו של דניאל , הטענה כי הליכוד נטש את הדרך החברתית היא שגויה. כחלון בתפקידו בליכוד העביר רפורמות חברתיות חשובות ועשה זאת בעזרת תמיכת הליכוד ותמיכת ראש הממשלה, לא הליכוד זנח את הדרך החברתית, זה כחלון שזנח את הליכוד.


ולכם, הליכודניקים שמתלבטים, שמתפתים להבטחות האשליה החברתית. אל תהיו כחלונים, תהיו ליכודניקים. ליכודניקים של פעם או ליכודניקים של היום, העיקר שתשימו מחל בקלפי ותעזרו לליכוד להוביל שוב למהפך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הלן מזוז: בוקר טוב ליכודניקים, הגיע הזמן להתעורר

אריק זיו ויזר

יוני שאלתיאל: "צדק חברתי זה לא רק לשמאלנים"

אריק זיו ויזר

אייל דותן: "ביבי סיטר" גילה לנו את נתניהו הפשוט

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

הלן מזוז: טקס פרסי "פוליטיקה ישנה וחדשה" בבחירות 2015

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן